پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

روش جدید استخدام با کمک هوش مصنوعی

23 دی 1402
روش جدید استخدام با کمک هوش مصنوعی

یک کتاب جدید توضیح داده است که چگونه شرکت‌ها از فناوری برای تصمیم گیری در مورد استخدام استفاده می‌کنند.

به گزارش بانک اول به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک کتاب جدید توضیح داده است که چگونه هوش مصنوعی اکنون در اکثر شرکت‌های بزرگ برای استخدام تصمیم گیری می‌کند و با خواندن رزومه و مشاهده مصاحبه‌ها، بهترین افراد را به مدیران انسانی معرفی می‌کند.

این کتاب که «الگوریتم» نام دارد، توضیح داده است که چگونه دنیای استخدام به یک «غرب وحشی» تبدیل شده است که در آن الگوریتم‌های هوش مصنوعی تنظیم نشده بدون نظارت انسان تصمیم گیری می‌کنند.

هلکه شلمان، نویسنده کتاب، می‌گوید که هوش مصنوعی با نظارت بر همه چیز، اعم از آنچه مردم در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند تا لحن صدایشان در مصاحبه، تصمیم می‌گیرد چه کسی استخدام شود و چه کسی اخراج شود.

اکنون الگوریتم‌ها می‌توانند نه فقط افراد جدید را برای استخدام تایید کنند، بلکه به لطف نظارت مداوم در حین کار نیز می تواند تعیین کند که چه کسی باید ارتقا بگیرد یا اینکه چه کسی باید اخراج شود.

شلمان افزود که مدیرعامل ZipRecruiter چند سال پیش به او گفت که این فناوری حداقل ۷۵ درصد رزومه‌ها را می‌تواند بررسی کند، اما اکنون شاید این میزان ۱۰۰% باشد.

شلمان گفت، اگر امروز درخواست کار دهید، ناگزیر، رزومه شما مدت‌ها قبل از اینکه توسط یک انسان مدیریت شود توسط هوش مصنوعی اسکن می‌شود و توصیه‌هایی در مورد نحوه دیده شدن شما در محل کار مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ابزارهای هوش مصنوعی مورد استفاده توسط استخدام‌کنندگان غیرقابل اعتماد است و حتی استخدام‌کنندگان نیز نمی‌دانند که ‌این ابزارها چگونه کار می‌کنند، افزود: فرآیند درخواست برای مشاغلی که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود پر از تبعیض است و در آن از کلمات کلیدی عجیب و غریب استفاده می‌شود.

فناوری می‌تواند بینش‌های خارق‌العاده‌ای در مورد احتمال موفقیت یک متقاضی کار ایجاد یا موفقیت را پیش‌بینی کرده و فرآیندی مملو از تبعیض ایجاد کند. به عنوان مثال، زنان یا افراد دارای معلولیت ممکن است در طول فرآیند استخدام مورد تبعیض قرار گیرند. همچنین از آنجایی که برخی افراد با ابزارهای هوش مصنوعی آشنا نیست، پاسخگویی برای آن‌ها دشوار است.

اخبار مرتبط
مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی، مشاغلی که بیشترین تاثیر را از هوش مصنوعی می‌گیرند را اعلام کرد که بخش فناوری و آی.تی در صدر این فهرست قرار دارد. در بحبوحه گسترش هوش مصنوعی شاید خوب باشد که بدانیم چه مشاغلی می‌توانند بیشترین تاثیر را از هوش مصنوعی بپذیرند، در این نمودار، نتایج گزارش مجمع جهانی اقتصاد درنظرگرفته شده که تخمین می‌زند چگونه بخش‌های مختلف شغلی در معرض اختلال هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.
اپل در پی امضای قرارداد همکاری با گوگل و OpenAI و بایدو است تا از هوش مصنوعی این شرکت‌ها در دستگاه‌هایش استفاده کند. بخشی از هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی و با استفاده از مدل زبانی اختصاصی این شرکت پردازش می‌شود و قابلیت‌هایی که به سرورها متکی هستند، احتمالاً توسط گوگل یا OpenAI (و بایدو در چین) ارائه خواهند شد.
در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: «طراحی، توسعه، استقرار و استفاده نامناسب یا مخرب از سامانه‌های هوش مصنوعی، خطراتی دارد که می‌تواند به تضعیف حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و بهره‌مندی از آن‌ها منجر شود.»
هوش مصنوعی امروزه با ورود به هر حوزه‌ای، منجر به ایجاد تحولاتی می‌شود. یکی از این تحولات در حوزه پزشکی رقم خورده است. در پیشرفته‌ترین سطوح جراحان مغز با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، چگونه این تحول را رقم زده‌اند؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها