پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

فوری؛ واریز دو سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲

21 بهمن 1402
فوری؛ واریز دو سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲

در صورتی که فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ به پایان برسد، گروهی از صاحبان سهام عدالت در ماه پایانی سال دو سود سهام عدالت جداگانه دریافت می‌کنند.

به گزارش بانک اول طبق وعده‌ها قرار است مرحله دوم واریز سود سهام عدالت برای تمامی صاحبان سهام در روزهای پایانی اسفند انجام شود. واریز سود سهام عدالت طی سال‌های اخیر دو مرحله‌ای شده و اگر قرار باشد روال سال گذشته در پیش گرفته شود، در هفته پایانی سال حساب دارندگان سهام عدالت شارژ خواهد شد.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس، محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه و مهدی حاجی‌وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، زمان واریز سود سهام عدالت را «اواخر سال» اعلام کرده‌اند اما زمان دقیق واریز سود هنوز مشخص نشده و احتمالاً برای مشخص شدن تاریخ دقیق واریز سود به حساب صاحبان سهام باید تا اواسط اسفندماه منتظر ماند.

سال گذشته میزان سودی که در مرحله دوم برای دارندگان سهام عدالت واریز شد حدود ۱۷ درصد نسبت به سود مرحله نخست افزایش پیدا کرد که اگر روال سال جاری نیز همین باشد، سود دریافتی مرحله دوم حداقل ۱۰۰ هزار تومان نسبت به سود مرحله نخست بیشتر خواهد بود.

۲۳ آذر امسال در مرحله نخست واریز سود سهام عدالت، دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی، یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت کردند.

واریز سود غیر منتظره برای وراث

در کنار سود مرحله دوم که تمامی دارندگان سهام عدالت آن را دریافت می‌کنند، برخی از صاحبان سهام ممکن است در ماه آینده سورپرایز شوند زیرا به تازگی اعلام شده است اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.

همانطور که اشاره شد، واریز سود سهام عدالت متوفیان مشروط و منوط بر تقسیم سود سهام عدالت وراث تا دهم اسفندماه شده است که در صورت تحقق چنین پیش شرطی، برخی از دارندگان برگه‌های سهام عدالت که همان وراث خواهند بود در شب عید دو سود سهام جداگانه دریافت می‌کنند.

در خصوص مبلغ سود سهام عدالت متوفیان تاکنون اظهارنظری صورت نگرفته است اما با توجه به اینکه سود سهام عدالت متوفیان مربوط به سود سهام آنها در چند سال اخیر است، احتمالا رقم سود رقم بسیار قابل توجهی خواهد بود.

اخبار مرتبط
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها