پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

وام 299 میلیون تومانی بانک گردشگری با اقساط 9 میلیونی

19 دی 1402
وام 299 میلیون تومانی بانک گردشگری با اقساط 9 میلیونی

بانک گردشگری به منظور پاسخگویی به نیازمندی نقدینگی مشتریان خود طرح تسهیلاتی به نام «پارسا» را تدارک دیده است. سقف این وام تا 299 میلیون تومان بوده و در گروه تسهیلات قرض الحسنه قرار می‌گیرد.

به گزارش بانک اول، اشخاصی که نسبت به دریافت وام 299 میلیون تومانی بانک گردشگری مایل هستند، باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه افتتاح و میانگین مورد نظر بانک را ایجاد کرده باشند. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و سودی به آن تعلق نمی‌گیرد.

تنها روی این تسهیلات کارمزد دو یا چهار درصدی بسته شده است. افراد ظرف مدت 36 ماه امکان پرداخت اصل پول و اقساط آن را به بانک خواهند داشت. متقاضیان این تسهیلات نیاز به ضامن رسمی مورد قبول بانک دارند. افرادی امکان درخواست این تسهیلات را داشته و تقاضای آن‌ها برای طرح پارسا مورد بررسی قرار می‌گیرد که بدون بدهی معوق بانکی بوده و در لیست سیاه قرار نداشته باشند.

با در نظر گرفتن مبلغ وام، حداکثر میزان کارمزد و زمان بازپرداخت در نظر گرفته شده، میزان هر قسط به 9 میلیون و 90 هزار و 909 تومان می‌رسد. کل سود تسهیلات 12 میلیون تومان و جمع رقم وام و سود آن نیز 312 میلیون و 100 هزار تومان خواهد بود.

نگاهی گذرا به زمان شروع فعالیت و خدمات کنونی بانک گردشگری

بانک گردشگری به منظور گسترش حوزه گردشگری و موارد مرتبط با آن در سال 1389 مجوز فعالیت دریافت کرد. این بانک همچنان بر صنعت گردشگری تاکید دارد اما در حوزه‌های دیگر بانکی نیز خدمات ارائه می‌دهد. علاوه بر تسهیلات و خدمات بانکی گردشگری، این مجموعه ارائه دهنده خدمات اینترنتی، تجارت الکترونیک، بانکداری اختصاصی، اوراق بانکی، انواع حساب و خدمات ارزی و … است.

اخبار مرتبط
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!
موضوع وام با کارت یارانه از سال ۱۳۹۶ و با بخشنامه بانک مرکزی آغاز شد که در همان زمان بانک‌ها اعلام کردند منابع لازم برای پرداخت وام یارانه به مشمولان را ندارند و البته بانک مرکزی هم تکلیفی را بر دوش شبکه بانکی نگذاشت. دو سال بعد همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت دوازدهم وام‌های یک میلیون تومانی پرداخت کرد که اقساط آن هر ماه از حساب کارت یارانه متقاضیان کسر می‌شد.
بانک رفاه کارگران به منظور تداوم سیاست های حمایتی خود از جامعه مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، کارکنان شرکت ها و سازمان های متعامل با بانک، در قالب “طرح امید رفاه”تسهیلات پرداخت می کند. تسهیلات طرح امید رفاه به مستمری بگیران ارجمند سازمان تامین اجتماعی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند و کارکنان محترم بازنشسته بانک رفاه، در قالب عقد قرض الحسنه به میزان بیست میلیون تا یکصد میلیون ریال با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
حسین ذبیحی
ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 19 دی 1402

معمولا وام قرض الحسنه راافرادضعیف جامعه خواهان هستند.قسط حدود۱۰ملیونی راکدام خانواده محروم میتواندبدهد؟پس این وام هم نصیب افرادی بادرامدهای بالا میشودومحرومان هیچ......

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها