ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

نحوه محاسبه حقوق کارگران تامین اجتماعی + راهنمای کامل

26 دی 1402
نحوه محاسبه حقوق کارگران تامین اجتماعی + راهنمای کامل

حداقل حقوق ماهیانه برای ۳۰روز کارکرد؛ ۵۳.۰۸۲.۸۴۰ ریال، حق مسکن؛ ۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال، حق خوار و بار ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال و حق اولاد (یک فرزند )؛ ۵.۳۰۸.۲۸۴ ریال است.

به گزارش بانک اول در جلسه اخیر در وزارت اقتصا از سوی وزارت اقتصاد طرح مزد منطقه ای ارائه شد.

در این ارائه دو طرح مطرح شد. اول اینکه مزد منطقه ای به صورت کلی اجرا شود، دوم اینکه مزد به صورت ملی تعیین شود. اما میزان حق مسکن در شهرهای مختلف متفاوت باشد.

با توجه به اینکه عدد حق مسکن در سبد هزینه کارگران پررنگ است. مطرح شد یکی از روش ها برای بهتر تعیین کردن دستمزد کارگران این است عدد حق مسکن در شهرهای مختلف متفاوت باشد.

اخبار مرتبط
سقف دریافتی هر فرد در استخدام دولت اعم از مدیر و کارمند برای سال ۱۴۰۳ رقم ۷۰ میلیون تومان تعیین شده و تمام شرکت‌های دولتی مکلفند این قاعده را رعایت کنند.
سقف برداشت از حساب‌های بانکی که به صورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.
توجه فرمائید که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.
معمولا در زمان افتتاح حساب در بانک‌ها، کارمندان بانک، مشتریان را از خدمات مختلف از جمله خدمات پیامکی آگاه کرده و از این‌رو مشتریان مختارند که این خدمات را دریافت کنند یا خیر. اما درخصوص بانک رسالت، این مساله کمی متفاوت است. بانک رسالت اگرچه دارای شعب فیزیکی بوده، ولی مشتریان آن ناچارند که برای افتتاح حساب، از اپلیکیشن این بانک استفاده کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها