پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

زمان احتمالی واریز عیدی کارمندان

24 بهمن 1402
زمان احتمالی واریز عیدی کارمندان

در جلسه ۱۵ بهمن هیأت وزیران، حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان دولتی با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته، مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش بانک اول بر اساس مصوبه هیأت دولت، برای کارکنان و بازنشستگان متأهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود و به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت.

به گفته بهادری جهرمی سخنگوی دولت، یک کارمند یا بازنشسته دولت که متأهل و صاحب یک فرزند باشد، مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت خواهد کرد.

مصوبه روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه هیأت وزیران، دو روز بعد در ۱۷ بهمن توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد تا واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان به مرحله اجرا برسد.

زمان احتمالی واریز عیدی کارمندان

تاکنون زمان دقیق واریز عیدی کارمندان دولت اعلام نشده است اما اگر عیدی کارمندان بخواهد طبق روال سال‌های قبل به حساب آنها واریز شود، در هفته پایانی بهمن یا هفته نخست اسفند باید منتظر پرداخت عیدی بود.

جمعه ۱۳ بهمن‌ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه از احتمال واریز عیدی کارمندان تا پایان هفته سوم بهمن‌ماه خبر داد و گفت تلاش می‌کنیم تا آخر هفته آینده عیدی کارمندان دولت را پرداخت کنیم‌.

داوود منظور این صحبت را در حالی در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرد که آن زمان هنوز مبلغ عیدی کارمندان مشخص نشده بود. به هر حال حدود دو هفته از صحبت‌هاث داوود منظور گذشته و عیدی کارمندان هنوز واریز نشده است.

به تازگی سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، زمان واریز عیدی بازنشستگان را هفته اول اسفندماه و پس از واریز حقوق بهمن ماه بازنشستگان اعلام کرده است. در خصوص عیدی کارمندان چیزی گفته نشده اما احتمال دارد عیدی کارمندان همراه با حقوق بهمن آنها و یا مانند عیدی بازنشستگان مدتی پس از پرداخت حقوق آنها به حساب‌ها واریز شود. احتمال سوم، واریز عیدی کارمندان در روزهایی پایانی سال همزمان با واریز حقوق اسفندماه کارکنان است.

به هر طریق کارمندان در هفته‌های پیش رو و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲، حداقل دو و نیم میلیون تومان عیدی دریافت می‌کنند و مبلغ عیدی بسته به تعداد فرزندان کارمند ممکن است حتی از چهار میلیون تومان هم بیشتر باشد.

اخبار مرتبط
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.
سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی سقف نقل و انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی اعلام کرد.
کارت های بانکی فیزیکی به زودی، جایشان را به نسخه‌ های الکترونیکی کارت ‌های بانکی میدهند.
برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها