شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

ایران خودرو خریداران را عصبانی کرد/ معرفی خودرو جایگزین 100 میلیون گرانتر!

08 بهمن 1402
ایران خودرو خریداران را عصبانی کرد/ معرفی خودرو جایگزین 100 میلیون گرانتر!

رانا پلاسی که قرار بود متقاضیان تحویل بگیرند قیمتش نزدیک به 330 میلیون تومان بود بنابراین شاهد هستیم این خودرو فاصله قیمتی بیش از 100 میلیون تومانی با خودروهایی دارد که عنوان جایگزین را یدک می کشند.

به گزارش بانک اول ثبت نام کنندگان رانا پلاس بابت ارائه محصول جایگزین به جای خودروی درخواستی ناراضی هستند.

آن طور که این متقاضیان می گویند ایران خودرو اعلام کرده می توانند محصولات دیگر این خودروساز مانند رانا پلاس ارتقا یافته، پژو 207 با گیربکس دستی ارتقا یافته و سورن پلاس با موتور XU7P را جایگزین خودروی ثبت نامی خود کنند.

خودروهای جایگزین رانا پلاس برای بخشی از متقاضیان این خودرو که اولویت تحویل آنها پاییز سال جاری و همچنین زمستان 1402 تعیین شده بود در دسترس قرار گرفته وگرنه مدیران ایران خودرو رانا پلاس را به آن دسته از متقاضیان که موعد تحویل خودروی آنها تابستان و بازه ابتدایی پاییز 1402 بوده تحویل داده است.

نکته قابل توجه این است که ثبت نام کنندگان برای رانا پلاس با موعد تحویل انتهای پاییز و زمستان امسال علاوه بر اینکه محصولات جایگزین را باید با قیمت های بالاتری خریداری کنند می توانند دو محصول از سه محصول جایگزین را تنها به صورت پیش فروش خریداری کنند.

پیش خرید کردن خودروها علاوه بر اینکه اجازه نمی دهد تا متقاضیان در سال 1402 خودرو دار شوند این نگرانی مضاعف را نیز برای آنها دارد تا قیمت نهایی خودرو در بازه در نظر گرفته شده برای تحویل در سال آینده با افزایش روبرو شود.

رانا پلاس ارتقا یافته با قیمتی حدود 452 میلیون تومان برای تحویل خرداد، تیر و مرداد 1403 به صورت پیش فروش در دسترس ثبت نام کنندگان برای رانا پلاس قرار دارد. همچنین ایران خودرو، پژو 207 با گیربکس دستی ارتقا یافته را نیز با قیمتی نزدیک به 498 میلیون تومانی برای تابستان 1403 در تیررس انتخاب متقاضیان رانا پلاس ارتقا یافته قرار داده است.

تنها سورن پلاس با موتور XU7P به صورت تحویل 90 روزه به ثبت نام کنندگان رانا پلاس در دور اول فروش سامانه یکپارچه فروش عرضه شده است. قیمت این خودروی جایگزین حول و حوش 459 میلیون تومان به علاقمندان رانا پلاس اعلام شده است.

رانا پلاسی که قرار بود متقاضیان تحویل بگیرند قیمتش نزدیک به 330 میلیون تومان بود بنابراین شاهد هستیم این خودرو فاصله قیمتی بیش از 100 میلیون تومانی با خودروهایی دارد که عنوان جایگزین را یدک می کشند.

متقاضیان رانا پلاس معتقدند ایران خودرو این امکان را داشته تا پایان سال جاری به رغم افزایش استانداردهای خودرویی همچنان به تولید محصولات خود بدون الزام به نصب استانداردهای جدید اقدام کند اما این خودروساز تصمیم گرفته محصولات خود را به بهانه استانداردهای جدید با قیمت بیشتری به متقاضیان واگذار کند.

وزارت صمت تا کنون نسبت به اختلاف میان خودروسازان و متقاضیان سکوت کرده و مشخص نیست که بالاخره در این میان زور متقاضیان به ایران خودرو می چربد یا اینکه ایران خودرو ایده خود را برای تحویل محصولات جایگزین پیش می برد؟

اخبار مرتبط
گارانتی خودرو در جهان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و برای نخستین بار شرکت فورد در سال ۱۹۰۸ به منظور ادای احترام به حقوق مشتری و نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، محصول فورد T را ۹ ماه گارانتی کرد. پس از آن به‌تدریج دیگر خودروسازان هم به بحث گارانتی خودرو ورود کردند و امروزه اغلب خودروسازان مطرح جهانی برای محصولات تولیدی خود خدمات پس از فروش گسترده‌ای ارائه می‌دهند.
در حال حاضر قیمت حواله های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.
بک X۳ پرو دارای ظاهری زیبا با جزئیاتی مانند جلوپنجره با گرافیک عمودی، سپر جلو با ورودی هوای عریض، و چراغ‌های جلو و عقب زیبا است. ابعاد آن کوچک با فضای باری معادل ۴۰۰ لیتر است. از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که با گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور متوسط ۶.۱ لیتر است. کابین آن ساده و زیبا با داشبوردی با خطوط افقی و نمایشگر ایستاده است.
ایران‌خودرو شرایط فروش جدید پژو‌پارس در ۱۴۰۳ را اعلام کرد. همچنین شرایط فروش جدید آریزو ۶ نیز اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات