پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

دلایل کاهش سهمیه آزاد بنزین و تغییر در حجم ذخیره‌سازی کارت سوخت اعلام شد

02 بهمن 1402
دلایل کاهش سهمیه آزاد بنزین و تغییر در حجم ذخیره‌سازی کارت سوخت اعلام شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دلیل کاهش سهمیه آزاد بنزین را مدیریت مصرف دانست و گفت: قرار نیست هیچ تغییر دیگری در میزان سهمیه‌ها و یا قیمت بنزین در سال جاری داشته باشیم؛ درواقع چیزی در این خصوص به‌ما اعلام نشده است.

به گزارش بانک اول جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  اظهار داشت: طبق آمارگیری انجام شده و بررسی‌هایی که صورت گرفته، مصرف بنزین اکثر مردم کمتر از 150 لیتر در ماه است؛ یعنی 60 لیتر بنزین سهمیه‌ای 1500 تومانی و کمتر از 100 لیتر بنزین 3000 تومانی مورد مصرف قرار می‌گیرد و عده کمی از مردم، بیش از 100 لیتر بنزین 3000 تومانی در ماه مصرف می‌کنند.

وی افزود: به منظور کنترل و مدیریت مصرف، به‌خصوص برای پرمصرف‌ها، سهمیه‌های آزاد بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت از 150 لیتر در ماه به 100 لیتر در ماه کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: تا پیش از شیوع کرونا، حجم ذخیره بنزین سهمیه‌ای 1500 تومانی در کارت‌های هوشمند سوخت 6 ماه و به‌میزان حداگکثر 360 لیتر بود، که دولت برای رفاه مردم در زمان شیوع کرونا، حجم ذخیره‌سازی را به 9 ماه و حداکثر 540 لیتر افزایش داده بود که اکنون این وضعیت، به شرایط پیش از کرونا بازگشته و از این پس، حداکثر بنزین 1500 تومانی قابل ذخیره در کارت‌های هوشمند سوخت، 6 ماه و به میزان حداکثر 360 لیتر است.

سالاری نسب خاطرنشان کرد: مردم هیچ نگرانی برای کارت سوخت نداشته باشند، اگر در شرایطی نیاز شد از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند، در تمامی جایگاه‌های سوخت، کارت آزاد وجود دارد.

وی ادامه داد: تغییری که قرار بود در بحث عرضه بنزین صورت گیرد، صورت گرفته و قرار نیست هیچ تغییر دیگری در میزان سهمیه‌ها و یا قیمت بنزین در سال جاری داشته باشیم؛ در واقع چیزی در این خصوص به‌ما اعلام نشده است./تسنیم

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها