جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

وسایلی که خوشبختی و ثروت را به خانه ی شما می آورد

21 بهمن 1402
وسایلی که خوشبختی و ثروت را به خانه ی شما می آورد

در این مقاله به بررسی بعضی از اعتقادات می پردازیم. وسایلی که خوشبختی را به خانه شما می آورد از نگاه فنگ شویی و فولکلور به شما معرفی می کنیم. اعتقاد بر این است که این جذابیت های خاص ثروت خوبی را برای خانه به ارمغان می آورد.

شما در شانس هستید

همه مردم در کشورهای مختلف با فرهنگ های مختلف همگی علاقه به داشتن شانس را دارند. استراتژی های زیادی وجود دارد که اعتقاد بر این است که شانس می تواند رفاه و خوشی و سلامتی را به ارمغان بیاورد.

اگرچه ممکن است انبوهی از مطالعات علمی برای حمایت از اعتبار این نمادهای شانس وجود نداشته باشد، هنوز هم می تواند سرگرم کننده (و احتمالاً تصادفی) باشد.

در اینجا با بعضی از این نمادها آشنا خواهیم شد که بسیار جالب و قابل توجه است.

میوه

وسایلی که خوشبختی را به خانه شما می آورد

میوه ای که روی پیشخوان شما می نشیند ممکن است قدرتمندتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. در فنگ شویی، میوه های مختلف معانی مختلفی دارند.

سیب با صلح مرتبط است، انگور نماد فراوانی ثروت یا موفقیت است و هلو نشان دهنده جاودانگی است. اعتقاد دیگری که توصیه می شود این است که ۹ عدد پرتقال را در یک اتاق نگه دارید تا از بدشانسی جلوگیری کنید.

اگر از طرفداران میوه های واقعی نیستید، یک نقاشی بی جان یا نمایش دیگری از میوه را آویزان کنید.

فیل

در بسیاری از نقاط جهان، فیل ها نماد قدرت و خرد است و فیلی که خرطومش رو به بالا است، نشانه خوش شانسی است.

یک مجسمه فیل را در نزدیکی درب ورودی خود نگه دارید تا از خانه خود محافظت کنید، یا مبل اتاق خانواده خود را با یک بالش پرتابی که فیل را برای انرژی مثبت و خوشبختی به تصویر می کشد تزئین کنید.

جیرجیرک

وسایلی که خوشبختی را به خانه شما می آورد

جیرجیرک های پر سر و صدا

جیرجیرک در خانه می تواند شما را تمام شب بیدار نگه دارد، اما آن جیرجیرک پر سر و صدا نیز می تواند نشانه ای از اتفاقات خوب باشد.

اعتقاد بر این است که جیرجیرک ها نشان دهنده ثروت و خوش شانسی هستند و بازدید از آنها به ما یادآوری می کند که شاد باشیم!

رنگ درب ورودی شما

رنگ درب ورودی شما

درب ورودی

نه تنها چیزی که در خانه نگه می دارید که باعث خوش شانسی می شود، بلکه نحوه ظاهر آن از بیرون نیز مهم است.

ادیان و فرهنگ های مختلف با رنگ قرمز ارتباط قوی دارند و آن را به رنگی محبوب برای درب ورودی تبدیل می کند.

اگر به فنگ شویی علاقه دارید، قرمز ممکن است همیشه بهترین انتخاب نباشد. در فنگ شویی، رنگ درب شما باید به جهتی که خانه شما رو به آن است بستگی دارد: رنگ های خاکی اگر به سمت شرق باشد، قرمز و زرد برای جنوب، رنگ های خنثی ملایم برای غرب، و رنگ های تیره و عمیق برای شمال.

نعل اسب

وسایلی که خوشبختی را به خانه شما می آورد

نعل اسب که اغلب در نزدیکی درگاه نصب می شود یا به عنوان ضربه زن استفاده می شود، مدت هاست که یک طلسم خوش شانس مورد علاقه صاحبان خانه بوده است.

فرهنگ های مختلف دلایل متفاوتی برای این باور دارند. برخی فکر می کنند که آهن موجود در نعل اسب روح را از خود دور می کند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که تعداد میخ های استفاده عامل خوش شانسی است.

سرکرکس

سرکرکس

ارتباط سرکرکس با مرگ در بعضی فرهنگ ها

مطمئناً در مورد نگه داشتن پای خرگوش به عنوان یک طلسم خوش شانس شنیده اید، اما در اینجا یک مورد حتی وحشتناک تر وجود دارد: سر کرکس.

در برخی از نقاط جهان، اعتقاد بر این است که داشتن سر کرکس در خانه می تواند مرگ را از بین ببرد.آن را از سمت راست به سمت بالا و به شکل U آویزان کنید تا شانس هرگز تمام نشود، یا آن را به سمت پایین آویزان کنید تا شانس برای همه کسانی که از زیر آن راه می روند بیفتد.

مجسمه سنت جوزف

ارتباط مجسمه سنت جوزف با فروش ملک

شانس فروش خانه خود را ندارید؟ بسیاری از کاتولیک های رومی سنت جوزف مقدس، قدیس حامی خانه و خانواده را به صورت وارونه در حیاط جلوی خانه خود دفن می کنند.

در حالی که برای فروش سریع دعا می کنند. برخی از صاحبان خانه پس از فروخته شدن خانه، مجسمه را حفر می کنند، در حالی که برخی دیگر برای محافظت از صاحبان خانه جدید آن را در زمین می گذارند.

ماهی قرمز

ماهی قرمز

ماهی ها نماد فراوانی و رفاه هستند، اما صاحبان خانه هایی که نمی خواهند در خانه خود از آکواریوم نگهداری کنند، می توانند به جای آن یک ماهی قرمز معمولی را انتخاب کنند. رنگ آن نشان دهنده ثروت است.

بلوط

وسایلی که خوشبختی را به خانه شما می آورد

آیا شما خود را بدشانس فرض می کنید؟ چند بلوط را در اطراف خانه پراکنده کنید تا ثروت خود را تغییر دهید. درویدهای باستانی درختان بلوط را مقدس می دانستند و بلوط ها را برای خوش شانسی به اطراف حمل می کردند.

پنج عنصر چینی

پنج عنصر چینی

مفهوم فنگ شویی ریشه در فرهنگ چینی دارد. این شامل بسیاری از عناصر مختلف با هدف ایجاد هماهنگی بین افراد و محیط آنها است.

یکی از ساده ترین راه ها برای تمرین فنگ شویی در خانه، ترکیب پنج عنصر چینی چوب، آب، فلز، خاک و آتش است. در یک خانه فنگ شویی، همه عناصر در هر فضا وجود دارند.

دود کردن عود و مریم گلی

دود کردن عود و مریم گلی

عود نه تنها برای رایحه درمانی یا تأثیر مثبت بر عطر خانه استفاده می شود، بلکه گفته می شود که دود منفی ها را از یک فضا بیرون می کند.

سوزاندن مریم گلی قرار است به اثر مشابهی برسد. در حالی که به طور کلی تصور می شود عود خوش شانس میاورد. اعتقاد بر این است که برای مثال عود مرکبات و وانیل هر دو باعث رفاه می شوند.

لاک پشت

لاک پشت

لاک پشت ها مانند فیل ها حیواناتی هستند که در بعضی فرهنگ ها نماد شانس است. تمرین‌کنندگان فنگ‌شویی بر این باورند که لاک‌پشت یکی از چهار نگهبان آسمانی است و وقتی در خانه قرار می‌گیرد، از ساکنانش در برابر نیروهای شیطانی محافظت می‌کند.

نگه داشتن لاک‌پشت‌ها به عنوان حیوان خانگی یکی از ابزارهای محافظتی است، اما قرار است نمادها یا مجسمه‌های لاک‌پشت را در دکوراسیون خود داشته باشیم.

گیاهان خوش شانس

گیاهان آپارتمانی

هنگامی که به عنوان هدیه دریافت می شود، تصور می شود که گیاهان خوش شانس بامبو شانس و رفاه را به ارمغان می آورند.

این گیاهان آپارتمانی معمولی نه تنها خوش شانس هستند، بلکه مراقبت از آنها نیز آسان است. همراه با بامبو خوش شانس، مجموعه ای از گیاهان دیگر وجود دارد که اعتقاد بر این است که برای خانه خوشبختی می آورند، از جمله گیاهان درخت پول، گیاهان مار، ارکیده، یشم و نیلوفرهای صلح.

نعل اسب

در اروپا و آمریکا نعل اسب را به عنوان وسیله ای برای شانس آوردن استفاده می کنند. به گفته برخی کارشناسان این موضوع از اسپانیای قدیم (اندلس) وارد اروپا و بعد وارد آمریکا شده است

شبدر چهاربرگ

شبدر به عنوان نماد باستانی قوم سلت، نمادی همیشه حاضر در ایرلند میباشد. در فرهنگ مدرن امروز نیز نشانه ای از خوش شانسی به حساب می آید. شبدر دارای سه برگ میباشد و عموما با سه برگ یافت میشود.

باور برخی بر اینست که هر برگ نمادی از چیزیست: برگ نخست: برای ایمان، برگ دوم: برای شادی، سوم: عشق و برگ چهارم: شانس

سکه های چینی

سکه های چینی با شکل متفاوت از سکه های دیگر نماد خوش شانسی شناخته شده اند این سکه با حفره ای در دل خود خوش شانسی و بخت و روزی فراوان به دارندگانش خواهد داد.

 

کفش دوزک

میگویند اگر روی کسی بنشیند برای او خوش شانسی و بخت و اقبال می آورد.در بعضی کشورها کفش دوزک را نماد رهایی از بیماری میدانند.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات