پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

طرح تشویقی دولت برای بیمه شخص ثالث + جزییات

26 دی 1402
طرح تشویقی دولت برای بیمه شخص ثالث + جزییات

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی با بیان این که ۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها بیمه شخص ثالص ندارند، گفت که با تصویب دولت بیمه موتورسیکلت‌هایی که برای اولین‌بار شماره‌گذاری می‌شوند با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

به گزارش  بانک اول  به نقل از فارس، مهدی قمصریان  اظهار داشت: با پیشنهاد صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و تصویب هیأت دولت مقرر شد موتورسیکلت‌هایی که برای اولین‌بار شماره‌گذاری می‌شوند از تخفیف ۲۰ درصد در حق بیمه پایه برخوردار شوند.

وی افزود: مصوبه هیأت وزیران در تاریخ ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ به تصویب رسید و ۲۴ دی‌ماه با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد که برای اجرا باید توسط شورای عالی بیمه ابلاغ شود.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارات‌های بدنی در مورد این مسئله گفت: طبق اطلاعات پلیس راهور ۱۲.۵ میلیون موتورسیکلت شماره‌گذاری شده در کشور وجود دارد در حالی که فقط ۱.۵ میلیون موتور دارای بیمه‌نامه شخص ثالث است بنابراین حدود ۱۱ میلیون موتور فاقد بیمه بوده‌اند.

قمصریان اظهار داشت: پیشنهاد تخفیف ۱۵ درصد از سوی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی برای موتورسیکلت‌هایی که تازه شماره‌گذاری می‌شوند ارائه شد اما این پیشنهاد در شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی مطرح شد و پیشنهاد تخفیف ۲۰ درصدی به دولت ارائه شد که خوشبختانه در دولت تصویب شد که علاوه بر تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه برای موتورهای نوشماره الزامی هم ایجاد شد که بیمه موتورسیکلت‌ها مانند سایر وسایل نقلیه حداقل یکساله صادر شود.

به گفته وی، قبلاً شرکت‌های مونتاژ کننده موتورسیلکت برای دور زدن قانون بیمه شخص ثالث موتورها را به مدت یک هفته با نرخ ناچیزی بیمه می‌کردند و بعد از شماره‌گذاری و ترخیص در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دادند در حالیکه بیمه شخص ثالث نداشت. بنابراین بیش از ۱۱ میلیون موتور بدون بیمه در کشور تردد می‌کردند.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارات‌های بدنی ادامه داد: مطابق ماده ۳۴ قانون بیمه شخص ثالث همه وسایل نقلیه از جمله موتور و ماشین باید بیمه‌نامه شخص ثالث داشته باشد و وسایل نقلیه‌ایی که برای اولین‌بار شماره‌گذاری می‌شوند از تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه برخوردار خواهند شد و این برای فرهنگسازی بیمه و الزام مردم به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث است.

‌۹۰ درصد موتورسیکلت‌ها بیمه‌نامه شخص ثالث ندارد در حالی که روزانه شاهد وقوع تصادفات زیادی توسط راکبان موتورسیکلت در سطح شهر و جاده‌ها هستیم، قطعا این راکبان، خود و دیگران را به خطر می‌انداختند و اگر تشویق‌هایی مانند تخفیف ۲۰ درصدی در نظر گرفته شود انتظار می‌رود تعداد بیشتری از موتورسواران بیمه‌نامه شخص ثالث خریداری کنند.

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها