جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا محصولات ثبت نامی در سامانه یکپارچه در تحویل تاخیر دارند؟

12 بهمن 1402
چرا محصولات ثبت نامی در سامانه یکپارچه در تحویل تاخیر دارند؟

مدیرعامل گروه بهمن گفت: نیاز ارزی ما برای امسال حدود یک میلیارد دلار بود که کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار آن تامین شده و همین موضوع باعث تاخیر در تولید بخشی از محصولاتمان شده است.

به گزارش  بانک اول بیوک علیمرادلو طی یک نشست خبری در حاشیه نمایشگاه اتواکسپوی تهران در خصوص تخصیص ارز به خودروسازان، اظهار داشت: نیاز ارزی ما برای امسال حدود یک میلیارد دلار بود که کمتر از 500 میلیون دلار آن تامین شده و همین موضوع باعث تاخیر در تولید بخشی از محصولاتمان شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد جدیدی برای تغییر قیمت محصولات گروه بهمن به سازمان حمایت ارائه کرده اید؟ نیز گفت: ما روش فعلی قیمت گذاری خودرو را قبول نداریم، چرا که معتقدیم دولت نباید در قیمت گذاری دخالت داشته باشد بلکه باید نظارت کند. در همین زمینه روش های مختلف قیمت گذاری خودرو در حال بررسی است که امیدواریم روشی مناسب در پیش گرفته شود.

علیمرادلو در مورد دلیل مشکلات موجود در زمینه تحویل برخی محصولات ثبت نامی سامانه یکپارچه خودرو نیز گفت: اگر وزارت صمت بدون مشورت با ما تیراژ تولید را مشخص کرده ولی ارز لازم را برای تخصیص به تولید ندارد ما مقصر نیستیم.

وی افزود: ما از تیرماه امسال به وزارت صمت تذکر دادیم که طی 3 ماهه آخر سال تولید خودرو کاهش خواهد یافت ولی گوش شنوایی نبود و امروز وضعیت صنعت خودرو نتیجه یک تئوری غلط است.

وی در عین حال با بیان اینکه تولید برخی شرکت های خودروساز در این شرایط طی چندماه اخیر چند برابر شده است، گفت: اینها از کجا ارز آورده اند؟ باید تغییر نگرش در این بخش صورت گیرد و بازی جوانمردانه داشته باشیم.

به گفته مدیرعامل گروه بهمن، ارز تخصیصی خودروسازان در بخش سواری از ارز صادرات غیر به ارز نیمایی تبدیل شده که اتفاق خوبی است و امیدواریم بتوانیم طی 3 ماهه اول سال آینده خودروها را به مشتریان تحویل دهیم.

وی در مورد جریمه شدن برخی شرکت های خودروساز به دلیل گرانفروشی نیز گفت: وقتی شرکتی، یک شاکی راجع به گرانفروشی نداشته باشد نمی تواند جریمه شود، نباید برای شرکتها گرانفروشی سازی شود. وقتی در بازار بر روی همان پلت فرم، محصول دیگری با اختلاف قیمت چند صد میلیون تومانی عرضه می شود، گرانفروشی نشده است. هیچکس با نظارت مشکلی ندارد ولی این موضوع باید بر اساس یک مسیر درست اتفاق بیفتد.

وی همچنین با اشاره به رشد تولید گروه بهمن طی سال جاری، اظهار داشت: اگر موانعی مانند محدودیت تامین ارز وجود نداشت قطعا به اهداف بالاتری دست می یافتیم.

وی در مورد برنامه گروه بهمن در سال آینده نیز توضیح داد: سال آینده تولید دیگنیتی و فیدلیتی پرایم و پرستیژ و همچنین ریسپکت افزایش خواهد یافت، در عین حال، فیدلیتی XB1 را نیز به تولیداتمان اضافه خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه بهمن با بیان اینکه طی سال 1403 به سمت تولید خودروهای برقی خواهیم رفت، افزود: در حال حاضر مراحل نهایی ترخیص خودروی سدان E-QM5 از گمرک در حال انجام است و طی هفته آینده این خودرو از گمرک ترخیص خواهد شد. این محصول با یکبار شارژ می تواند بالای 370 کیلومتر را طی کند که هم افراد و هم شرکت تاکسیرانی می توانند از این خودرو استفاده کنند.

وی با اشاره به رونمایی از محصول برقی نتایو در نمایشگاه اتواکسپوی تهران، گفت: یک محصول جدید هیبریدی نیز با شرکت نتا پیگیری می کنیم که این خودرو به صورت همزمان در بازار ایران و چین طی 6 ماهه دوم سال آینده عرضه خواهد شد.

علیمرادلو با بیان اینکه در مورد خودروهای با تیراژ بالا نیز پروژه هایی را در دستور کار داریم، تصریح کرد: یک خودروی پرتیراژ با درصد داخلی سازی بالا را طی سال آینده یا دوسال دیگر به بازار عرضه خواهیم کرد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای توقف تولید وانت کارا خبر داد و گفت: تولید این خودرو باید تا پایان سال متوقف شود ولی با توجه به مجوزی که سازمان استاندارد صادر کرده، سعی می کنیم تولید این خودرو را چند ماه دیگر ادامه دهیم.

رونمایی از اتوبوس برقی بهمن تا پایان سال

مدیرعامل گروه بهمن در ادامه در خصوص عملکرد شرکت سیباموتور طی سال جاری گفت: طی امسال 460دستگاه جی ایکس 460 توسط این شرکت به بازار عرضه شد و محصولات سبک 6 و 8.5 تن این شرکت طی 6 ماهه دوم سال آینده با طراحی به روز و امکانات بالاتر عرضه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره تحویل 100 دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل تبریز، گفت: قرارداد تحویل 500 دستگاه اتوبوس نیز در حال انجام است و برای سال آینده نیز برنامه چند برابری در اتوبوس های 12 متری شهری و اتوبوس های 18 متری را در حال انجام داریم.

وی افزود: تولید اتوبوس های 12 متری برقی را نیز در دستور کار داریم که تا پایان سال رونمایی خواهد شد و اتوبوس بین شهری 9 متری را نیز به بازار ارائه خواهیم کرد./تسنیم

اخبار مرتبط
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها