شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

حقوق بالای ۱۲ میلیون چقدر مالیات دارد؟

25 دی 1402
حقوق بالای ۱۲ میلیون چقدر مالیات دارد؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ جزییات مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

 به گزارش بانک اول رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق تمامی حساب‌های فرعی دستگاه‌ها در سال آینده مسدود شده و باید حساب ریالی و ارزی آنها توسط خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی افتتاح شود.

وی افزود: همچنین کمیسیون اجازه داد که شرکت‌های دولتی تا سقف ۱۳ همت اوراق مالی اسلامی با تضمین بازپرداخت و اصل آن منتشر کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد: همچنین کمیسیون به شهرداری اجازه داد بابت حمل و نقل زیرساخت‌های شهری نوسازی ناوگان و مدیریت پسماند ۱۲ همت اوراق مشارکت با تضمین خودشان منتشر کنند.

زارع ادامه داد: همچنین پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق انواع خودروهای سواری و وانت دو اتاق (کابین) که قیمت روز آنها بیش از ۳۵ میلیارد ریال است نسبت به مازاد به این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد شوند.

وی تصریح کرد: همچنین پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی اداری و تجاری که ارزش آنها بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال است مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

نماینده آباده در مجلس بیان کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد حقوق گمرکی ماشین آلات و تجهیزات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید در سال آینده به دو درصد کاهش یابد.
زارع ادامه داد: همچنین پیرو مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات مصرفی، نهاده‌های دامی و شیر خشک به یک درصد کاهش پیدا می‌کند.

زارع گفت: کمیسیون در جریان بررسی تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مصوب کرد که افزایش حقوق کارمندان در سال آینده ۲۰ درصد باشد. همچنین کمیسیون سقف حقوق شاغلین را ۱۰ و بازنشستگان را ۹ میلیون تومان پیش بینی کرد

وی تاکید کرد: همچنین به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق تا سقف ۱۲ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به سقف معافیت مالیاتی تا ۱۲ میلیون تومان، تاکید کرد: مازاد بر سقف ۱۲ میلیون تومان تا ۱۶.۵ میلیون تومان ، ۱۰ درصد، مازاد بر ۱۶.۵ میلیون تومان تا ۲۷ میلیون تومان ، ۱۵ درصد و مازاد بر ۲۷ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان،۲۰ درصد و نسبت به مازاد حقوق ۴۰ میلیون تومان به بالا، ۳۰ درصد اعمال خواهد شد.

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون تلفیق، پاداش پایان خدمت بازنشستگی برای سال آینده را ۵۵۰ میلیون تومان در نظر گرفت. همچنین سقف حقوق خالص پرداختی تا ۷۰ میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی تبصره ۸ لایحه بودجه حدود ۷۰۰ همت منابع برای هدفمندی یارانه‌ها جهت پرداخت یارانه نقدی و معیشتی جبران قدرت خرید خانوار ناشی از افزایش قیمت‌ها یارانه دارو و نان پیش بینی کرد.

زارع گفت: همچنین کمیسیون در جریان بررسی تبصره ۴ لایحه بودجه سهم صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت را از ۴۰ درصد به ۴۵ رساند. همچنین ۳ درصد از محل فروش نفت به مناطق محروم و نفت خیز اختصاص یافت. ۱۴ و نیم درصد از محل فروش نفت نیز به وزارت نفت جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در جریان بررسی تبصره ۱۳ لایحه بودجه گفت: کمیسیون در این بخش مصوب کرد که تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال در سال آینده ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال باشد.

نماینده آباده در مجلس گفت:همچنین کمیسیون مصوب کرد که تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکنی که از ابتدای سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و یا بیشتر می‌شوند به میزان ۳ میلیارد ریال باشد.

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد تسهیلات قرض الحسنه هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱.۱.۱ است مبلغ ۳ میلیارد ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله باشد. همچنین کمیسیون در جریان بررسی تبصره ۱۳ لایحه بودجه مصوب کرد که برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۲ به بعد به دنیا آمده اند تسهیلات قرض الحسنه به ازای فرزند اول ۴۰۰ میلیون ریال به ازای فرزند دوم ۸۰۰ میلیون ریال به ازای فرزند سوم یک میلیارد و دویست میلیون ریال و به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری دریافت کنند.

وی تاکید کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد بانک مرکزی مکلف است تا به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خانواده شهدا و رزمندگان موسر با معرفی نهادهای مربوطه مبنی بر قرار داشتن این افراد در سه دهک اول درآمدی وام قرض الحسنه مسکن محرومین به مبلغ ۴ میلیارد ریال اعطا کند.

زارع با اشاره مصوبات الحاقی به بودجه سال آینده بیان کرد: کمیسیون در یک بند الحاقی به بودجه، مصوب کرد؛ به منظور نگهداشت و انگیزش کارکنان وزارت کشور سازمان‌های تابعه و وابسته و استانداری های سراسر کشور، فوق العاده خاص یک و نیم برابر مجموع حق شغل و شاغل و مشمول کشور بازنشستگی در احکام ایشان برقرار می‌شود. به موجب این مصوبه  حقوق کارکنان وزارت کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

مصوبات کمیسیون تلفیق برای تبدیل شدن به قانون نیاز به موافقت نمایندگان در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان دارد.

اخبار مرتبط
روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۶۲۷۳‌‌‌‌‌‌‌/۹۴ مورخ ۱۵‌‌‌‌‌‌‌/۱۰‌‌‌‌‌‌‌/۱۳۹۴ موضوع ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‌-ریالی»،‌به استحضار می‌رساند؛ با سپری‌شدن بیش از هشت سال از اجرای دستورالعمل مذکور و تجربیات حاصل از آن و نیز حسب بازخوردهای واصله از مراجع مختلف، به ویژه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و همچنین با توجه به این که در سال جاری مقرر شده، حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد ریال از تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور با استفاده از ابزار اعتبار اسنادی داخلی ‌‌-ریالی
مصوبه مزد کارگران در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید بر اساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود. دامنه مزد قانونی کارگران در سال جاری از ۷ تا ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.
کاظمی با اشاره به آمادگی کامل گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت استقرار تدریجی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی در امور گمرکی در تمامی گمرکات اجرایی، افزود: سازمان‌های همجوار مجوز دهنده در حوزه تجارت خارجی برای ترخیص کالا، بایست ضمن اتصال به سامانه یکپارچه مجوزها وزارت صمت، مجوزها را از طریق این سامانه به سامانه جدید گمرک ارسال کنند.
دیدار با مردم سمنان و شاهرود، حضور در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها