شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

گردش حساب یکی از شاخص‌ها برای دهک‌بندی افراد است

27 دی 1402
گردش حساب یکی از شاخص‌ها برای دهک‌بندی افراد است

وزیر کار گفت: ملاک دهک‌بندی شاخص‌های متعددی داشته که یکی از شاخص‌های آن گردش حساب بوده است.

به گزارش بانک اول صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از کسانی که در دهک‌های درآمدی 4 به بالا بودند، در دهک‌های یک تا 3 قرار گرفته‌اند. ملاک دهک‌بندی شاخص‌های متعددی داشته که یکی از شاخص‌های آن گردش حساب بوده است.

وی افزود: درباره حقوق کارگران برای سال‌ آینده گمانه‌زنی‌ها و پیش‌داوری‌های مطرح است اما در شورای‌عالی کار که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس اصل 3جانبه‌گرایی تشکیل می‌شود، نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران با شاخص‌های قانونی درباره مزد سالیانه کارگران تصمیم می‌گیرند.

خبر در حال تکمیل است... .

اخبار مرتبط
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.
این هفته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از استقبال بالای ۹۰ درصدی دهک‌های اول تا سوم کم درآمدی در طرح کالابرگ الکترونیک خبرداد و گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در مرحله سوم اجرای این طرح، مشارکت به ۹۵ درصد می‌رسد. وی این را گفت که تداوم طرح کالابرگ الکترونیکی نیازمند بررسی مجدد است و این موضوع در دولت مطرح و مقرر شد معاون اول ریاست جمهوری آن را پیگیری کند اما تاکنون تصمیم قطعی برای تداوم آن گرفته نشده است.
سیدصولت مرتضوی خاطرنشان کرد: این طرح با نام «یسنا» در سال گذشته و از محل مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، برای حدود ۲۴هزار مادر دارای فرزند شیرخوار (مادران دارای فرزند زیر ۲سال) در دهک اول درآمدی در ۸ استان کم‌برخوردار از جمله کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی و هرمزگان اجرایی شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها