چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

تپش قلب علائم این بیماری‌هاست

26 دی 1402
تپش قلب علائم این بیماری‌هاست

تپش قلب یک بیماری نیست و تنها یک علامت است که می‌تواند یک ضربان قدرتمند قلب یا افزایش سرعت ضربان قلب و یا حتی وقفه ضربان قلب باشد.

به گزارش بانک اول  در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما سارا طاقی متخصص قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص تپش قلب به بحث و گفتگو پرداخت.

وی با بیان این مطلب که تپش قلب احساس ناخوشایندی است که افراد را از ضربان قلب خود آگاه می‌کند، افزود: تپش قلب یک بیماری نیست و تنها یک علامت است که می‌تواند: یک ضربان قدرتمند قلب یا افزایش سرعت ضربان قلب و یا حتی وقفه ضربان قلب باشد.

طاقی در پاسخ به این سوال که مهمترین علل تپش قلب کدامند، گفت: بیشترین علت تپش قلب، مربوط به عوامل روحی و استرسی است، تپش قلب از علامت‌های شایع کم خونی نیز محسوب می‌شود. وی همچنین از پرکاری تیروئید، که هم سرعت ضربان قلب و هم قدرت آن را افزایش می‌دهد نام برد. پرکاری تیروئید، می‌تواند باعث بی‌نظمی ضربان قلب نیز گردد.

وی تاکید کرد: اگر تپش قلب همراه با تنگی نفس، درد قفسه سینه، سرگیجه، سیاهی رفتن چشم‌ها و غش کردن باشد، باید فوراً مورد بررسی قرار گیرد. همچنین گفت تپش قلب به صورت عادی درمان دارویی ندارد و تجویز دارو تنها به دنبال تشخیص و علت ایجاد کننده تبش قلب، تجویز می‌شود.

اخبار مرتبط
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن هشدار از مردم خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
ر دولت‌ها در ايران سياست پرداخت درستي ندارند و با پيش‌بيني هزينه‌هاي غيرضروري در بودجه، موجب بروز ناترازي و ايجاد كسري در بودجه مي‌شوند. اين اتفاقات نيز دست به دست هم مي‌دهد و چنين شرايط نامساعدي را ايجاد مي‎كند.
علیرضا غفاری، سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی گفت: سقف تراکنش غیرحضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. وی گفت: به موجب ابلاغیه بانک مرکزی به شبکه بانکی، سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش‌های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG‌ها و تراکنش غیرحضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
۶ بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت از هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران باشگاه استقلال بودند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها