جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

بازنشستگان این هشدار را جدی بگیرند

09 بهمن 1402
بازنشستگان این هشدار را جدی بگیرند

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: بابت طرح‌های مختلف بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای وجه نقدی از بازنشستگان متقاضی دریافت نمی‌شود و تمامی خدمات در درگاه خدمات الکترونیک قابل دسترس است.

به گزارش بانک اول  صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: به تازگی افراد سودجو از طریق تماس تلفنی با بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق یا ارسال پیامک به آنها بابت ارائه برخی خدمات مثل بیمه مکمل درمان از بازنشستگان مبالغی درخواست می‌کنند.

برای برقراری و استفاده از طرح‌های مختلف بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای هیچ گونه وجه نقدی از بازنشستگان متقاضی دریافت نمی‌شود و تمامی این نوع خدمات در درگاه خدمات الکترونیک این صندوق به نشانی https://eservices.cspf.ir قابل دسترس است؛ ضمن اینکه هزینه مربوط به طرح‌ها و خدمات بازنشستگی در حقوق ماهانه افراد محاسبه و از حقوق آنها کسر می‌شود.

با عنایت به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری بابت هیچیک از خدمات و طرح‌های خود (اعم از بیمه‌ای یا غیر بیمه‌ای) وجهی از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری اشخاص مطالبه نمی‌کند، از بازنشستگان درخواست می‌شود برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در این رابطه، به چنین تماس‌ها و مراجعاتی توجهی نکرده و هیچ مبلغی به صورت نقدی یا در وجه کارت اشخاص یا شرکت‌ها و مؤسسات مختلف پرداخت نکنند.

صندوق بازنشستگی کشوری پیش از این نیز در اطلاعیه‌هایی اعلام کرده بود که هرگونه اطلاع رسانی جدید از طرح‌ها و خدمات این صندوق صرفاً از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir انجام می‌شود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه ثبت نام و استفاده از طرح‌های صندوق بازنشستگی کشوری صرفاً از طریق مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی و به صورت غیرحضوری امکان پذیر است، توصیه اکید می‌شود که بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری مشخصات بانکی خود را به هیچ عنوان در اختیار افراد غیر قرار ندهند.

مهر

اخبار مرتبط
حیدری در خصوص دارایی‌ها و سهام‌های قابل واگذاری به سازمان تامین اجتماعی در قبال رد دیون دولت با توجه به تجربه سازمان از واگذاری سهام‌ها و شرکتهای زیان‌ده از سوی دول گذشته گفت: دولتها در گذشته سهامی که می‌دادند در اصطلاح گوشت و استخوانش درهم بود؛ یکسری سهام خوب و یکسری هم کم بازده و یا با حاشیه سود پایین واگذار می‌کردند اما بهتر بود تامین‌اجتماعی در گذشته وقتی چنین سبد سرمایه‌گذاری را دریافت می‌کرد، به مرور سهام‌های زیان ده و یا کم بازده را از گردونه خارج می‌کرد و یا با کلینیک شرکتی اینها را تغیی
افزایش حقوق 2 میلیون و 200 هزار تومانی فروردین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری به همراه حقوق خردادماه واریز خواهد شد که مابه التفاوت افزایش حقوق 4 میلیون و 400 هزار تومان خواهد شد.
افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران برای سال۱۴۰۳ تصویب شد و در سال جدید هم برخی از صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری آن را در حقوق فروردین لحاظ کردند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان صحبت‌های خود از تعامل و همکاری با دیوان عدالت اداری تقدیر نموده و بر توسعه تعامل هم‌افزا با این نهاد تأکید کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها