ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

راهنمای کاربردی خرید گوشی برای تمام بودجه‌ها

19 بهمن 1402
راهنمای کاربردی خرید گوشی برای تمام بودجه‌ها
تعداد گوشی‌های جدید و اسم‌ورسم‌دار سامسونگ و شیائومی از یک ماه قبل به اینطرف دورقمی شده است
 

به گزارش بانک اول بازار موبایل به لطف عرضه گوشی‌های جدید سامسونگ و شیائومی نسبت به ماه‌های گذشته سروشکل جدیدی پیدا کرده است. عرضه مدل‌های اقتصادی سامسونگ تقریبا از نیمه دی‌ماه امسال آغاز شد و نهایتا در اولین روز‌های بهمن پای پرچمداران جدید کره‌ای به مغازه‌های بازار موبایل و فروشگاه‌های اینترنتی باز شد. در همین حین نسل جدید میان‌رده‌های شیائومی به بازار تزریق شدند و حالا با فروکش کردن تب دلار و آرامشی که آرام‌آرام به بقیه بازار‌ها منتقل می‌شود، فرصت خوبی برای خرید گوشی فراهم شده است. محدود بودن گوشی‌های اقتصادی جدید خبر خوبی برای خریداران موبایل نیست و آنطرف قیمت گوشی‌های قلدر و پرچمدار سامسونگ تا حول‌وحوش ۸۵ میلیون تومان تعیین می‌شود.

جدید‌ترین گوشی اقتصادی بازار موبایل

گوشی گلکسی A05 و گلکسی A05s تنها مدل‌های جدید بازار موبایل محسوب می‌شوند که قابلیت قرار گرفتن در دسته گوشی‌های اقتصادی را دارند. ارقام اعلامی فروشنده‌های موبایل برای گلکسی A15 سامسونگ نسبت به نسل قبلی خودش یعنی A14 از چیزی که فکر می‌کردیم بالاتر است و فعلا فقط خرید گلکسی A05 و گلکسی A05s سامسونگ می‌تواند کمتر از پنج میلیون تمام شود.

قیمت گلکسی A05 الان در بازار موبایل و فروشگاه‌های اینترنتی از حدود چهار میلیون تومان شروع می‌شود و با این پول به ارزان‌ترین نسخه گوشی اقتصادی جدید سامسونگ یعنی نسخه‌ای که از ۶۴ گیگ فضای ذخیره‌سازی و چهار گیگابایت حافظه‌موقت پشتیبانی می‌کند، دسترسی خواهیم داشت.

گلکسی A05 نسخه ۱۲۸ با چهارگیگ فضای ذخیره‌سازی حدود چهار میلیون و ۵۰۰ و گلکسی A05 نسخه ۱۲۸+۶ تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

گلکسی A05s نیز که به‌شکل جزیی بهتر از A05 معمولی عمل می‌کند، بسته به فضای ذخیره‌سازی بین پنج میلیون تومان تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برچسب خورده است.

گلکسی A05 و A05s اساسا به‌خاطر قرارگرفتن در دسته گوشی‌های اقتصادی بازار، با نمایشگر‌های ساده و ارزانقیمتی به‌اسم PLS LCD روانه بازار شده‌اند و نباید از دوربین و پردازنده آن‌ها انتظار زیادی داشته باشیم.

بیشتر بدانید| گلکسی A05 درحالی با قیمت تقریبی چهار میلیون تومان ارزان‌ترین گوشی جدید در بازار موبایل است، که همین الان کف قیمت گوشی‌های سامسونگ و شیائومی برای مدل‌های قدیمی‌تری مثل ردمی A۲ پلاس و گلکسی A04e به حول‌وحوش سه میلیون و ۲۰۰ تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد

جدید‌ترین میان‌رده‌های بازار موبایل

بازار موبایل از یک ماه قبل به اینطرف شاهد ورود حداقل هفت میان‌رده اسم‌ورسم‌دار از سامسونگ و شیائومی بوده است.

گلکسی A15 که نسل جدید گوشی‌های پرطرفدار گلکسی A۱X است، می‌تواند مهمترین گوشی سامسونگ در این دسته لقب بگیرد و آنطرف چینی‌ها با عرضه گوشی‌های ردمی نوت 13 به کره‌ای پاتک زدند.

گلکسی A15 سامسونگ بااینکه جانشین A14 پنج، شش میلیونی به‌شمار می‌رود، اما الان با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی حداقل شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و اگر روی نسخه ۲۵۶ گیگ دست بگذاریم، با ارقام بالای ۹ میلیون روبرو می‌شویم.

گلکسی A25 همزمان با A15 روانه بازار شد و این یکی نسل بعدی گوشی پرفروش A۲۴ است. دقیقا مثل A15 پیشرفت‌های زیادی از جمله بهبود تراشه اصلی را تجربه می‌کند و کسی که در فکر خرید گلکسی A25 سامسونگ است، باید با بودجه‌ای بین ۹ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون تومان پا به بازار بگذارد.

راهنمای کاربردی خرید گوشی برای تمام بودجه‌هابازار موبایل احتمالا تا قبل از شب عید میزبان مدل‌های مطرح و جدیدی مثل A35 و A55 سامسونگ و نسل جدید پرچمداران شیائومی خواهد بود

ردمی نوت 13 شیائومی، اما احتمالا راه موفق ردمی نوت 12 در ایران را پیش‌رو دارد و می‌شود با حول‌وحوش ۹ میلیون تومان سراغش رفت.

ردمی نوت 13 پرو از نمایشگر و دوربین قوی‌تری نسبت به ردمی نوت 13 معمولی برخوردار است و به‌همین خاطر بسته به فضای ذخیره‌سازی چیزی بین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ تا حدود ۱۸ میلیون قیمت خورده است.

ردمی نوت 13 پرو پلاس نیز نسبت به ردمی نوت 13 پرو پردازنده بهتری دارد و به‌عنوان برادر بزرگتر گوشی‌های سری ردمی نوت 13، در دسته گوشی‌های ۲۰ تا ۲۱ میلیون قرار می‌گیرد. از پوکو X6 و پوکو X6 پرو هم نباید غافل شویم. مدل‌هایی که نسل قبلی آن‌ها امتحانشان را با موفقیت پاس کردند و اصلا بعید نیست تا چند ماه دیگر به فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌ها در ایران راه پیدا کنند. قیمت پوکو X6 فعلا دست‌کم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و پوکو X6 پرو که قلدر‌تر است، بین ۱۶ تا ۱۷ میلیون قیمت خورده است.

جدید‌ترین پرچمداران بازار موبایل

گلکسی S24 و نسل جدید گوشی‌های سری S24 به‌عنوان جدید‌ترین پرچمداران سامسونگ از ابتدای بهمن امسال راهی بازار شدند. هنوز از نسل جدید پرچمداران شیائومی که سردسته آن‌ها شیائومی 14 اولترا خواهد بود، در بازار خبری نیست و آیفون ۱۳ آخرین سری از گوشی‌های گرانقیمت آیفون است که موفق به عبور از مرحله رجیستری شده است.

گلکسی S24 معمولی که از همه قابلیت‌های S24 اولترا برخوردار نیست، با ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره‌سازی و هشت گیگابایت حافظه‌موقت تقریبا ۵۳ میلیون تومان فروخته می‌شود.

گلکسی S24 پلاس که در بخش نمایشگر و دوربین خفن‌تر از S24 معمولی عمل می‌کند، قریب ۶۰ میلیون قیمت خورده است و خود S24 اولترا را که می‌تواند در بخش دوربین برای گوشی‌های گرانقیمت آیفون قد علم کند، بسته به فضای ذخیره‌سازی بین ۶۸ تا مرز ۸۵ میلیون به‌فروش می‌رسد.

بیشتر بدانید| گلکسی A14 به‌خاطر قیمتی که برای A15 درنظر گرفته شده، فعلا جایگاه خودش را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های بازار حفظ کرده است. اما از آن طرف خرید گوشی‌های پرفروش زیادی مثل ردمی نوت 12 پرو پلاس و ردمی نوت 11 پرو پلاس، به‌خاطر عرضه مدل‌های جدید و آرایشی که در بازار وجود دارد، دیگر منطقی نیست

مشخصات جدید‌ترین گوشی‌های موجود در بازار موبایل

مدل

نوع نمایشگر

تراشه اصلی

حسگر اصلی

ظرفیت باتری

کف قیمت

گلگسی A05

PLS LCD

هلیو G85

50 مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

چهار میلیون و 100 هزار تومان

گلکسی A05s

PLS LCD

اسنپدراگون 680

50 مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج میلیون تومان

گلکسی A15

سوپر AMOLED

هلیو G99

50 مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

شش میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A25

سوپر AMOLED

اگزینوس 1280

50 مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

9 میلیون و 500 هزار تومان

ردمی نوت 13

AMOLED

مدیاتک دایمنسیتی 6080

100 مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

9 میلیون تومان

پوکو X6

AMOLED

اسنپدراگون 7s نسل دوم

64 مگاپیکسل

پنج هزار و 100 میلی‌آمپرساعت

12 میلیون و 500 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو

OLED

اسنپدراگون 7s نسل دوم

200 مگاپیکسل

پنج هزار و 100 میلی‌آمپرساعت

12 میلیون و 500 هزار تومان

پوکو X6 پرو

AMOLED

مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا

64 مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

16 میلیون تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس

OLED

مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا

200 مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

20 میلیون تومان

گلکسی S24

Dynamic LTPO AMOLED 2X

اسنپدراگون هشت نسل سوم

50 مگاپیکسل

چهار هزار میلی‌آمپرساعت

53 میلیون تومان

گلکسی S24 پلاس

Dynamic LTPO AMOLED 2X

اسنپدراگون هشت نسل سوم

50 مگاپیکسل

چهار هزار و 900 میلی‌آمپرساعت

59 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا

Dynamic LTPO AMOLED 2X

اسنپدراگون هشت نسل سوم

200 مگاپیکسل

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

68 میلیون تومان

اخبار مرتبط
اسفند سال گذشته بود که هیات وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد که بند (6) ماده (1) دستورالعمل اجرایی بند (ط) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور موضوع تصویب نامه بهمن ‌ماه 1402، اصلاح شود.
بازار موبایل در کمال و تعجب و شگفتی سفره خودش را از بازار ارز جدا کرده و با نزدیک شدن به شب عید شاهد ارزان شدن مدل‌های نوبرانه هستیم.
نبرد بین پرچمداران اندرویدی مجهز به تراشه‌های مدیاتک و کوالکام هرگز به اندازه امروز جذاب نبوده است! در سال‌های گذشته عموما تراشه‌های اسنپدراگون موفق شده بودند چه در بنچمارک‌ها و چه عملکرد واقعی پیروز نبرد باشند. با این وجود چیپست‌های قدرتمند مدیاتک نیز اخیرا توانسته‌اند با عملکرد بسیار خوب خود اختلاف با رقیب آمریکایی خود را به حداقل برسانند. نبرد نزدیک این دو تراشه در لیست قدرتمندترین گوشی های اندرویدی فوریه 2024 که به‌تازگی توسط AnTuTu اعلام شده کاملا مشهود است.
کارشناسان حوزه سخت‌افزار اعتقاد دارند خرید کالای دیجیتال دست‌دوم به خصوص لپ‌تاپ اشکالی ندارد، به شرطی که این دستگاه بی‌عیب و نقص باشد، چون عده‌ای از افراد که قدرت خرید بالایی دارند و می‌توانند کالاهای دیجیتال نو بخرند، معمولاً کالاهای دیجیتال خود را که مدتی با آن کار کرده‌اند، می‌فروشند، این کالاها، چون قابلیت استفاده دارند، از این رو خریدشان توصیه می‌شود، چون قیمت پایین‌تری- ۳۰ تا ۷۰ درصد قیمت کالای نو- دارند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها