جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

هدیه روز پدر رییسی برای یارانه بگیران + لینک ثبت‌نام

25 دی 1402
هدیه روز پدر رییسی برای یارانه بگیران + لینک ثبت‌نام

وام یارانه از جمله وام هایی است که بانک ها به افرادی که مشمول دریافت یارانه هستند، پرداخت می کند. از این رو تمام یارانه بگیران می توانند جهت ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه اقدام کنند

به گزارش بانک اول وام یارانه نیاز به ضامن ندارد و شما می توانید با یارانه نقدی سرپرست خانوار این وام را دریافت کنید، این وام ها توسط بانک مرکزی مورد تایید قرار گرفته است ثبت نام اینترنتی وام یارانه انواع مختلفی دارد از جمله وام ۵ میلیونی یارانه، وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیونی، وام ۱۰ میلیونی یارانه و… که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

دولت رییسی امسال همزمان با روز مادر از طرح یسنا رونمایی کرد که بر اساس آن حساب مادران باردار و شیرده و باردار ۴۰۰ الی ۶۰۰ هزارتومان شارژ شد. با نزدیک شدن به روز پدر برخی از منابع خبری از ارائه وام با ضمانت یارانه خبر دادند. اما آیا این خبر صحت دارد؟ در ادامه ضمن اشاره به اینکه وام یارانه چیست به این موضوع خواهیم پرداخت.

وام یارانه از جمله وام هایی است که بانک ها به افرادی که مشمول دریافت یارانه هستند، پرداخت می کند. از این رو تمام یارانه بگیران می توانند جهت ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه اقدام کنند. وام یارانه نیاز به ضامن ندارد و شما می توانید با یارانه نقدی سرپرست خانوار این وام را دریافت کنید، این وام ها توسط بانک مرکزی مورد تایید قرار گرفته است ثبت نام اینترنتی وام یارانه انواع مختلفی دارد از جمله وام ۵ میلیونی یارانه، وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیونی، وام ۱۰ میلیونی یارانه و… که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

وام یارانه ای انواع مختلی دارد که در ادامه با انواع وام با کارت یارانه آشنا خواهید شد:

انواع وام با کارت یارانه:

وام ۵ میلیونی

وام ۱۰ میلیونی

وام ۲ میلیونی

وام ۲۰۰ میلیونی

وام اربعین یارانه

ثبت نام وام ۵ میلیونی با کارت یارانه

ثبت نام وام با کارت یارانه

معمولا وام هایی که تا حالا تحت عنوان وام یارانه پرداخت شده است نیاز به هیچگونه انعقاد قراردادی با بانک نداشتند. تنها کافی بود متقاضیان کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود به سرشماره ای که متعلق به وزارت رفاه ۶۳۶۹ بود پیامک کنند. سرپرستان بعد از ارسال کد ملی به سرشماره مذکور، پیامکی را با عنوان عملیات با موفقیت انجام شد دریافت می کردند.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی همه ی بانک ها می توانند برای مشتریان خود وام یارانه در نظر بگیرند. هر کدام از بانک ها با توجه به شرایط و تسهیلاتی که در اختیار دارند برای مشتریان خود و کسانی که حساب بانکی دارند وام یارانه ارائه می دهند. از این رو برای اطلاع از نحوه دریافت وام با کارت یارانه به بانک خود مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

نحوه ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه به این صورت است که شما به سامانه بانک مورد نظر خود یا سایت refahi.ir (http://refahi.ir/) مراجعه کنید و در آن جا باید اطلاعات لازم را جهت ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه دریافت کنید.

هدیه دولت رییسی برای روز پدر؟

در حال حاضر وامی جدید برای پرداخت به یارانه بگیران در نظر نگرفته شده است، در دفعات پیشین واریز وام یارانه، شرایط به این صورت بود که اقساط وام یارانه از مبلغ یارانه متقاضیان برداشت می شد و نیازی به انعقاد قرارداد وام با سیستم بانکی نبود. وام یارانه پرداخت شده به مشمولان با نرخ ۱۲ درصد به افراد پرداخت شد که ۸ درصد آن را دولت به بانک پرداخت کرد. با توجه به اینکه در حال حاضر هیچگونه وامی تحت عنوان وام یارانه برای پرداخت به حساب یارانه بگیران از سوی دولت در نظر گرفته نشده است لذا هیچگونه اطلاعاتی در خصوص شرایط دریافت وام یارانه وجود ندارد. به محض اینکه اطلاعاتی راجب پرداخت وام یارانه به مشمولان از سوی دولت اعلام شد در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط
همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.
منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.
برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.
دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها