پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر مهم وزارت اقتصاد / مجوزهای کاغذی باطل می‌شود

15 بهمن 1402
 خبر مهم وزارت اقتصاد / مجوزهای کاغذی باطل می‌شود

با همکاری اتاق اصناف و وزارت اقتصاد، مجوزهای کاغذی شناسه یکتا می‌گیرند.

به گزارش بانک اول اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته، نخستین اتحادیه‌ای است که در این طرح پیشقدم شده است.

براساس قانون، همه مجوزهای کاغذی باید تا پایان سال به مجوزهای الکترونیکی دارای شناسه یکتا تبدیل شود.بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها همه مجوزهای کاغذی و قدیمی تا پایان امسال باید تبدیل به مجوز الکترونیک شوند و از ابتدای سال ۱۴۰۳ دولت فقط مجوزهای الکترونیک را رسمی و قانونی می‌داند.

اخبار مرتبط
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.
سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی سقف نقل و انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی اعلام کرد.
کارت های بانکی فیزیکی به زودی، جایشان را به نسخه‌ های الکترونیکی کارت ‌های بانکی میدهند.
برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها