جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده ساخت مسکن با افزایش اعتبارات بانک‌ها

21 بهمن 1402
کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده ساخت مسکن با افزایش اعتبارات بانک‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در برنامه هفتم، اعتبار بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن بیشتر می‌شود که نتیجه آن کاهش ۲۰ درصدی قیمت‌ها خواهد بود.

به گزارش بانک اول اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : در حال حاضر طبق پیگیری هایی که‌ مجلس انجام داده است روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بهتر شده است اما طبق قانون باید تمامی بانک ها در این زمینه همکاری کنند که متاسفانه همکاری بانک ها در این بخش چندان مناسب نبوده است.

به گفته وی در صورتی که بانک ها تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن به ویژه پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرداخت کنند، قیمت تمام شده ساخت مسکن با کاهش ۲۰درصدی روبرو می شود. 

او می‌گوید: باید تمامی بانک ها در این حوزه همکاری کنند چراکه طبق قانون برنامه هفتم در صورتی که بانک ها در پرداخت تسهیلات همکاری نکنند اعتبارات بانک های متخلف کاهش می يابد اما در صورت  همکاری بهتر بانک ها میزان سرمایه بانک های دولتی افزایش می یابد که در اين  بخش بانک مسکن در اولویت قرار دارد. 

شاکری بیان کرد: در صورتی که بانک ها تسهیلات ساخت را پرداخت کنند قیمت تمام شده ساخت مسکن با کاهش ۲۰ درصدی روبرو خواهد شد که این امر زمینه ساز افزایش مشارکت سازندگان می شود./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها