جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

خبر خوب برای بازنشستگان؛ بدون ضامن وام بگیرید

23 بهمن 1402
خبر خوب برای بازنشستگان؛ بدون ضامن وام بگیرید

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مبلغ وام اعطایی به بازنشستگان در سال گذشته ۱۲ میلیون تومان بود گفت: در سال جاری این تسهیلات به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش بانک اول محسن تقیانی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی از جمله این برنامه‌ها است که در سال گذشته قریب به ۵۰ هزار نفر به مشهد مقدس، قم و شیراز اعزام شدند. طرح کرامت رضوی از سال ۹۵ آغاز شده است و در سال‌های گذشته نهایتاً در هر سال ۳۰ هزار نفر به این سفرهای معنوی مشرف می‌شدند. تفاوت دیگر در اجرای طرح کرامت رضوی در این دوره و بعد از تعطیلی ناخواسته این برنامه به سبب شیوع بیمار کرونا؛ در مقایسه با دوره‌های قبلی در این است که در حال حاضر این سفرها یک پیوست فرهنگی دارند و دوره‌های آموزشی که شامل مباحث اعتقادی، بصیرتی، آداب زیارت، طب سنتی، تغذیه و سلامتی و... است، در جریان سفر برای افزایش معلومات و آگاهی‌های بازنشستگان برگزار می‌شود و استقبال خوبی هم از این دوره‌های آموزشی شده است. همچنین برای مدیریت اعزام سفر برای متقاضیان، سامانه‌ای طراحی شده است که آژانس تأمین به‌عنوان کارگزار شریک موظف است قبل از تهیه بلیط، سوابق تمامی متقاضیان معرفی شده از سوی کانون‌های بازنشستگی را بررسی کند که قبلاً به این سفرها اعزام نشده باشند تا بتوانیم همه این عزیزان را از این امکان بهره‌مند سازیم.

پرداخت حقوق بهمن‌ماه بازنشستگان تامین اجتماعی از امروز آغاز شده است.

وی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه را از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ مبلغ وام اعطایی به بازنشستگان ۷ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت و در سال ۱۴۰۲ این تسهیلات قرض‌الحسنه که نیاز به معرفی ضامن هم ندارد و بازنشستگان  بدون مراجعه حضوری می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند، به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. سال گذشته ۲۱۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شد و در سال جاری تاکنون ۲۳۰ هزار فقره وام به بازنشستگان اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم این تسهیلات تا پایان سال به ۲۵۰ هزار فقره برسد.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مشارکت در تامین و پرداخت حق بیمه‌ی بیمه‌تکمیلی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان از دیگر خدمات  ارائه شده به بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی است، اظهار کرد: در دوره قبلی بیمه تکمیلی؛ سازمان تأمین‌اجتماعی بابت سهم ۵۰ درصدی خود در بیمه تکمیلی بازنشستگان به ازای هر یک از بازنشستگان یا اعضای خانواده تحت تکفل آنان ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کرد، در حالی‌که در سال ۱۴۰۰ این رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود و به عبارتی شاهد رشد ۱۲۰ درصدی بودیم و برای دوره جدید که از آذر امسال آغاز شده و تا آذر ماه سال آینده ادامه خواهد یافت هم سازمان ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان بابت سهم مشارکت در بیمه تکمیلی بازنشستگان پرداخت می‌کند که نسبت به دوره گذشته قریب به ۵۰ درصد رشد داشته است. امسال سازمان تأمین‌اجتماعی ۸ هزار میلیارد تومان برای سهم خود از بیمه تکمیلی بازنشستگان، بودجه اختصاص داده است.

تقیانی افزود: با هدف توجه به سلامتی و افزایش نشاط بازنشستگان و مستمری‌بگیران، المپیادهای ورزشی ویژه بازنشستگان را برگزار می‌کنیم که با نام طرح "مرشدان" امسال در ۸ رشته و با حضور بیش از ۵ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر در دو بخش کارگری و همکار و در دو قسمت بانوان و آقایان در رده‌های سنی مختلف برگزار شد. سال‌های گذشته رشته‌های ورزشی المپیاد بازنشستگان، صرفاً رشته های ورزش‌های انفرادی بود و امسال رشته تیمی والیبال به این المیپاد افزوده شد و حتی سوپرجام مسابقات والیبال، میان تیم‌های نخست بازنشستگان همکار و کارگری در دو گروه بانوان و آقایان برگزار کردیم که در هر دو گروه، بازنشستگان کارگری سوپرجام مسابقات والیبال را از آن خود کردند.

وی گفت: در هفته گذشته از ۱۵ بازنشسته و مستمری‌بگیر نمونه سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تقدیر شد. همچنین در روزهای آینده با هدف همفکری با شرکای اجتماعی، همایش رؤسا و اعضای هیئت‌مدیره کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور را در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد.

تقیانی در ادامه به فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه بیمه‌شدگان و کارفرمایان پرداخت و گفت: دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات بیمه برای گروه‌های مختلف شغلی و تولیدکنندگان و کارفرمایان اجرا کرده‌ایم. سال های گذشته دستورالعمل‌های پراکنده‌ای در بخش آموزش مفاد بیمه‌ای به کارفرمایان داشتیم که برای هم‌افزایی و انسجام بیشتر، دستورالعمل واحدی تهیه و به همه ادارات‌کل ابلاغ شد. همچنین ضابطه تشکیل شوراهای راهبردی شرکای اجتماعی تنظیم و هیئت‌مدیره و هیئت امنای محترم سازمان آن را به تصویب رساندند و این مصوبه به همه استان‌ها ارسال شد. هدف از این اقدام، ارتقای تعامل با بیمه‌شدگان و کارفرمایان بود تا تعامل با مخاطبان سازمان، دارای چارچوب باشد و نظام‌مند شود. شورای راهبردی تاکنون دو جلسه با حضور مدیریت عالی سازمان در ستاد مرکزی سازمان داشته است و در استان‌ها نیز ماهانه به‌صورت منظم ادارات‌کل و مدیریتهای درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها با شرکای اجتماعی جلسات مختلف برگزار می‌کنند تا دغدغه ارتباط سازمان با شرکای اجتماعی برطرف شود و رضایت جامعه هدف را جلب کنیم.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها