جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

افزایش اجاره خانه ممنوع شد!

28 دی 1402
افزایش اجاره خانه ممنوع شد!

چالش های بازار اجاره مسکن با شدت و ضعف متفاوت، از گذشته در کشور وجود داشته است. حدود 50 سال پیش هم مردم ایران در همین روزها شاهد اتخاذ تصمیمی تازه برای بهبود وضعیت اجاره مسکن بودند؛ تصمیمی که روزنامه اطلاعات در تاریخ 26 دی ماه سال 1353 هم در صفحه نخست خود به آن اشاره کرد و از ممنوعیتی تازه در بازار اجاره مسکن خبر داد.

به گزارش بانک اول این روزنامه در این باره نوشته است: «مالکان حق افزایش اجاره خانه را ندارند و پیش بینی می‌شود قانون منع افزایش اجاره‌بها از اول سال تمدید شود. هیچ یک از مالکان حق افزایش اجاره خانه را ندارند و در صورت فشار مالک، مستاجر می‌تواند به مراجع قانونی شکایت کند.»

اطلاعات همچنین آورده است: «این مطلب را وزیر مسکن و شهرسازی در پاسخ به سوالاتی که از طرف بانوان در کلوپ زنان آمریکا مطرح شده بود، عنوان کرد.»

اشاره روزنامه اطلاعات به در قانون تعدیل و تثبیت اجاره‌بها است که در بهمن‌ماه سال 1352به تصویب رسیده بود و بر اساس آن، ملاک مال‌الاجاره اسفندماه سال 1351 تعیین شده و باید این اجاره‌بها تا آخر سال 1353 همچنان ثابت می ماند و افزایش ممنوع بود.

افزایش اجاره خانه ممنوع شد!

جالب است بدانیم که در ماده 1 قانون تعدیل و تثبیت اجاره‌بها ‌مصوب 29 بهمن سال 52 به صراحت آمده بود: «از تاریخ تقدیم این لایحه تا پایان سال ۱۳۵۳ هیچ گونه دعوایی به خواسته افزایش اجاره‌بهای مستغلات مسموع نمی‌باشدو دادخواست‌هایی که دراین فاصله تسلیم شود رد خواهد شد.»

اخبار مرتبط
در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها