شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

پرداخت وام قرض الحسنه مسکن برای تهرانی ها / واحدهای مسکونی این افراد مقاوم سازی شد

17 بهمن 1402
پرداخت وام قرض الحسنه مسکن برای تهرانی ها / واحدهای مسکونی این افراد مقاوم سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت که با همکاری مردم و همکاران بنیاد مسکن استان، بیش از ۵۴ درصد واحدهای مسکن روستایی استان تهران مقاوم‌سازی شد.

به گزارش بانک اول برنامه‌ های پرداخت وام مسکن روستایی می‌ تواند بر نوسازی خانه‌های روستایی تاثیر بسزایی داشته باشد. این وام‌ها می‌توانند به روستاییان در بهبود شرایط زندگی و زیبایی‌بخشی به محیط کمک کنند. با دریافت وام روستایی، روستاییان می‌ توانند ساختمان‌ های خود را بازسازی کنند. این عمل نه تنها منجر به بهبود ایمنی و بهداشت خانه‌ ها می‌شود، بلکه امکان استفاده از تجهیزات تازه و به روزرسانی شده را نیز برای ساکنان فراهم می‌ کند. در نتیجه، به طور کلی، برنامه‌ های پرداخت وام روستایی می‌ تواند به بهبود زیرساخت‌ های روستایی و رشد اقتصادی آنها کمک کنند.

"عطاء اله زمانی مظفرآبادی" افزود: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی قرض الحسنه در استان تهران در سال ۱۴۰۱ تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ واحد با مبلغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی بود که این سهمیه در سال ۱۴۰۲ به چهار هزار واحد با مبلغ تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی افزایش یافته است.

وی بیان‌داشت: این آمارها از نظر تعداد تسهیلات بیش از ۲.۶ برابر و از نظر مبلغ تسهیلات ۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسوول در خصوص وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان تهران افزود: براساس نتایج آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی سال ۹۷ کشور، استان تهران دارای ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ واحد مسکونی روستایی بوده که از این تعداد ۱۲۱ هزار و ۸۶۴ واحد معادل ۵۴ درصد واحدها مقاوم‌سازی شده و انتظار می‌رود با دریافت این تسهیلات کم بهره در امسال و سال آینده در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵هزار نفر جمعیت توسط مردم، نسبت به مقاوم‌سازی بخش دیگری از واحدهای نا ایمن این مناطق اقدام شود.

زمانی ادامه‌داد: به برکت انقلاب اسلامی فرصت توسعه روستایی و احداث مسکن با کیفیت و تسهیلات قرض الحسنه فراهم شده است و مردم استان تهران می‌توانند برای دریافت مساعدت لازم و تسهیلات ساخت مسکن روستایی به بنیاد مسکن شهرستان محل سکونت خود مراجعه و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به اخذ تسهیلات مورد نیاز خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط
در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها