پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

سورپرایز ایران‌خودرو برای متقاضیان/ سیل عرضه خودرو به راه افتاد

27 دی 1402
سورپرایز ایران‌خودرو برای متقاضیان/ سیل عرضه خودرو به راه افتاد

ایران خودرو طی 15 روز آینده 11 هزار دستگاه دنا پلاس را روانه بازار خودرو می کند.

به گزارش بانک اول، مشکل شماره گذاری دنا پلاس حل شد تا ایران خودرو 11 هزار دستگاه را روانه بازار کند. عرضه این تعداد دنا در بازه زمانی یاد شده را می توان سوپرایز ایران خودرو برای متقاضیان دانست.

براساس اعلام ایران خودرویی ها این تعداد دنا پلاس طی دو هفته آینده به تدریج به ثبت نام کنندگان تحویل داده خواهد شد.

چندی پیش ثبت نام کنندگان انواع دنا پلاس نسبت به تاخیر ایران خودرو در واگذاری این خودروها اعتراض کرده بودند. مدیران ایران خودرو دلیل این اتفاق را چالش دریافت مجوزهای لازم برای شماره گذاری دنا پلاس از سوی سازمان ملی استاندارد عنوان کردند.

نکته قابل توجه این است که همزمان با اعلام دریافت مجوزهای لازم برای پلاک کردن دنا پلاس های دپو شده از سازمان ملی استاندارد، رییس سازمان تعزیزات حکومتی نیز به صورت سر زده به ایران خودرو رفت تا به نوعی بر روند واگذاری دنا پلاس ها نظارت کند.

مدیران ایران خودرو در بازدید رییس سارمان تعزیرات حکومتی دلیل چالش شماره گذاری را تعویض سیستم قفل خودرو برای افزایش ضریب ایمنی اعلام کرده و تاکید کردند باید بار دیگر روند اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد را برای سیستم قفل جدید کسب می کردند.

همچنین مدیران آبی های جاده مخصوص به رییس سازمان تعزیرات حکومتی قول داده تا ظرف دو هفته آینده تمام 11 هزار دستگاه دنا پلاس را به متقاضیان این خودروها که به طور عمده از مسیر نام نویسی در سامانه یکپارچه فروش نسبت به در اختیار گرفتن این خودروی پُرطرفدار اقدام کرده بودند، واگذار کنند.

پیش بینی می شود واگذار این تعداد دنا پلاس تاثیر خود را روی قیمت های بازاری این خودرو گذاشته و چنانچه سایر مولفه های موثر روی قیمت خودرو در بازار تاصیر خاصی نگذارد، قیمت دنا پلاس از مسیر افزایش عرضه در یک بازه زمانی کوتاه با کاهش همراه شود.

اخبار مرتبط
این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.
لازم به ذکر است که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه نیز لازم‌الاجرا خواهد بود. علاوه بر این، برنامه‌های فروش پیش‌فروش ارائه شده در این بخشنامه، مشمول مصوبه 473 شورای رقابت می‌باشد و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش‌پرداخت مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵۵ میلیون تومان ریزش داشت و به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها