جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

راهکارهای درمان سرفه خشک

12 بهمن 1402
راهکارهای درمان سرفه خشک

  سردترین روزهای سال فرا رسیده‌اند. در این روزها بسیاری از ویروس‌هایی که می‌توانند باعث ابتلای افراد به انواع سرماخوردگی‌ها شوند، در هوا پراکنده هستند. یکی از عوارض سرماخوردگی سرفه خشک است.


به گزارش بانک اول سرفه خشک می‌تواند تبدیل به عارضه‌ای طولانی و دیردرمان شود، اما برای کوتاه‌کردن مدت بروز سرفه‌های خشک راهکارهای طبیعی وجود دارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با وجود نوشیدن آب گرم در طول روز، با سرفه خشک و گلودرد دست و پنجه نرم می‌کنید. در این مطلب به چند درمان قدیمی اشاره کرده‌ایم که می‌توانند به‌طور طبیعی به بهبود گلودرد و سرفه خشک کمک کنند.

لیمو، نعناع و پودر شیرین‌بیان
برای تهیه این محلول درمانی ساده، یک قابلمه آب بردارید، چند برش لیمو، نعناع تند و پودر شیرین‌بیان را به آن اضافه کنید. این مخلوط شفابخش را دم کرده و خوب صاف کنید و عسل به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید. نوشیدن این چای با کاهش التهاب به تسکین درد کمک می‌کند و وجود آنتی‌اکسیدان‌ها در لیمو، شیرین‌بیان و عسل می‌تواند به تسکین و التیام درد کمک کند و در درمان سرفه خشک بسیار موثر است.
شیر زردچوبه، زنجبیل و عسل
برای تهیه این ترکیب شفابخش، شیر را بجوشانید و پودر زردچوبه، کمی فلفل سیاه، زنجبیل رنده شده و عسل به آن اضافه کنید. آن را به خوبی مخلوط کرده و به‌صورت گرم بنوشید تا سرفه‌های خشک را التیام بخشد. اثر این مواد می‌تواند به رفع ناراحتی ناشی از سرفه خشک کمک کند.
سرکه سیب و عسل
برای تهیه این نوشیدنی، مقدار کمی سرکه سیب را به همراه عسل و آب گرم مخلوط کنید. خاصیت گرم و تسکین‌دهنده این نوشیدنی، آن را برای التیام سرماخوردگی، سرفه خشک و احتقان عالی می‌کند.
چای زنجبیل
این نوشیدنی ساده را می‌توان با دم کردن زنجبیل تازه و برگ‌های تولسی (نوعی ریحان) و مخلوط با عسل درست کرد. این ترکیب دلچسب دارای خواص ضد‌التهابی و ضد‌میکروبی است که به بهبود گلودرد و کاهش سوزش کمک می‌کند.

اخبار مرتبط
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.
متخصصان تغذیه ۲ ماده غذایی ارزان‌قیمت را مشخص کردند که در برابر سرطان، چاقی و کلسترول محافظت ایجاد می‌کنند.
سالانه تقریباً ۶۰ میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها