پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

فهرست ابربدهکاران بیمه‌ای منتشر شد

02 بهمن 1402
فهرست ابربدهکاران بیمه‌ای منتشر شد

به گزارش بانک اول بیمه مرکزی فهرستی از بدهکاران عمده را منتشر کرده است که نشان می‌دهد ۱۰۷ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال به شرکت‌های بیمه‌ای بدهکارند.
بر این اساس، در جدولی که بیمه مرکزی منتشر کرده است، نام ۱۶۴ بدهکار در قالب بیمه‌گزار یا نماینده به همراه میزان بدهی آن‌ها به بیمه‌گران دیده می‌شود. این بدهی‌ها در دو بخش ارزی و ریالی تفکیک شده است.

از مجموع بدهی بیمه گزاران به صنعت بیمه، بیش از ۸۷ درصد ریالی و ۱۳ درصد آن بدهی ارزی است.

این فهرست، شامل بدهی سررسید شده بیمه گذاران به صنعت بیمه برای مبالغ بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال با توجه به خوداظهاری شرکت‌های بیمه مندرج در سامانه سنهاب و در دوره مالی منتهی به ۳۰ شهریور امسال است.

در این فهرست، بزرگترین بدهکار به صنعت بیمه، بنیاد شهید و امور ایثارگران با رقم ۲۶ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال، در رده دوم شرکت ملی نفتکش با ۱۰ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال است که البته عمده این رقم بدهی معادل ۸ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال بدهی ارزی است و در رده سوم شرکت ملی نفت ایران با بدهی ۴ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال به صنعت بیمه دیده می‌شود.

مجموع بدهی شرکت‌های خرید خدمات بیمه‌ای به شرکت‌های بیمه ۱۰۷ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال است که ۹۳ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال بدهی ریالی و ۱۳ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال آن بدهی ارزی شرکت‌ها است.

 

گفتنی است، بدهی شرکتها به صنعت بیمه موجب افزایش ریسک شرکتهای بیمه‌ای می‌شود و در صورت بروز حوادث بزرگ، امکان جبران خسارت در این شرکتها کاهش می‌یابد.

اخبار مرتبط
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها