پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

اولین سکه در جهان که در هوا معلق می‌ماند و در تاریکی نورانی می‌شود

22 بهمن 1402
اولین سکه در جهان که در هوا معلق می‌ماند و در تاریکی نورانی می‌شود
کارخانه سکه‌سازی لهستان اولین سکه معلق جهان را برای استفاده در کامرون ساخته است. این سکه با نام UFO MP-۱۷۶۶ از هفت اونس نقره ساخته شده و دارای موتوری پنهان است که میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. این میدان با پایه طراحی شده ویژه، باعث می‌شود سکه در هوا معلق بماند.
به گزارش بانک اول «سکه ما حاصل تلاش سخت گروه گسترده‌ای از متخصصان کارخانه سکه‌سازی لهستان است که قادرند پیچیده‌ترین مفاهیم را پیاده‌سازی کنند. ما با استفاده از موتور پنهان درون سکه، آن را به حرکت درآوردیم. میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده بین پایه خاص و موتور یاد شده، نوعی تونل ایجاد می‌کند که سکه فضایی ما در آن معلق می‌ماند.»

کارخانه سکه‌سازی لهستان اولین سکه معلق جهان را برای استفاده در کامرون ساخته است. این سکه با نام UFO MP-۱۷۶۶ از هفت اونس نقره ساخته شده و دارای موتوری پنهان است که میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. این میدان با پایه طراحی شده ویژه، باعث می‌شود سکه در هوا معلق بماند.

به گفته لوکاش کاردا، مدیر بخش برنامه‌ریزی فنی و تولید در کارخانه سکه‌سازی لهستان، نوردهی این سکه نتیجه استفاده از رنگ‌های فلورسنت سخت شده با نور فرابنفش است.

این سکه شگفت‌انگیز به سفارش بانک کامرون ساخته شده و ارزش اسمی آن ۱،۷۶۶ فرانک کامرون (حدود ۲.۹۰ دلار) خواهد بود. اما به گفته کارخانه سکه‌سازی لهستان، ارزش واقعی آن به مراتب بیشتر از ارزش اسمی آن است.

کاردا گفت: «ما نمی‌توانیم به سادگی یک سکه بسازیم و آن را وارد جریان پولی رسمی کنیم، چرا که تنها بانک‌های مرکزی حق انتشار پول را دارند. بنابراین، مدل کسب‌وکار ما ارتباط با برخی بانک‌های خارجی غیرمعمول و در این مورد بانک کامرون، است.»

کاردا ادامه داد: «سکه ما حاصل تلاش سخت گروه گسترده‌ای از متخصصان کارخانه سکه‌سازی لهستان است که قادرند پیچیده‌ترین مفاهیم را پیاده‌سازی کنند. ما با استفاده از موتور پنهان درون سکه، آن را به حرکت درآوردیم. میدان الکترومغناطیسی ایجاد شده بین پایه خاص و موتور یاد شده، نوعی تونل ایجاد می‌کند که سکه فضایی ما در آن معلق می‌ماند.»

کاردا توضیح داد: «پروژه پیشرو کارخانه سکه‌سازی لهستان، خالقان آن را هم از نظر استفاده از تکنولوژی مدرن و هم دیدگاه هنری، به سطح کاملاً متفاوتی از هنر سکه‌سازی برد. علاوه بر اجرای یک راه‌حل ابتکاری، شکل و طراحی آن نیز قابل توجه است. برای تاکید بیشتر بر ارزش‌های زیبایی‌شناسانه، از چاپ دیجیتال و آبکاری مس انتخابی در فرایند تولید استفاده شده است. در ابتدا این ایده خیلی تخیلی و دور از دسترس بود، اما با گذشت زمان، مشخص شد که ما برای انجام این کار توانایی لازم را داریم. ما تکنولوژی مناسب را پیدا کردیم و نتیجه هم داد.»

اخبار مرتبط
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.
بیست و یکمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
سکه بازان در معاملات نقدی روز گذشته گوش به فرمان دلار بودند. در همین راستا شواهد گویای آن است بعد از اینکه نرخ دلار نوسان کاهشی را ثبت کرد، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد. همچنین دسته ای از تحلیلگران می گفتند ریزش طلای آبشده و از دست رفتن کف حمایتش به دلیل ریزش انس طلا در معاملات روز سه‌شنبه موجب شد تا قیمت سکه یک کانال عقب نشینی کند.
بنا بر نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی، ازآنجایی‌که بازار طلا با مشکلاتی از قبیل فعالیت بدون دریافت مجوز، خریدوفروش با حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت‌های ارزی برخی سودجویان به اسم طلافروش و فروش طلا با عیار پست مواجه است، این بازار نیازمند یک ساماندهی در تمامی بخش‌های صنفی و معاملاتی خود می باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها