شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

فریب تماسهای تلفنی با نام بیمه سلامت را نخورید / این سازمان هرگز با شما تماس نمیگیرد

16 دی 1402
فریب تماسهای تلفنی با نام بیمه سلامت را نخورید / این سازمان هرگز با شما تماس نمیگیرد

فریب تماسهای تلفنی با نام بیمه سلامت را نخورید / این سازمان هرگز با شما تماس نمیگیرد.

به گزارش بانک اول رییس سازمان بیمه سلامت خوزستان، درباره برخی سوءاستفاده‌ها از نام سازمان، آمده است: "سازمان بیمه سلامت ایران که به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور شناخته می‌شود، هرگز از طریق تماس تلفنی برای بیمه‌کردن افراد استفاده نمی‌کند."

دکتر محمدرضا رضایی،اظهار داشت: "متأسفانه افرادی که به دنبال سود هستند، با استفاده از نام سازمان بیمه سلامت، به افراد مراجعه یا تماس تلفنی برقرار می‌کنند و با استفاده از عناوین مختلف مانند ابطال دفترچه بیمه سلامت و... آن‌ها را تهدید می‌کنند."

وی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت به هیچ عنوان برای اخذ وجه و یا تمدید دفترچه، به افراد مراجعه نمی‌کند و هر گونه اطلاع‌رسانی و پیامک از طریق سر شماره ١۶۶۶ به افراد انجام می‌شود.

رضایی گفت: مردم در صورت داشتن هر گونه ابهام و سوال در این زمینه می‌توانند با شماره‌گیری ١۶۶۶ به صورت مستقیم با کارشناسان این اداره ارتباط برقرار کنند.

رییس اتحادیه داروسازان اعلام کرده است که مطالبات داروخانه‌ها از شرکت‌های بیمه‌گر به تقریباً ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ از این مبلغ، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به یارانه دارویی اختصاص دارد و مابقی به بدهی‌های بیمه‌های اساسی از جمله بیمه تامین اجتماعی، بیمه بهداشت و بیمه نیروهای مسلح مربوط می‌شود.

یکی از مهمترین موضوع‌ها در حوزه دارو، بحث بیمه‌هاست که وضعیت نسبت به قبل نابسامان‌تر شده است و ما مطالبات بسیار بسیار سنگینی از سازمان‌های بیمه داریم. بدهی سهم ارز ترجیحی بیمه‌های پایه به ۱۲۰۰ داروخانه‌ استان حدود یک همت (هزار میلیارد تومان) است و بیمه‌ها از شهریور پرداختی نداشته‌اند و این امر را به سازمان برنامه و بودجه موکول می‌کنند و آن‌ها هم پاسخگو نیستند.

داروخانه‌ها در این زمینه واقعا بلاتکلیفند و با ادامه این روند، ممکن است داروخانه‌ها از پذیرش نسخ بیمه خودداری کنند، چون با این وضع، پذیرش نسخ بیمه، توجیه اقتصادی ندارد، چون داروخانه دارو را در یک بازه زمانی مشخص می‌خرد، ولی زمان پرداخت بیمه اصلا مشخص نیست و خیلی راحت از زیر بار پرداخت شانه خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر داروخانه‌دار بیمه پرسنل را یک روز دیرتر پرداخت کند، مشمول جریمه می‌شود. از طرفی بنا بر قانون، بیمه‌ها باید در مدت یک ماه، پول داروخانه‌ها را بدهند؛ اما در حال حاضر بیش از سه ماه گذشته است و کسی کاری به کارشان ندارد و پیگیری‌های فراوان جواب نداده است که این امر، مشکل ما در حوزه دارو را چند برابر می‌کند.

یکی از مهمترین موضوع‌ها در حوزه دارو، بحث بیمه‌هاست که وضعیت نسبت به قبل نابسامان‌تر شده است و ما مطالبات بسیار بسیار سنگینی از سازمان‌های بیمه داریم. بدهی سهم ارز ترجیحی بیمه‌های پایه به ۱۲۰۰ داروخانه‌ استان حدود یک همت (هزار میلیارد تومان) است و بیمه‌ها از شهریور پرداختی نداشته‌اند و این امر را به سازمان برنامه و بودجه موکول می‌کنند و آن‌ها هم پاسخگو نیستند.

جعفری‌نژاد تأکید کرد: داروخانه‌ها در این زمینه واقعا بلاتکلیفند و با ادامه این روند، ممکن است داروخانه‌ها از پذیرش نسخ بیمه خودداری کنند، چون با این وضع، پذیرش نسخ بیمه، توجیه اقتصادی ندارد، چون داروخانه دارو را در یک بازه زمانی مشخص می‌خرد، ولی زمان پرداخت بیمه اصلا مشخص نیست و خیلی راحت از زیر بار پرداخت شانه خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر داروخانه‌دار بیمه پرسنل را یک روز دیرتر پرداخت کند، مشمول جریمه می‌شود. از طرفی بنا بر قانون، بیمه‌ها باید در مدت یک ماه، پول داروخانه‌ها را بدهند؛ اما در حال حاضر بیش از سه ماه گذشته است و کسی کاری به کارشان ندارد و پیگیری‌های فراوان جواب نداده است که این امر، مشکل ما در حوزه دارو را چند برابر می‌کند./ایسنا

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها