چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

فوری؛ سن دریافت گواهینامه تغییر کرد

19 دی 1402
فوری؛ سن دریافت گواهینامه تغییر کرد

مطابق مصوبه جدید دولت،سن دریافت گواهینامه برای جوانان تغییر کرد.

به گزارش بانک اول، سخنگوی دولت گفت: مطابق مصوبه جدید دولت، نوجوانان ۱۶ساله گواهینامه‌های موتور سیکلت‌های خاص را دریافت می‌کنند. در راستای تحقق دولت الکترونیک، تمام مراحل ثبت‌نام متقاضی به‌صورت برخط انجام می‌شود. بعد از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، این ابلاغیه اجرایی خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: امکان دریافت برخی انواع خاص از گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان ۱۶سال به بالا، بعد از فراهم شدن مقدمات آن در دست رسیدگی است.

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالگرد قیام 19 دی مردم قم در سال 1356، بیان کرد: بعد از دستور رییس‌جمهور درخصوص مساعدت حداکثری به عزیزانی که در طرح ملی مسکن از امکان تسهیلات استفاده می‌کنند، معاون اول رییس‌جمهور جلسات متعددی با متولیان بخش‌های مختلف برگزار کردند و توافق شد اقساط وام نهضت ملی مسکن در دو سال ابتدایی بازپرداخت به حدود 5 میلیون تومان کاهش یابد تا امکان بازپرداخت برای مردم بهتر شود و این کاهش در وام‌های با مبلغ کمتر نیز پایین‌تر خواهد بود.

وی افزود: هم‌چنین امکان دریافت برخی انواع خاص از گواهینامه موتورسیکلت برای نوجوانان 16 سال به بالا، بعد از فراهم شدن مقدمات آن در دست رسیدگی است؛ هم‌چنین مقرر شده است تمامی فرآیندها بعد از اجرای آیین‌نامه باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

اخبار مرتبط
به اطلاع نمايندگان ایران خودرو میرساند، شرايط تبديل متمركز مختص تعهدات منقضي، مطابق جدول پيوست اعلام مي شود؛ لازم است نمايندگان در خصوص اطلاع رساني به مشتريان تعهدات منقضي اقدام لازم را مبذول فرمايند.
بورس کالا در سال ۱۴۰۳ نیز به عنوان بستری مطمئن و شفاف برای عرضه خودرو به کار خود ادامه می‌دهد. نخستین مزایده در سال ۱۴۰۳، مربوط به کامیون کشنده فاو می‌شود که از روز یکشنبه مورخ ۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در ویترین بورس کالا قرار می‌گیرد.
متقاضیان فوق میتوانند طی مدت 10 روز یا زمان تکمیل ظرفیت با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به واریز وجه اقدام نمایند. زمان فعالسازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir بعد از ارسای پیامک از سوی ایران خودرو خواهد بود.
در طرح اعلام شده از سوی کرمان موتور، قیمت قطعی خودرو یک‌ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان اعلام شده اما کرمان موتور تخفیف ۲۵ میلیون تومانی در نظر گرفته است. مبلغ پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان شامل آورده راننده و مبلغ اسقاط خودرو و تسهیلات کرمان موتور ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است، صندوق کارآفرینی امید نیز ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این طرح اختصاص داده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها