جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

آغاز فروش جدید این خودرو پرطرفدار از دهه فجر

01 بهمن 1402
آغاز فروش جدید این خودرو پرطرفدار از دهه فجر

در مراسم رونمایی از لاماری ایما هیبرید اعلام شد که در نیمه دوم بهمن ماه (دهه فجر) فروش این خودرو آغاز می شود.

زمان عرضه و قیمت لاماری ایما هیبرید

به گزارش بانک اول لاماری ایما هیبرید در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه می گردد.

«قیمت لاماری ایما هیبرید توسط سازمان های مربوطه بزودی اعلام می شود».

لاماری ایما HEV جدیدترین محصول شرکت آرین پارس موتور است که امسال معرفی شد و بزودی در کارخانه آرین پارس موتور در شهر خمین تولید خواهد شد. این کراس‌اوور، جدیدترین تیپ از مدل ایما است که قوای محرکه هیبرید دارد و ظاهر آن نیز با دو تیپ دیگر یعنی ایما معمولی و ایما X متفاوت است.

مشخصات فنی لاماری ایما هیبرید

زیر کاپوت لاماری ایما هیبرید یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ (TGDI) قرار دارد که در سیستم هیبرید به همراه یک پیشرانه برقی قوای محرکه را تشکیل داده‌اند. خروجی ترکیبی سیستم هیبرید در این خودرو ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر است. قدرت هم از طریق جعبه دنده DHT به چرخ های جلو منتقل می‌شود که جدیدترین تکنولوژی انتقال قدرت در خودروهای هیبرید است. در این خودرو با به‌کارگیری سیستم هیبرید، مصرف سوخت کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند، تاجایی‌که این کراس اوور در شرایط آزمایشی استاندارد به‌صورت میانگین 4.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند که البته این رقم در شرایط واقعی بسته به نوع رانندگی، شرایط جاده و کیفیت سوخت بنزین می تواند متفاوت باشد.

در قسمت جلو ایما HEV، یک نوار کرومی به‌صورت عمودی از گوشه چراغ‌ها افزوده شده و طراحی سپر هم تغییر داشته و با طرح جدید اسپرت‌تر شده است. در قسمت عقب نیز در گوشه‌های چراغ‌ها یک خروجی تزئینی هوا اضافه شده که به اسپرت‌تر نشان دادن این کراس‌اوور کمک کرده است. همچنین در قسمت دیفیوزر به‌صورت هماهنگ با سپر جلو، قطعه‌ای همرنگ بدنه استفاده شده است تا ایما HEV کاملا نسبت به دو نسخه دیگر لاماری متمایز باشد. طراحی صندلی‌ها، رودری‌ها، دسته‌دنده، قطعاتی از داشبورد و همچنین گرافیک کلاستر نیز در این خودرو تغییر داشته و همه این‌ها باعث شده است کابین HEV از باقی نسخه‌ها بسیار اسپرت‌تر و متفاوت‌تر بنظر برسد. گفتنی است؛ صندلی‌های ایما HEV به سبک خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده‌اند و حالت باکت دارند.

امکانات لاماری ایما هیبرید

در کراس‌اوور ایما HEV همان امکاناتی را می‌بینیم که در نسخه فول ایما ایکس دیده می‌شد. این خودرو به امکانات رفاهی نظیر سردکن صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، درب صندوق عقب برقی با سنسور پا، سقف پانوراما، صندلی‌های برقی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاکسازی هوای کابین، نورپردازی روی داشبورد، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سنسور باران و… مجهز است. کراس‌اوور سبز آرین پارس موتور از نظر ایمنی هم امکانات کاملی دارد؛ ایما HEV مجهز به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خط‌خوان، رادار نقطه کور و اخطار برخورد از جلو است و همین امکانات باعث شده تا شاسی‌بلند هیبرید آرین پارس موتور ۵ ستاره ایمنی چاینا انکپ را کسب کند.

کاتالوگ لاماری ایما هیبرید

کاتالوگ لاماری ایما هیبرید

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها