جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

واریز یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ از فردا

16 بهمن 1402
واریز یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ از فردا
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از فردا (۱۷بهمن) یارانه ۲۲۰ هزار تومانی با عنوان طرح تشویقی کالابرگ به مناسبت دهه فجر در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود.

به گزارش بانک اول علیرضا عسگریان با اشاره به اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان ماهانه برای این طرح تشویقی و یارانه پایه تخصیص یافته است، گفت: این طرح تشویقی با عنوان فجرانه از ۱۷ بهمن شروع و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و یارانه‌بگیران می‌توانند در ۳ ماه، از این یارانه مضاعف استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ شرطی برای استفاده از این طرح وجود ندارد، گفت: در طرح قدیم کالابرگ، به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف پرداخت می‌شد که شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی را از یارانه داشت، اما در این طرح به ازای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف پرداخت می‌شود و برای خرید، هیچ شرطی وجود ندارد.

عسگریان گفت: ۲۱۰ هزار فروشگاه در کشور آماده خدمات‌دهی به یارانه‌بگیران دهک‌های یک تا هفتم سطح درآمدی هستند و ارزش قیمت پایه این اقلام در سال ۱۴۰۱، ۵۲۳ هزار تومان بوده که در حال حاضر ارزش روز آن ۷۴۳ هزار تومان است.

به گفته معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان استفاده از این طرح یک‌ماه است و امکان ذخیره‌سازی برای ماه‌های بعدی وجود ندارد.

عسگریان گفت: بطور مثال اگر خانوار چهار نفره در دهک یک تا سه قرار داشته باشد در این طرح بطور ماهانه، مبلغ ۸۸۰ هزار تومان علاوه بر یارانه پایه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود که بعنوان یارانه مضاعف می‌توانند از آن خرید کنند.

هم‌وطنان برای تسهیل در خرید و اطلاع از اعتبار خود می‌توانند برنامه کاربردی شما (شبکه ملی اعتبار) را نصب کنند.

سرپرستان خانوار برای اطلاع از میزان اعتبار خود همچنین می‌توانند کد دستوری ستاره ۵۰۰ ستاره ۱۴۶۳ مربع را با تلفن خود شماره گیری کنند.

اخبار مرتبط
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها