پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

علت واریز نشدن یارانه بهمن ماه ۱۴۰۲ چیست؟+ زمان پرداخت

22 بهمن 1402
علت واریز نشدن یارانه بهمن ماه ۱۴۰۲ چیست؟+ زمان پرداخت
بر اساس اعلام رسمی سازمان هدفمندی یارانه‌ها زمان و نحوه پرداخت یارانه‌ها تغییر کرده است.

به گزارش بانک  اول، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده که برای نظم‌بخشی هرچه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی انجام خواهد شد.

بدین‌ترتیب مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور بیستم هرماه، یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک‌های یک تا سه بیست و پنجم هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت، از ابتدای ماه انجام می‌شود. در حالی که پیش از این پرداخت یارانه برای همه مشمولان، بیستم هر ماه انجام می‌شد.

در این خصوص طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، بیان کرد: این کار برای نظم بخشیدن به پرداخت یارانه انجام شده است. با توجه به اینکه چهار زمان برای پرداخت یارانه اشخاص متفاوت وجود دارد، از این پس هر کدام را طبق زمان‌بندی مشخصی پرداخت می‌کنیم که مشکلی وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا چالشی در پرداخت یارانه وجود داشته که این تصمیم اخذ شده است؟ توضیح داد: پیش از این همه پرداختی یارانه‌ها همزمان انجام می‌شد و اکنون تصمیم بر این است که هر کدام در فواصل زمانی مربوط به خودش پرداخت شود که نظم و ترتیب لازم بهتر رعایت شود.

به گفته حسینی، از ماه جاری، پرداخت یارانه‌ها مطابق جدول زمان‌بندی صورت می‌گیرد.

به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.
طرح پرداخت یارانه معیشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (یسنا) که تاکنون فقط برای دهک اول درآمدی در ۸ استان اجرا می‌شد، از دیروز به‌صورت کشوری اجرا شده و حالا تمام مادران واجد شرایط این طرح در همه استان‌ها و در سه دهک کم‌درآمد، این اعتبار را دریافت می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها