جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

علت واریز نشدن حواله پایا و روش های پیگیری

25 دی 1402
علت واریز نشدن حواله پایا و روش های پیگیری

افرادی که با مراجعه حضوری به بانک یا از طریق اپلیکیشن ها، اقدام به انتقال وجه به صورت پایا می نمایند، با مساله تاخیر در انتقال وجه، مواجه می شوند.

به گزارش بانک اول، در اکثر مواقع، علی رغم اینکه پول از حساب واریز کننده کسر گردیده و اس ام اس واریز پایا دریافت شده، وجه به حساب دریافت کننده، منتقل نگردیده است.

در این شرایط، تنها راه رفع مشکل، ابهام و نگرانی ها، پیگیری انتقال وجه پایا است که نحوه و مراحل مخصوص به خود را داشته و تنها، افرادی که از قواعد پیگیری، مطلع هستند، موفق خواهند شد، پیگیری واریزی و انتقال وجه پایا را با موفقیت، انجام دهند.

لذا در مقاله حاضر، علت واریز نشدن حواله پایا، روش های پیگیری انتقال وجه پایا به طور کلی و با کمک شماره پیگیری پایا، بررسی گردیده است.

از آنجا که امروزه، در انتقال وجه به صورت پایا، کسر وجه از حساب مبدا و عدم انتقال آن به حساب مقصد، مشکلی، شایع است و پرسش هایی نظیر اینکه از پایا برام پول واریز شده چرا به حساب، منتقل نگردیده؟

یا، انتقال وجه چقدر طول میکشه؟ بسیار پرتکرار می باشد، در این مطلب علت واریز نشدن حواله پایا، علی رغم دریافت اس ام اس واریز پایا، بررسی گردیده است که عبارتند از:

  • علت اول این است که واریز کننده، خارج از ساعات انتقال وجه پایا اقدام به پایا نمودن وجه کرده است
  • علت دوم می تواند، وجود مشکلی، نظیر مغایرت در اطلاعات حساب مقصد، یا وجود دستوری قضایی، مبنی بر مسدودی حساب های واریز کننده یا دریافت کننده و عدم انجام تراکنش های بانکی باسد.
  • علت سوم این است که ساعات انتقال وجه پایا و چرخه های واریز، به دستور بانک مرکزی، تغییر نموده یا بنا به دلایلی، صرفا، یک بار در روز، عملیات انتقال وجه به صورت پایا، انجام شده
  • علت چهارم، این می باشد که واریز کننده، از طریق اپلیکیشن های موبایلی و در روزهای تعطیل رسمی و غیر کاری، اقدام به پایا نمودن وجه، کرده است.

پس از توضیح علل واریز نشدن حواله پایا، علی رغم کسر مبلغ از حساب واریز کننده ، روش های پیگیری انتقال وجه پایا در سیستم بانکی کشور، توسط واریز کننده و دریافت کننده، بررسی خواهند شد.

این روش ها، عبارتند از:

  • پیگیری تلفنی و سپس، مراجعه حضوری به بانک مبدا و بانک مقصد، پس از گذشت ۲۴ ساعت از انجام عملیات یا ۲۴ ساعت از کسر کارمزد انتقال وجه پایا و دریافت پیامک کسر وجه از حساب؛
  • مراجعه به سایت بانک مبدا یا مقصد
  • مراجعه به سامانه بانک مرکزی crm.cbi.ir، یا تماس با شماره تلفن های این بانک، اقدام به ثبت شکایت از بانک مد نظر خود، نماید.

ساعات انتقال وجه پایا، به طور معمول و در اغلب بانک ها، در روزهای کاری (شنبه تا پنجشنبه)

  • در ساعت ۳:۴۵
  • ساعت ۱۰:۴۵
  • ساعت ۱۳:۴۵
  • ساعت ۱۸:۴۵

انجام می گردد که البته، این ساعات، در مواردی ویژه و پس از اعلام بانک مرکزی، تغییر خواهند نمود.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها