ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

سورپرایز ویژه بازنشستگان؛ پرداخت ۴ میلیون تومانی عیدانه شعبان برای بازنشسته ها

24 بهمن 1402
سورپرایز ویژه بازنشستگان؛ پرداخت ۴ میلیون تومانی عیدانه شعبان برای بازنشسته ها

آیا شارژ حقوق با ۴ میلیون عیدی شعبانیه برای بازنشستگان واقعیت دارد؟ در این مطلب به پاسخ این پرسش پرداخته ایم.

به گزارش بانک اول، مهدی مسکن مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره واریز معوقات حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه داد.

مستمری و مقرری بهمن ماه بازنشستگان و بازماندگان صنعت نت به همراه چهارمیلیون تومان پرداخت مناسبتی عید سعید مبعث و اعیاد شعبانیه و دومیلیون و پانصد پاداش نوروزی و کمک هزینه عائله مندی موردی بهمن ماه و کمک هزینه فرزند واریز شد.

مسکنی تاکید کرد: این پرداخت‌ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه کامل معوقات عزیزان مشمول با تامین اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد یافت.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران از نمایندگان مجلس به خصوص رئیس مجلس خواست نسبت به نظارت بر اجرای درست قانون کار و تامین اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند چرا که بازنشستگان نباید همیشه چوب افزایش قیمت ها و تورم را بخورند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت بخشی از معوقات حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند.

مهدی مسکنی گفت: موضوع رتبه بندی بازنشستگان رسته آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش براساس قانون باید اجرایی می‌شد اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش در نیمه دوم ۱۴۰۱ احکام شاغلین و مشمولان رتبه بندی را صادر کرده بود و این مهم تاکنون به طول انجامید.

مسکنی با اشاره به دلیل این موضوع، اظهارکرد: افرادی که در فاصله ۳۱/۶/۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، چون حکم کارگزینی با اعمال رتبه بندی در زمان اشتغال برای این عزیزان از طرف آموزش و پرورش صادر نشده بود، پرونده این عزیزان هم زمانی که به صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شد بدون رتبه بندی بود.

وی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از حوزه فنی صندوق بازنشستگی کشوری. گفت: با پیگیری به عمل آمده در جهت اجرای رتبه بندی و براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، از مجموع حدود ۱۲۰هزار نفر که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه بندی می‌شوند؛ یعنی معلمان و همکاران این دستگاه که مشمول بخشنامه ۲۳۰ بوده و رسته آن‌ها آموزشی و فرهنگی است.

مسکنی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری برای این عزیزان احکام اعمال رتبه بندی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را صادر کرده است و ضرایب سنواتی بعدی هم برای این عزیزان اعمال شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه بندی شده اند، گفت: این تعداد به صورت میانگین ۳۷میلیون و ۲۰۰هزار تومان، ناشی از معوقه متناسب سازی در طول اجرای این قانون (متناسب سازی) یعنی از ۳۱/۶/۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند.

وی توضیح داد: صندوق بازنشستگی کشوری طی پرداختی که پس از واریز حقوق آذرماه خواهد داشت، به طور میانگین بابت معوقه سه ماهه مهر و آبان و آذر ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵هزار تومان به حساب این تعداد از مشمولان واریز خواهد کرد که این عدد میانگین بوده و ممکن است افرادی کمتر یا بیشتر از این عدد دریافت کنند.

به گفته وی، در این فرایند با توجه به لزوم صدور احکام اصلاحی با ضرائب سنوات بعدی، بالغ بر ۱۱۴ هزار حکم اصلاحی برای عزیزان مشمول صادر شده است که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دسترس و مشاهده است.

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۱۴۰۳

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد که حکم بازنشستگی بیش از یکهزار نفر از بازنشستگان سازمان آموزش و پرورش استثنایی مشمول، صادر شده و در پایان بهمن‌ماه «حقوق» بازنشستگی، «معوقات» و «عیدی» پایان سال به صورت یکجا به حساب این افراد واریز می‌شود.

رضا فیضی نژاد اظهار کرد: به موجب تبصره پنج ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب ۲۱ آذرماه سال ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی، پنج سال خدمت دولتی رضایت‌بخش در سازمان از هر نظر از جمله بازنشستگی، ۶ سال محسوب می‌شود و سازمان مذکور مکلف است پس از صدور حکم احتساب یک سال سنوات ارفاقی مزبور، کسور بازنشستگی مقرر را براساس حقوق و فوق‌العاده‌های همان حکم محاسبه و به صندوق بازنشستگی کشوری واریز کند.

وی تاکید کرد: به دلیل عدم واریز وجوه مزبور توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی امکان صدور حکم بازنشستگی برای کارکنان مشمول از سوی این صندوق میسر نبوده است.

فیضی نژاد با بیان اینکه «با پیگیری‌های متعدد صندوق بازنشستگی کشوری و واریز کسور مربوطه از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حکم بازنشستگی بیش از یکهزار نفر از بازنشستگان مشمول صادر شده است»، گفت: در پایان بهمن‌ماه جاری، حقوق بازنشستگی، معوقات و عیدی پایان سال این افراد به صورت یک‌جا به حساب‌شان واریز می‌شود.

طبق گفته علی دهقان کیا ، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی ، برای بازنشستگان حقوق کمتر از ۹ میلیون تومان در سال آینده پرداخت نخواهد شد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران نگرانی اول جامعه کارگری و بازنشستگی را تعیین میران حقوق ها برای سال ۱۴۰۳ دانست.

علی دهقان کیا با اشاره به تورم بسیار بالای کشور افزود: نمایندگان مجلس افزایش مزد ۲۰ درصدی را پذیرفته و تصویب کرده ند و این مصوبه برای کشوری ها و لشکری ها اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مصوب کرده اند که برای شاغلان کشوری و لشکری حقوق کمتر از ۱۰ میلیون تومان و برای بازنشستگان کمتر از ۹ میلیون تومان در سال آینده پرداخت نشود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران تاکید کرد: انتظار ما از شورای عالی کار این است که برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همین مقادیر تصویب شود در غیر این صورت اسم این کار تبعیض خواهد بود.

این فعال بازنشستگان تامین اجتماعی به مسولان وزارت کار هشدار داد که در صورت تبعیض بین جامعه کارگری و بازنشستگان کشوری و لشکری مسولیت این اقدام با آنهاست.

دهقان کیا با بیان این که فنر تورم رها شده است، خاطر نشان کرد: در آستانه انتخابات مجلس قرا رداریم و رهبر معظم انقلاب هم بر حضور پر شور مردم تاکید دارند بنابراین مسئولان باید ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی را در تعیین حقوق ها برای کارگران و بازنشستگان به صورت دقیق اجرا کنند و به قانون تمکین کنند.

وی گفت: دستمزد کنونی یک سوم سبد معبشت خانوار است بنابراین ما چیزی جز اجرای قانون و حق خود نمی خواهیم.

اخبار مرتبط
موسوی همچنین با تشریح رویکرد سازمان تأمین‌ اجتماعی ،که ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به بازنشستگان و شرکای اجتماعی است افزود: برنامه‌های خوبی از جمله سفرهای رایگان به مشهد مقدس و پرداخت تسهیلات بانکی به بازنشستگان مرحله اجرا در آمده است.
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هر سال با مصوبه هیات وزیران تعیین می شود و مبنای این مصوبه، پیشنهادی است که سازمان تامین اجتماعی به دولت ارائه می دهد.
مبلغ دقیق حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان دولتی مشخص شد.
افزایش حقوق بازنشستگان از جمله بازنشستگان صندوق فولاد در سال ۱۴۰۳ به شرح جدول فوق خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها