جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

استفاده از ابزار جدید هوش مصنوعی چقدر خرج دارد؟

21 دی 1402
استفاده از ابزار جدید هوش مصنوعی چقدر خرج دارد؟

به گزارش بانک اول دیجیاتو نوشت: OpenAI اشتراک جدیدی را برای ChatGPT راه‌اندازی کرده که ChatGPT Team نام دارد و برای تیم‌های کوچک‌تر طراحی شده است. استارتاپ آمریکایی مدعی شده که این طرح با وجود ChatGPT و همچنین ابزارهای مدیریتی موجود، یک فضای کاری اختصاصی برای تیم‌های حداکثر 149 نفره ارائه می‌کند. همچنین تمام کاربران ChatGPT Team به آخرین مدل‌های OpenAI، یعنی GPT-4 ،GPT-4 with Vision و DALL-E 3 در کنار ابزارهای تجزیه‌وتحلیل، ویرایش و استخراج این استارتاپ دسترسی پیدا خواهند کرد.

براساس گزارش تک‌کرانچ، طرح ChatGPT Team همچنین به افراد یک تیم اجازه می‌دهد تا چت‌بات‌های خود را بسازند و آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. درواقع این طرح جدید همراه با فروشگاه ChatGPT در دسترس کاربران قرار گرفته است. OpenAI ادعا کرده که ساخت GPTها نیازی به کدنویسی ندارد و می‌توانند به‌اندازه دلخواه کاربران ساده یا پیچیده باشند.

استفاده از ابزار جدید هوش مصنوعی چقدر خرج دارد؟

OpenAI همچنین به‌عنوان یک مزیت اضافی برای مشتریان ChatGPT Team اعلام کرده که آن‌ها به‌مرور زمان به ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید دسترسی پیدا خواهند کرد.

هزینه اشتراک ChatGPT Team

هزینه طرح ChatGPT Team ماهانه 30 دلار است، اما اگر بخواهید آن را به‌صورت سالانه خریداری کنید، هر ماه برای شما 25 دلار هزینه خواهد داشت، یعنی گران‌تر از طرح ChatGPT Plus که 20 دلار در ماه هزینه دارد. اما ChatGPT Team نسبت به ChatGPT Enterprise که 60 دلار برای هر ماه هزینه دارد، بسیار ارزان‌تر است.

استفاده از ابزار جدید هوش مصنوعی چقدر خرج دارد؟

با وجود این شرایط به‌نظر می‌رسد که ChatGPT Team برای مشتریان تجاری کوچک و متوسط طراحی شده است؛ شرکت‌هایی که قصد دارند با پرداخت هزینه معقولانه‌ای از ویژگی‌های پولی ChatGPT استفاده کنند. همچنین این طرح برای OpenAI نیز احتمالاً سودآور خواهد بود. براساس نظرسنجی که به‌تازگی توسط ResumeBuilder انجام شده است، 49 درصد از شرکت‌های شرکت‌کننده از ChatGPT برای اهدافی مانند کدنویسی، تولید محتوا و خلاصه‌نوسی اسناد استفاده می‌کنند. همچنین 30 درصد از این شرکت‌ها قصد دارند در آینده به استفاده از چت‌بات محبوب OpenAI روی بیاورند.

اخبار مرتبط
روزنامه دیلی میل در مصاحبه با کارشناسان هوش مصنوعی و روسای شرکت‌های مربوط به فناوری‌های هوش مصنوعی نوشته است که ممکن است در سال‌های آینده مشاغل زیر منقرض شوند.
هاشم کارگر در تشریح سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان، گفت: موضوع احراز هویت توسط سازمان ثبت احوال در کشور انجام می شود. سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان نیز اقدام بزرگی بود که با هدف گسترش احراز هویت به ویژه در بخش های خصوصی مدنظر قرار گرفت و آغاز به کار کرد.
در نامه‌ی اعتراضی هنرمندان علیه هوش مصنوعی آمده است: «هوش مصنوعی درصورتی‌که غیرمسئولانه استفاده شود، تهدید بزرگی برای توانایی ما در محافظت از حریم خصوصی، هویت، موسیقی و معیشت‌مان ایجاد می‌کند. برخی شرکت‌های بزرگ، بدون اجازه، از آثار ما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این موضوع برای بسیاری از موسیقی‌دانان، هنرمندان و ترانه‌سراهایی که تلاش می‌کنند امرار معاش کنند، فاجعه‌آمیز خواهد بود.»
کارکنان آینده، رویایی هستند. آنها مرخصی نمی‌گیرند، به تعطیلات نمی‌روند و برای ملاقات با رئیس درخواست نمی‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها