شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

بررسی 6 مزیت شروع سرمایه‌گذاری از 20 سالگی

24 بهمن 1402
بررسی 6 مزیت شروع سرمایه‌گذاری از 20 سالگی

برای بسیاری از جوانان،  درست و آسانتر به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری را تا زمانی که وضعیت مالی آن‌ها پایدارتر شود، به تعویق بیاندازند. با این حال، بیست و چند سالگی حتی با بدهی‌های دانشگاهی و درآمد کم، بهترین زمان برای ورود به دنیای سرمایه‌گذاری است .

مزایای سرمایه‌گذاری در دهه 20 زندگی چیست؟

با اینکه همه ما می‌دانیم سرمایه‌گذاری برای جوانان با درآمد کم و هزینه‌های بالا بسیار سخت است، اما مزایای شروع سرمایه‌گذاری از اوایل دهه 20 زندگی بسیار جذاب است. در ادامه این مزایا را بررسی می‌کنیم.

1- زمان

ممکن است یک جوان 20 ساله پول کمی داشته باشد، اما جوانان یک چیز دارند: زمان! سرمایه‌گذاران می‌توانند در طول زمان بیشتر، ثروت بیشتری تولید کنند و تنها به دو چیز نیاز دارد: سرمایه‌گذاری مجدد درآمد و زمان.

در یک مثال می‌خوانیم: یک سرمایه‌گذاری 10 هزار دلاری در سن 20 سالگی تا زمانی که سرمایه‌گذار 60 ساله شود، به بیش از 70 هزار دلار افزایش می‌یابد (براساس نرخ بهره 5٪). همان سرمایه‌گذاری 10 هزار دلاری که در 30 سالگی انجام می‌شود، در 60 سالگی حدود 43 هزار دلار خواهد رسید و در 40 سالگی فقط 26 هزار دلار عایدی دارد. هر چه پول بیشتر به کار گرفته شود، می‌تواند ثروت بیشتری تولید کند.

2- امکان ریسک بیشتر

سن سرمایه‌گذار بر میزان ریسکی که می‌تواند تحمل کند، تأثیر می‌گذارد. جوانان که هنوز مسئولیت خانواده و فرزند را ندارند، با سال‌ها درآمد در پیش رو، می‌توانند ریسک بیشتری را در سرمایه‌گذاری خود بپذیرند. درحالی‌که افرادی که به سن بازنشستگی می‌رسند، ممکن است به سمت سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک یا بدون ریسک، مانند اوراق قرضه و گواهی سپرده بروند، جوانان می‌توانند پرتفوی‌های تهاجمی‌تری بسازند که در معرض نوسانات بیشتری باشد و سودهای بزرگ‌تری تولید کند.

3- امکان یادگیری بیشتر با آزمون‌وخطا

سرمایه‌گذاران جوان انعطاف و زمان کافی برای مطالعه سرمایه‌گذاری و درس گرفتن از موفقیت‌ها و شکست‌های خود را دارند. از آنجایی‌که سرمایه‌گذاری منحنی یادگیری نسبتاً طولانی دارد، جوانان از این مزیت برخوردارند که بیشتر تجربه کسب کنند و بیشتر یاد بگیرند، زیرا سال‌ها فرصت دارند تا بازارها را مطالعه کنند و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود را اصلاح کنند. همچنین با افزایش ریسکی که توسط سرمایه‌گذاران جوان می‌تواند انجام دهد، بیشتر با اشتباهات مالی آشنا شده و زمان کافی برای بازیابی خود و شروع دوباره دارند.

4- دانش به‌روز

نسل جوان، نسلی است که با تکنولوژی تعامل زیادی دارد و دانش به‌روزی در اکثر زمینه‌های مرتبط دارد یا می‌تواند به دست آورد. افراد در دهه 20 زندگی خود می‌توانند به مطالعه، تحقیق و استفاده از ابزارها و تکنیک‌های سرمایه‌گذاری آنلاین بپردازند. پلتفرم‌های معاملات آنلاین فرصت‌های بی‌شماری را برای تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال فراهم می‌کنند. از جمله فرصت‌هایی که امروز در اختیار افراد است، می‌توان به سایت‌های آموزشی، رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها و… اشاره کرد که همگی می‌توانند به پایگاهی برای کسب دانش، تجربه، اعتمادبه‌نفس و تخصص یک سرمایه‌گذار جوان تبدیل شوند.

 بررسی 6 مزیت شروع سرمایه‌گذاری از 20 سالگی

5- داشتن فرصت‌های بیشتر برای افزایش توانایی‌های خود

از آنجایی‌که توانایی کسب درآمد برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز برای دوران بازنشستگی ضروری است، سرمایه‌گذاری روی خود با کسب مدرک، آموزش در حین کار یا یادگیری مهارت‌های پیشرفته و… سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که می‌تواند بازدهی قوی داشته باشد. جوانان اغلب فرصت‌های زیادی برای افزایش توانایی خود و کسب درآمد بالاتر در آینده دارند و استفاده از این فرصت‌ها را می‌توان یکی از انواع مختلف سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

6- داشتن زندگی با کیفیت بیشتر در طول عمر

پس‌انداز برای بازنشستگی تنها دلیل انجام سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده نیست. بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها، مانند سرمایه‌گذاری‌هایی که در بورس انجام می‌شوند، می‌توانند جریان درآمدی مناسبی را در طول عمر فراهم کنند و زندگی را برای فرد راحت‌تر کنند.

کلام آخر

حتی اگر مجبور باشید با مبلغ کم شروع کنید. ولی به یاد داشته باشید زودتر شروع کردن به نفع شماست! برای مثال می‌توانید صندوق درآمد ثابت که سود ماهانه و ثابتی به شما می‌دهد یا صندوق سهامی در بورس بخرید که با مبالغ کم نیز به‌راحتی امکان‌پذیر است و سود خود را در بازارهای مالی مختلف دوباره سرمایه‌گذاری کنید و به همین صورت سرمایه خود را افزایش دهید.

اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها