شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

مبلغ مهمترین وام‌های قرض الحسنه سال ۱۴۰۳

26 دی 1402
مبلغ مهمترین وام‌های قرض الحسنه سال ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه خرید مسکن در سال آینده، برای خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر که بعد از سال ۱۳۹۹ به دنیا آمده است، ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد.

به گزارش بانک اول سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مهمترین ویژگی بودجه سال آینده را کسری و نرخ تورم دانست و نیز مبلغ انواع وام های بانکی را اعلام کرد.

  زارع با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند آوری اظهار کرد:

  • این میزان برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال و زوج‌های کمتر از ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان خواهد بود.
  • تسهیلات قرض‌الحسنه خرید مسکن برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر که بعد از سال ۱۳۹۹ به دنیا آمده است، ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد.
  • تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن مددجویان کمیته امداد و رزمندگان معسر ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

تسهیلات فرزندآوری هم بدین شکل به تصویب رسید:

  • به ازای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان
  • فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان
  • فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان
  • فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان .
  • فرزند پنجم بیشتر از آن ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی همچنین گفت: کمیسیون تلفیق میزان ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را در سال آینده ۲۰ درصد تعیین کرد، کف حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون تومان و برای بازنشستگان ۹ میلیون تومان تعیین شد.

همچنین معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت هم تا سقف ۱۲ میلیون تومان پیش بینی شد.

  • مالیات مازاد حقوق ۱۲ تا ۱۶.۵ میلیون تومان ۱۰ درصد
  • مازاد ۱۶ تا ۲۷ میلیون تومان ۱۵ درصد.
  • مازاد ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان ۲۰ درصد.
  • مازاد ۴۰ میلیون تومان مشمول مالیات ۳۰ درصد می‌شود.

زارع ادامه داد: میزان پاداش پایان خدمت در سال آینده ۵۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد و تا ۷۰ میلیون تومان سقف خالص پرداختی برای سال آینده خواهد بود.

وی افزود:کمیسیون تلفیق کف حقوق والدین شهدا را ۱۵ میلیون تومان تعیین کرد میزان حقوق رزمندگان معسر هم با حداقل حقوق یعنی ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گفته زارع دولت در لایحه بودجه قیمت حامل‌های انرژی را ثابت در نظر گرفته که کمیسیون تلفیق هم عینا آن را مصوب کرد.

قیمت بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های انرژی همچون سال ۱۴۰۲ خواهد بود و تغییری در نرخ قیمت نخواهیم داشت.

زارع با بیان این‌که دولت و کمیسیون تلفیق مصوباتی در راستای حمایت از اشتغال و معیشت مردم داشته است، تصریح کرد: تعیین میزان حقوق سربازان در سال آینده مربوط به بخش دوم بودجه است که آن‌ها را در زمان تنظیم جداول و ردیف‌ها مشخص می‌کنیم با توجه به این‌که هنوز قسمت دوم بودجه به مجلس شورای اسلامی داده نشده، ولی احتمالا افزایش حقوق سربازان همچون سابق خواهد بود و دولت میزان تغییرات حقوق سربازان را بر اساس منابع پیش‌بینی شده در بخش اول تعیین خواهد کرد.

کف حقوق والدین شهدا در سال آینده ۱۵ میلیون تومان خواهد بود

وی درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در خصوص ایثارگران اظهار کرد: کمیسیون تلفیق کف حقوق والدین شهدا را ۱۵ میلیون تومان تعیین کرد میزان حقوق رزمندگان معسر هم با حداقل حقوق یعنی ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره تبدیل وضعیت ایثارگران هم گفت: ما همچنان در حال بررسی پیشنهادات الحاقی به لایحه بودجه هستیم که تاکنون پیشنهادی درباره تبدیل وضعیت نیامده است.

زارع درباره روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: با آیین‌نامه جدید پیشنهادات شخصی نمایندگان در تلفیق بررسی نمی‌شود و تنها ما پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. امشب بررسی بودجه در تلفیق به پایان می‌رسد و گزارش به هیات رئیسه داده خواهد شد. پیش‌بینی هیات رئیسه این است که در هفته آینده ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم بررسی شده و بعد از آن مجلس شورای اسلامی وارد بررسی بودجه شود ان شاءالله تا نیمه اول بهمن‌ماه بودجه در صحن علنی به تصویب خواهد رسید و بررسی بخش دوم به بعد از انتخابات موکول می‌شود، چون ابتدا باید بخش اول به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده و بعد دولت لایحه بودجه در بخش دوم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها