شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

رمز ارزهایی که در موج اخیر بازار جولان می دهند

14 بهمن 1402
رمز ارزهایی که در موج اخیر بازار جولان می دهند

به‌طورکلی، چشم‌انداز و آینده بازار کریپتوکارنسی‌ها در طول زمان، با نوسانات متعددی روبه‌رو بوده و ارزش و اهمیت دارایی‌های دیجیتال مختلف نیز به‌طور مداوم تغییر کرده است. فراز و نشیب‌هایی که در آن رمزارز‌ها با موج همراه شده و با جولان‌دادن، سودآوری‌های خوبی برای سرمایه‌گذران به‌وجود آورده است. بازار ارز‌های دیجیتال در ماه ژانویه 2024، تصویر متفاوتی از خود نشان داده‌اند؛ البته با وجود بعضی نشانه‌های مثبت حاکی از تثبیت بالقوه و حرکت صعودی، هنوز برای اعلام گذر از بازار نزولی سال 2022 خیلی زود است. بااین‌حال، در موج اخیر بازار برخی رمزارز‌ها رشد خوبی را تجربه کرده است که در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم. اگر برای شما هم سؤال شده است که کدام ارز‌های دیجیتال بیشترین رشد را داشته‌اند یا اینکه نشانه‌های موج صعودی بازار چیست؟ تا انتهای این متن ما را همراهی کنید.

images_1706608639_65b8c7ff1a776.jpg

آیا می توان گفت موج صعودی بازار شروع شده است؟

همان‌طور که می‌دانید، سال 2024 با یک رشد انفجاری برای بازار ارز‌های دیجیتال آغاز شد؛ زمانی که یک بار دیگر بیت کوین (BTC) افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرد و برای اولین بار در 2 سال گذشته، به مرز 48000 دلار رسید. درحقیقت، این روند صعودی اخیر با ایجاد حس خوش‌بینی و پتانسیل جدید برای بازار، این سوال را به‌وجود آورد که آیا کریپتوکارنسی‌ها در آستانه یک روند صعودی بزرگ قرار گرفته‌اند؟ در ادامه، برخی از عواملی را که باید به‌عنوان نشانه‌های تغییر روند بازار در نظر بگیرید بیان می‌کنیم.

بیت کوین سطوح مقاومت کلیدی خود را می‌شکند

از بین همه رمزارز‌ها، بیت کوین از نظر دیکته‌کردن چرخه‌های احساسات کلی به بازار برتری دارد. این ویژگی منحصربه‌فرد باعث شده است هنگامی که بیت کوین افزایش یابد، یک روند صعودی ایجاد شده و معامله‌گران را به سوی سایر آلت‌کوین‌ها که به‌دنبال شکست‌های مشابه هستند سوق دهد.

حجم معاملات افزایش می‌یابد

هنگامی که حجم روزانه معاملات بسیار بالاتر می‌رود، نشان‌دهنده افزایش مشارکت موجی از تازه‌واردان در بازار است. حجم زیاد باعث شده است که معامله‌گران موجود نیز به‌اندازه کافی برای خریدهای سنگین‌تر احساس اطمینان کنند.

پذیرش نهادی و شرکت‌های مختلف افزایش می‌یابد

هنگامی که غول‌های صنعت و فناوری در دنیا مانند تسلا یا مسترکارت آشکارا راه‌حل‌های رمزنگاری را اتخاذ می‌کنند، باعث رشد بازار و شکل‌گیری روند صعودی آن می‌شوند. در حقیقت این حرکت شرکت‌ها مهر تأییدی برای ورود سرمایه‌گذاران محتاط محسوب می‌شود.

توجه بیشتری به بخش DeFi خواهد شد

با گسترش نوآوری، DeFi با وعده کاهش موانع، راه‌حل‌های مالی بهتری را در دسترس همه در جهان قرار می‌دهد. درواقع، هنگامی که حجم معاملات روزانه در صرافی‌های DeFi افزایش می‌یابد؛ یعنی تقاضای کاربران رشد کرده و باعث اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار و حرکت صعودی رمزارزهای این حوزه خواهد شد.

رمز ارزهایی که در موج اخیر بیشترین رشد را داشتند!

درحالی‌که سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال منتظر تحولات بیشتری در بازار هستند، اکثر ارز‌های دیجیتال معروف در چند هفته گذشته و در موج اخیر از شتاب مثبتی برخوردار بوده‌اند. درواقع، گاو‌های کریپتو بر این باورند که این بازار پرنوسان در مسیر ثبت رکورد‌های جدید است. در ادامه، چند رمزارز بزرگ را که اخیرا رشد خوبی را تجربه کرده‌اند برای شما معرفی می‌کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین با ارزش بازار در حدود 800 میلیارد دلار، توانست در چند وقت اخیر رشد خوبی را نسبت‌به روند نزولی ماه‌های قبلی خود تجربه کند. تقریبا 14 سال پس از ایجاد این رمزارز، همچنان محبوب‌ترین و باارزش‌ترین ارز دیجیتال در جهان است. ازطرفی، با تایید تراکنش‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین و سیستم دفترکل عمومی، توانست نحوه تفکر مردم را درمورد امنیت دیجیتال و معاملات اقتصادی متحول کند.

با اینکه تمرکززدایی و شفافیت بیت‌کوین آن را برای سرمایه‌گذاران و کاربران جذاب می‌کند؛ اما منتقدان نگرانی‌هایی را در مورد مکانیسم اجماع اثبات کار انرژی‌بر آن مطرح کرده و به مشکلات مقیاس‌بندی شبکه آن اشاره کرده‌اند. با همه این موارد همچنان بیت کوین در صدر لیست تأثیرگذارترین رمزارز‌ها در روند بازار قرار گرفته است.

اتریوم (ETH)

اتریوم نیز در کنار بیت کوین، قله‌های جدیدی نسبت‌به روند نزولی خود ثبت کرد. این رمزارز با ارزش بازار 270 میلیارد دلار، یکی از اولین آلت‌کوین‌ها یا جایگزین‌های بیت کوین بود؛ ازهمین‌رو، اتریوم باارزش‌ترین رمزارز غیر از BTC محسوب می‌شود.

بلاک چین اتریوم برای اولین‌بار، قرارداد‌های هوشمند یا همان کد‌هایی که برنامه‌های غیرمتمرکز یا dApps را اجرا می‌کند معرفی کرد. در سال 2023، این پروژه انتقال خود را از مکانیزم اجماع اثبات کار به یک سیستم تایید تراکنش اثبات سهام با انرژی بسیار کمتر انجام داد؛ به‌همین‌دلیل، اتریوم درحال‌حاضر یک سرمایه‌گذاری سبزتر از بیت کوین به‌شمار می‌رود.

images_1706608639_65b8c7ff25dfb.jpg

سولانا (SOL)

یکی دیگر از رمزارز‌هایی که این روز‌ها در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، سولانا با ارزش بازار در حدود 40 میلیارد دلار است. این ارز دیجیتال در مارس 2020 راه‌اندازی شد و شبکه آن مانند اتریوم، از dApps، قرارداد‌های هوشمند و توکن‌های غیرقابل‌تعویض پشتیبانی می‌کند؛ البته سیستم تایید اثبات سهام و اثبات تاریخچه که ترکیب منحصربه‌فرد سولانا است، آن را سریع‌تر و ارزان‌تر از اتریوم کرده است.

افزایش سه‌رقمی آن در انتهای سال 2023 و ابتدای سال 2024، آن را به بهترین ارز دیجیتال چند وقت اخیر تبدیل کرد. اگر شما نیز به فکر خرید سولانا هستید، بد نیست بدانید که به‌راحتی می‌توانید این رمزارز را از صرافی‌های معتبر داخلی خریداری کنید.

آوالانچ (AVAX)

رمز ارز آوالانچ (Avalanche) پروتکل دیگری است که در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده است. این پروژه ادعا می‌کند که از پروژه‌های دیگر سریع‌تر و ایمن‌تر است. همچنین مانند برخی از بلاک‌چین‌ها، آوالانچ یک پلتفرم قرارداد هوشمند بوده که در آن می‌توان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را ایجاد کرد. به‌طورکلی، سازگاری این رمزارز با شبکه اتریوم، آن را متمایز کرده است. ارزش بازار آوالانچ در حدود 12 میلیارد دلار بوده و توانسته است در موج صعودی اخیر، رشد خوبی را از خود نشان دهد.

ریپل (XRP)

ارزش بازار ریپل نیز در حدود 28 میلیارد دلار است و در این موج صعودی اخیر که اتفاق افتاد، نقش صعودی خود را برای سرمایه‌گذاران ایفا کرد. بد نیست بدانید که ریپل یک شبکه پرداخت جهانی است که به‌عنوان جایگزینی برای ارتباطات مالی بین‌بانکی در سراسر جهان شناخته می‌شود.

درواقع، ریپل ادعا می‌کند که فناوری آن سریع‌تر، ارزان‌تر و شفاف‌تر از سیستم سوئیفت است. توکن XRP یک ارز دیجیتال بومی است که برای پرداخت‌ها و هزینه تراکنش شبکه ریپل و بلاک چین XRP Ledger طراحی شده است.

images_1706608639_65b8c7ff2b71b.jpg

برای بولران بعدی چه باید کرد؟

براساس چرخه‌های گذشته بازار کریپتوکارنسی‌ها، به‌خصوص برای بیت کوین، می‌توان انتظار داشت که روند صعودی بعدی ارز دیجیتال پس از هاوینگ بیت کوین در سال 2024 آغاز شود و در اواخر سال 2025 به اوج خود برسد. بااین‌حال، بازار‌های ارز‌های دیجیتال بسیار غیرقابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین، نمی‌توان هیچ‌گونه پیش‌بینی دقیقی درمورد تغییرات قیمت برای آینده بازار در نظر گرفت.

اگر تصمیم دارید خودتان را برای بولران بعدی آماده کنید، باید با مشخص کردن اهداف سرمایه‌گذاری و میزان سود خود، یک برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید. همچنین بهتر است با مدیریت ریسک، سرمایه‌گذاری خود را متنوع کنید. درحقیقت، باید هرگونه تصمیم‌گیری در این حوزه را براساس تحقیق و کسب اطلاعات درست انجام دهید.

جمع‌بندی

در متن بالا تلاش کردیم نشانه‌های موج صعودی بازار را با شما در میان بگذاریم. همچنین چند رمزارزی که اخیرا رشد خوبی داشته‌اند را معرفی کنیم. به‌طورکلی، وضعیت فعلی بازار ارز‌های دیجیتال نشان‌دهنده خوش‌بینی محتاطانه‌ای است که نمی‌توان به‌طور قطعی درمورد روند آن تصمیم‌گیری کرد. درحقیقت، با آنکه نشانه‌هایی از بهبود روند بازار وجود دارد؛ اما سرمایه‌گذاران باید بااحتیاط با بازار برخورد کنند، تحقیقات خود را انجام دهند و ریسک‌های ذاتی سرمایه‌گذاری در چنین حوزه پرنوسانی را در نظر بگیرند.

اخبار مرتبط
در این طرح فروش که از ۲۹ فروردین ماه آغاز شده است، قیمت جک j4، هفتصد و نود و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، KMC T8 یک میلیارد و ششصد و نود و هفت میلیون تومان و BAC X3 نهصد سی و نه میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شده است.
بانک توسعه صادرات ایران به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود، تعدادی (مرد/زن) را با مدرک تحصیلی لیسانس برای شعب تهران و استان ها از طریق آزمون به صورت پیمانی استخدام ‌می کند.
شرایط ویژه‌ای برای خرید خودروهای سایپا ارائه می‌شود. این شرایط شامل تخفیف‌های ویژه، پرداخت اقساط بلندمدت، بیمه رایگان و خدمات پس از فروش است. این اقدام به منظور جلب توجه مشتریان و افزایش فروش در دوره جشنواره نوروزی است. در این جشنواره، خریداران می‌توانند از تخفیف‌های ویژه برخوردار شوند و از طریق پرداخت اقساط بلندمدت، خودروی مورد نظر را به صورت تقسیط تهیه کنند. همچنین، بیمه رایگان در برخی مدل‌ها ارائه می‌شود و خدمات پس از فروش نیز برای خریداران فراهم می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها