پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

تمدید ثبت‌نام و انتخاب اولیه خودرو ویژه این افراد + جزئیات

10 بهمن 1402
تمدید ثبت‌نام و انتخاب اولیه خودرو ویژه این افراد + جزئیات

«مهرداد خسروی» مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، از تمدید فرصت نهایی ثبت‌نام و انتخاب اولیه خودرو برای جانبازان خبر داد.

به گزارش بانک اول پیش فروش یا مرحله پیش ساخت در بازار خودرو، تأثیرات مهمی بر صنعت و بازار خودروسازی دارد. این اقدام معمولاً با ارائه تخفیف‌ها یا شرایط ویژه به مشتریان در مرحله اولیه تولید یک مدل خودرو صورت می‌گیرد. تاثیر اصلی پیش‌فروش، ایجاد احساس فوری برای خریداران و افزایش تقاضا در بازار است. این اقدام می‌تواند باعث ایجاد اشتیاق برای خرید، جلب مشتریان جدید، و حتی تسهیل فرآیند تولید و توزیع شود. همچنین، باعث ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان می‌شود و به ویژه در مواجهه با چالش‌های اقتصادی می‌تواند برای صنعت خودروسازی به عنوان یک راهکار استراتژیک عمل کند.

«مهرداد خسروی» مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، از تمدید فرصت نهایی ثبت‌نام و انتخاب اولیه خودرو برای جانبازان خبر داد و افزود: با توجه به جلسات هماهنگی انجام شده در خصوص واگذاری خودروهای وارداتی به جانبازان عزیز۵۰ درصد و بالاتر، مقرر شد در نخستین مرحله اجرای آئین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ ضمن ایجاد سایت اختصاصی (http://janbazan.saleauto.ir) در سه سطح جانبازی شامل (جانبازان معزز ۷۰ درصد ویژه، ۷۰ درصد عادی و جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر) فرآیند ثبت‌نام و انتخاب اولیه برای واردات خودرو صورت پذیرد.

وی ادامه داد: سطح اول جانبازان ۷۰ درصد ویژه (قطع نخاعی و...) از تاریخ پنجم لغایت ششم بهمن‌ماه، سطح دوم جانبازان ۷۰ درصد عادی از تاریخ هفتم لغایت هشتم بهمن‌ماه و سطح سوم جانبازان ۵۰ الی ۶۹ درصد از تاریخ نهم لغایت یازدهم بهمن‌ماه درنظر گرفته شده بود اما با عنایت به اختلال بوجود آمده در سیستم و سایت ثبت‌نام و همچنین عدم توفیق بعضی از جانبازان مشمول واردات خودرو در فرصت تعیین شده قبلی، به‌منظور صیانت از حقوق جانبازان معزز، الزاما تاریخ‌های یاد شده به‌مدت یک‌روز تمدید و فرصت نهایی ثبت‌نام و انتخاب اولیه خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد به تاریخ نهم بهمن‌ماه موکول شد.

بدیهی است تاریخ ثبت‌نام و انتخاب خودرو برای جانبازان عزیز ۵۰ الی ۶۹ درصد از تاریخ دهم بهمن‌ماه به‌مدت چهار روز انجام خواهد شد.

شایان ذکر است مراحل بعدی موضوع واردات و واگذاری خودرو برای جانبازان مشمول متعاقبا از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صمت اطلاع‌رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها