شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد

14 بهمن 1402
زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش می‌کنیم تا آخر هفته آینده عیدی کارمندان دولت را پرداخت کنیم‌.

به گزارش بانک اول  داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: تحقق درآمدهای مالیاتی بر اساس پیش‌بینی قانون بودجه امسال بیش از ۹۵ درصد بوده است. دولت در بودجه ۱۴۰۳، درآمدها را واقعی و شفاف دیده و سهم درآمدهای نفتی در سال آینده را نسبت به بودجه امسال کاهش دادیم. تحقق درآمدهای دولت در ۱۰ ماهه، نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

منظور همچنین تصریح کرد: حساب ارزی تحت ضوابط با همکاری بانک مرکزی انجام می‌گیرد. بودجه کشور ریالی است و حساب ارزی برای دستگاه‌ها تحت ضوابطی توسط بانک مرکزی ایجاد خواهد شد. این حساب برای دستگاه‌هایی که مراودات بین‌المللی و خرید ارزی دارند با همکاری بانک مرکزی ایجاد خواهد شد.

منظور همچنین یادآور شد: امسال بیش از ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی تحقق یافت. تحقق درآمدهای مالیاتی بر اساس پیش‌بینی قانون بودجه امسال بیش از ۹۵ درصد بوده است. تحقق درآمد دولت در حقوق مالکانه معادن حدود ۶۰ درصد و در بخش درآمدهای گمرکی ۴۸ درصد است.

منظور ضمن تاکید بر اینکه باید درآمدها در بودجه واقعی دیده شود، گفت: دولت تلاش کرد بودجه را تراز تدوین و مصارف و منابع را با هم معادل کند. تلاش کردیم منابع را بر اساس میزان تحقق، برآورد کنیم بعد به هزینه‌ها بپردازیم؛ یعنی تقدم درآمدها بر هزینه‌ها را انجام دهیم. باید درآمدها در بودجه واقعی دیده شود و بیش برآوردی نداشته باشیم؛ زیرا در صورت عدم تحقق به کسری بودجه تبدیل می‌شود.

به گفته او، دولت در بودجه ۱۴۰۳، درآمدها را واقعی و شفاف دیده و سهم درآمدهای نفتی در سال آینده را نسبت به بودجه امسال کاهش داده است.

منظور با بیان اینکه درآمدهای نفتی متعلق به نسل‌های آینده است، افزود: دولت در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش کرد یک گام به سمت عملیاتی شدن اصلاح ساختار بودجه همان طور که مقام معظم رهبری تکلیف کرده بودند، حرکت کند. اتکا بودجه به منابع پایدار و جدا شدن تدریجی از درآمدهای نفتی، مهم‌ترین بخش اصلاح ساختاری در بودجه است، معتقدیم که درآمدهای نفتی متعلق به نسل‌های آینده است و می‌بایست این درآمد به سمت صندوق توسعه ملی هدایت شود و با مولدسازی آن بتوانیم برای منابع خوبی را برای آینده تأمین کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه منظور یادآور شد: هزینه‌ها باید متناسب با درآمدها و منابع باشد وگرنه در سال آینده دچار کسری بودجه خواهیم شد. نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۳، هزینه‌های دولت را افزایش دادند که تحقق آنها امکان‌پذیر پذیر نیست. برآوردها نشان می‌دهد مجلس حداقل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جدید تصویب کرده و مجلس منابع و درآمدهای جدیدی برای آن شناسایی نکرده است./مهر

اخبار مرتبط
سیاح با بیان اینکه با فروش اینترنتی دارو، سیستم توزیع دارو شفاف‌تر خواهد شد، گفت: «با ثبت درخواست خرید و تحویل دارو در یک سکوی اینترنتی، نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت بروز تخلف، مانند ارائه داروی تاریخ‌گذشته، پیگیری‌ها راحت‌تر خواهد شد. همچنین سیستم توزیع دارو شفاف می‌شود.»
سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات ستانی، پردرآمدها هستند
در راستای تکریم ارباب رجوع و جهت تسهیل و تسریع بهره‌مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده‌های متوفیان نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ 1403/01/01 ورّاث متوفیان 1395/01/01 و بعد از آن می‌توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذی‌ربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذی‌ربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده‌های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام نمایند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود فرآیند صدور شناسنامه و حذف مراحل زائد، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت سطح نظارت بر عملکرد فرآیند اجرایی، کاهش زمان ارائه خدمات و ایجاد امکان مدیریت ارتباط با مشتری در طول فرآیند از مزایای این طرح است، ادامه داد: طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در استان‌های تهران، سمنان، قزوین، خوزستان و فارس بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها