پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

میلیاردرهایی که از نردبان دیگران بالا رفتند

22 بهمن 1402
میلیاردرهایی که از نردبان دیگران بالا رفتند

تقریبا همه میلیاردرهای آمریکایی، موسس یا وارث ثروت خانوادگی هستند اما فوربس ۲۶ نفر از ۷۶۰ میلیاردر آمریکایی را شناسایی کرده که با بالا رفتن از نردبان شرکت، به موفقیت رسیدند.

به گزارش  بانک اول تقریبا همه میلیاردرهای آمریکا، یا یک شرکت بسیار موفق تاسیس کردند یا ثروت هنگفتی را به ارث بردند. اما تیم کوک، مدیرعامل اپل، جیمی دیمون، مدیر عامل بانک جی پی مورگان، و استیو بالمر، مدیرعامل سابق مایکروسافت، از معدود موارد استثنا هستند.

مجله فوربس تنها ۲۶ نفر را در فهرست ۷۶۰ میلیاردر آمریکایی خود شناسایی کرد که نه کارآفرین هستند و نه از خانواده ثروتمندی آمدند، اما با این حال، موفق شدند با کار در شرکتهایی که ایجاد نکرده بودند، دارایی خالص ۱۰ رقمی را جمع آوری کنند.

مسیرهای آنها به سمت ثروتهای هنگفت، از استخدام شدن به عنوان کارمندان اولیه یا مدیران عامل در شرکتهای بزرگ فناوری، تا بالا رفتن از نردبانهای شرکتی در صندوقهای تامینی، شرکتهای سرمایه گذاری خصوصی و بانکهای سرمایه گذاری، متغیر است.

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بالمر با ثروت حدود ۱۴۳ میلیارد دلار که عمدتا به دلیل سهام حدود چهار درصدی او در مایکروسافت است، در راس این عده به چشم می خورد. وی برای اولین بار در سال ۱۹۸۰، به عنوان دستیار بیل گیتس، رئیس وقت مایکروسافت، به این غول نرم افزاری پیوست و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴، مدیرعامل این شرکت بود.

بالمر در رتبه ششم فهرست بلومبرگ قرار دارد، تنها یک رتبه و ۳ میلیارد دلار پس از بنیانگذار مایکروسافت، ایستاده است.

اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، (۲۱ میلیارد دلار)، چارلز سیمونی، معمار نرم افزاری ارشد سابق مایکروسافت، (۷.۳ میلیارد دلار)، جف روچیلد، نایب رئیس سابق فیس بوک، (۵.۷ میلیارد دلار)، و جف اسکول، رئیس سابق فروشگاه اینترنتی  eBay، (۴.۳ میلیارد دلار) هم در فهرست میلیاردرهایی دیده می شوند که برای دیگران کار کردند.

از دیگر چهره های سابق می توان به شریل سندبرگ، مدیرعامل سابق متا، (۲ میلیارد دلار) و مگ ویتمن، مدیرعامل سابق eBay (۳ میلیارد دلار) اشاره کرد.

مدیران فناوری در فهرست فوربس شامل فرانک اسلوتمن، مدیر عامل اسنو فلیک (۳.۵ میلیارد دلار)، تیم کوک اپل (۲.۱ میلیارد دلار)، سافرا کاتز، مدیرعامل اوراکل (۱.۸ میلیارد دلار) و لیزا سو، رئیس شرکت ای ام دی (۱.۱ میلیارد دلار)، هستند.

نخبگان دنیای مالی هم در این فهرست حضور دارند و چهره هایی نظیر رمزی مسلم، مدیرعامل شرکت وریتاس کپیتال (۹ میلیارد دلار) تا جیمی دیمون جی پی مورگان (۲ میلیارد دلار) و لوید بلانک فین، مدیرعامل سابق گلدمن ساکس (۱.۲ میلیارد دلار) را دربرمی گیرند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، تنها دو نفر در فهرست فوربس، خارج از دنیای فناوری و مالی بوده اند که شامل تور پترسون (۲.۴ میلیارد دلار)، مدیر سابق شرکت بازرگانی زغال سنگ گلنکور و پل ساویل، رئیس اجرایی و مدیرعامل سابق شرکت ساختمان سازی ان وی آر هستند.

اخبار مرتبط
بعضی از سرمایه‌گذاران با فروش سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند خود سود می‌برند و در عین حال سهم‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند را نگه می‌دارند و امیدوارند که قیمت‌شان رشد کند. اما غافل از این که سهام خوب می‌تواند بیشتر صعود کند و سهام ضعیف، خطر به صفر رسیدن را دارد. در این مطلب از رده، به 10 نکته برای موفقیت در سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌پردازیم که می‌تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات و کسب سود کمک کند.
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها