جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

کاهش قیمت طلا و سکه با ریزش دلار / این هفته طلا بخریم؟

14 بهمن 1402
کاهش قیمت طلا و سکه با ریزش دلار / این هفته طلا بخریم؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه کاهش نرخ ارز قیمت سکه و طلا را تعدیل کرد از احتمال داد قیمت‌ها در هفته آینده نوسان ۱ تا ۳ درصدی داشته باشد.

در آخرین روز معاملاتی بازار سکه و طلا قیمت‌ها کاهش یافت. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه امامی به ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز شنبه کاهش ۱۰۰ هزار تومانی دارد؛ اما قیمت طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان رسید که رشد ۹۷ هزار تومانی در طول این هفته داشته است.


نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت وگو با اقتصاد آنلاین با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار گفت: با توجه به کاهش اندک نرخ ارز در آخرین روز معاملاتی هفته قیمت طلا و سکه نیز کاهشی شد؛ اما وضعیت رکود در بازار همچنان پابرجاست و تقاضا تغییری نکرده است. 
وی افزود: کاهش حباب سکه بستگی به تقاضا دارد و چون تقاضا کمتر شده اندکی نیز از حباب سکه تخلیه شده است. 


رییس اتحایه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از وضعیت بازار طلا در هفته آینده نیز گفت: به نظر می رسد اوایل هفته نوسان چشمگیری در بازار شاهد نباشیم ممکن است در نهایت قیمت‌ها نوسان یک تا سه درصدی داشته باشند. احتمال کاهش قیمت‌ها کم است ممکن است با روند انس جهانی قیمت طلا و سکه نیز افزایش یابد. 


همچنین بذرافشان از آغاز به کار کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه در اتاق اصناف خبر داد و اظهار داشت: به درخواست ریاست اتاق اصناف با توجه به اینکه حوزه طلا شرایط خاصی دارد و برای پیگیری مباحث حقوقی، اجرای سامانه جامع تجارت و مسائل و مشکلات چرخه تولید و توزیع طلا این کارگروه راه‌اندازی شد.


بنابر اعلام اتاق نادر بذرافشان رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر تهران، شربیانی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز، نیکخواه رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، نوری‎زاده رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد و معلمی رئیس اتحادیه طلا و جواهر سازی را به عنوان اعضای اصلی هیات رییسه کارگروه و آقایان زرین‎مهر و پورتوکل به عنوان اعضای علی‎البدل انتخاب شدند.


آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه


بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است قیمت سکه طرح قدیم ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان سکه یک گرمی نیز ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها