شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

چگونه شماره‌ حساب را به شبا تبدیل کنیم؟

26 دی 1402
چگونه شماره‌ حساب را به شبا تبدیل کنیم؟

پیش‌ از این که به روش تبدیل حساب به شبا بپردازیم، لازم است کمی درمورد مفهوم شماره شبا بدانید. طبق گفته بانک مرکزی شماره شبا مخفف «شماره‌حساب بانکی ایران» است.

به گزارش بانک اول درگذشته بانک‌ها از شیوه‌های متعددی برای شماره‌گذاری حساب‌ها انتخاب می‌کردند که باعث سردرگمی افراد می‌شد. اما خوشبختانه در سال ۱۳۸۵ به‌منظور یک‌پارچه‌سازی حساب‌های بانکی، ایران نیز مطابق استاندارهای جهانی IBAN و استاندارد ISO 13616 برای هر حساب یک شماره یکتا در نظر گرفت. این موضوع تحول زیادی در امور بانکداری به وجود آورد. زیرا دیگر برای انتقال وجه نیازی به طی‌کردن مراحل زمان‌بر نبود و به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان وجه موردنظر به کمک شماره شبا منتقل می‌شد. زیرا شماره شبا مهم‌ترین اصل در حواله‌های ساتنا و پایا است. همچنین لازم است بدانید که شماره شبا یک کد ۲۴ رقمی است که با IR شروع می‌شود.

2 روش آسان برای تبدیل حساب به شبا

پیش‌تر گفتیم که برای تبدیل شماره‌حساب به شماره کارت چند روش مختلف وجود دارد. در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهید شد:

تبدیل شماره‌حساب به شماره شبا با همراه بانک

یکی از روش‌های غیرحضوری تبدیل شماره‌حساب به شبا استفاده از همراه بانک است. لازم است بدانید که با همراه بانک مختص به هر بانکی شما فقط می‌توانید شماره شبا همان بانک را دریافت کنید. به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید شماره‌حساب بانک ملت را به شماره شبا تبدیل کنید باید از همراه بانک ملت استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که در این روش شما برای نصب همراه بانک باید به یکی از شعب بانک مراجعه کنید، به همین دلیل ممکن است این روش برای شما زمان‌بر باشد. یا حتی اگر شما به دنبال تبدیل حساب به شبا چند بانک باشید، برای این کار باید چندین همراه بانک را روی موبایل خود نصب کنید؛ بنابراین این موضوع احتمالاً برای شما زمان‌بر باشد.

تبدیل شماره‌حساب به شماره شبا از طریق سایت‌ بانک‌ها

برخی بانک‌ها به‌منظور راحتی مشتریان این خدمت را در سایت‌های معتبر خود قرار داده‌اند. اما تصور کنید اگر شرایط اتصال به اینترنت و سایت موردنظر را نداشته باشید، این روش هیچ کاربردی برای شما ندارد. پس باید گفت این روش فقط زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که اتصال به اینترنت و سایت بانک امکان‌پذیر باشد.

اخبار مرتبط
یکی از رایج‌ترین مشکلات مردم در نگرفتن سود سهام عدالت، اشتباه وارد کردن شماره شبا در سامانه سهام عدالت برای گرفتن سود است. اما چاره چیست؟ آیا می‌توان به راحتی شماره شبای سهام عدالت را تغییر داد؟
مدت‌زمان واریز وجه در ساتنا بین ۲۰ ثانیه تا ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید. البته لازم است بدانید که این مدت‌زمان فقط در ساعات کاری بانک‌ها یعنی ۸ تا ۱۴:۳۰ امکان‌پذیر است.
اگر به شماره شبا احتیاج دارید و در حال حاضر فقط به شماره کارت ۱۶ رقمی خود دسترسی دارید یا این که قصد دارید برای افراد زیادی با ساتنا و پایا پول واریز کنید اما فقط شماره کارت آن‌ها را دارید. پیشنهاد می شود این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها