جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

‌دلار در سراشیبی‌ قیمت

23 بهمن 1402
‌دلار در سراشیبی‌ قیمت

به گفته یک کارشناس ارزی، دلار پس از تعطیلات سال نو میلادی و سال نو چینی و کاهش التهابات منطقه در مسیر کاهش قیمت است، ضمن آنکه ‌پیش‌بینی می‌شود تداوم ثبات ارزی در سال آتی ادامه یابد.

به گزارش بانک اول  سعید اشتیاقی فعال اقتصادی در تشریح وضعیت بازار ارز اظهار کرد: باید کنترل نرخ ارز را در کف بازار داشته باشیم، انتشار اوراق قرضه ۳۰ درصدی تاثیر مهمی در کاهش این روزهای نرخ ارز داشت و از کارکردهای مثبت بانک مرکزی بود.

به گفته وی، برآیند سیاست کلی تثبیت در یک سال اخیر مثبت است اما یک سری جریانات وجود دارند که از این سیاست سود نمی‌برند.

وی اضافه کرد: البته بانک مرکزی در سال جاری مقداری بدشانسی هم آورد، زیرا تعدد تحولات منطقه‌ای را داشتیم که بسیار بیشتر از این‌ها می توانست نرخ ارز را بالا ببرد ولی امروز قیمت دلار آزاد به کانال ۵۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته این کارشناس اقتصادی، بانک مرکزی افزایش تقاضای ارز آخر سال میلادی را کنترل کرده است، البته درخواست زیاد ارز هم برای آخر سال چینی وجود داشت و از این پس در موضوع قیمت ارز در سرازیری قرار می‌گیریم، البته در خواست آخر سال برای ارز مسافرتی هم وجود دارد که بانک مرکزی به دنبال کنترل آن است.

وی تأکید کرد: به نظر من قیمت دلار به کمتر از ۵۵ هزار تومان هم خواهد رسید و روند ثبات ارزی امسال در سال آینده هم ادامه پیدا می‌کند./فارس

اخبار مرتبط
هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (سه شنبه) بازار طلای تهران با یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته (دوشنبه، ۲۰ فروردین) به ۴۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
سرمایه‌گذاران اکنون منتظر گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه اعلام شود تا فدرال‌رزرو چه زمانی شروع به کاهش نرخ بهره کند.
بذرافشان تاکید کرد: «این اقدام بانک مرکزی با هدف جمع شدن رانت و رسیدن مواد اولیه به دست مصرف‌کننده نهایی بود و مشکل تولید‌کننده‌ها را در ارتباط با مواد اولیه حل کرده است.»
در حال حاضر برخی از فعالان بازار می گویند روز گذشته قیمت سکه در بازار نیمه تعطیل به دلیل رشد تقاضا و کمبود عرضه به صورت هیجانی بالا رفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها