پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار به وام‌گیرندگان؛ گول این تبلیغ را نخورید!

18 بهمن 1402
هشدار به وام‌گیرندگان؛ گول این تبلیغ را نخورید!

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به تبلیغ فروش وام با سود پایین و کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش  بانک اول سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس با اعلام شکایت مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام تحت عنوان فروش وام کم بهره از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد متهم با درج آگهی فروش وام کم بهره در شبکه اجتماعی تلگرام، مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال بابت فروش وام از شاکی دریافت که نه تنها هیچ گونه وامی به شاکی پرداخت نکرده بلکه از پاسخگویی به تماس و پیام‌های وی نیز خوداری کرده است.

مرتضوی ادامه داد: با تلاش و اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس و به دلیل اینکه احتمال می‌رفت از این طریق از افراد زیادی کلاهبرداری شود، در نهایت متهم شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: متهم در تحقیقات انجام شده به بزه ارتکابی اعتراف که پس از تکمیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

وی به شهروندان توصیه کرد به آگهی‌ها و اطلاعیه‌های مختلفی که در فضای مجازی مخصوصا شبکه‌های اجتماعی برای انجام معاملات منتشر می‌شود، توجهی نکرده و در صورت انجام معامله ابتدا از هویت انتشار دهنده آگهی و صحت و سقم آن مطمئن و سپس اقدام به ارسال و دریافت وجه یا کالا کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد، بنابراین از عموم مردم درخواست داریم گزارشات خود در خصوص جرایم فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی، ارسال کنند./فارس

اخبار مرتبط
وام ازدواج از جمله تسهیلاتی است که دولت برای آغاز زندگی مشترک جوانان درنظر گرفته است و هرساله تعداد زیادی از زوجین، این وام را دریافت می‌کنند. اما چگونه وام ازدواج را زودتر بگیریم؟ کدام بانک برای دریافت وام ازدواج بهتر است؟
نداشتن بدهی معوق و چک برگشتی، عدم استفاده قبلی از وام کالا و خرج کردن این مبلغ در فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک ملت از دیگر شروط استفاده از این وام محسوب می‌شود. این تسهیلات در قالب کارت اعتباری به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده و نرخ سود آن 23 درصد و مدت زمان بازپرداخت آن بین 12 تا 36 ماه متغیر است.
در حال حاضر بانک‌های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.
طبق ابلاغیه جدید، بانک‌های عامل، برای پرداخت این وام باید فقط یک ضامن رسمی از متقاضی بخواهند؛ اما این وام قرض‌الحسنه که به نام وام خرد و فوری هم معروف است، خیلی هم دریافتش فوری نیست!

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها