شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

سیب را فراموش کنید… خوردن یک کیوی در روز شما را از دکتر بی نیاز می‌کند!

25 بهمن 1402
سیب را فراموش کنید… خوردن یک کیوی در روز شما را از دکتر بی نیاز می‌کند!
کیوی در عرض ۴ روز سرزندگی و خلق و خو را بهبود بخشیده و اثر تقویتی آن در حدود ۱۴ تا ۱۶ روز به اوج خود می‌رسد. از سوی دیگر، مکمل‌های ویتامین C تا روز دوازدهم به طور جزئی خلق و خو را بهبود بخشیدند.

به گزارش بانک اول یک مطالعه نشان داده که خوردن کیوی می‌تواند خلق و خوی شما را در عرض ۴ روز بهبود بخشد. این میوه نرم و سبز ویتامین C زیادی دارد که مدت‌هاست اثر مثبت آن برای بهبود سلامتی اثبات شده است.

 اما اکنون محققان بر این باورند که اثر این میوه نسبت به مکمل‌های ویتامین C سریع‌تر و ماندگارتر است. اخیراً یک تیم پژوهشی از دانشگاه اوتاگو در نیوزلند، مداخله‌ای ۸ هفته‌ای در رژیم غذایی ۱۵۵ بزرگسال با ویتامین C کم انجام داده‌اند.

شرکت‌کنندگان در این پژوهش روزانه یک مکمل ویتامین C، دارونما یا ۲ عدد کیوی مصرف کرده و سپس از طریق شرکت در نظرسنجی میزان سرزندگی، خلق و خو، کیفیت خواب و فعالیت بدنی خود را گزارش کردند.

نتایجی که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده، نشان داده که کیوی در عرض ۴ روز سرزندگی و خلق و خو را بهبود بخشیده و اثر تقویتی آن در حدود ۱۴ تا ۱۶ روز به اوج خود می‌رسد. از سوی دیگر، مکمل‌های ویتامین C تا روز دوازدهم به طور جزئی خلق و خو را بهبود بخشیدند.

دکتر بن فلچر، نویسنده اصلی این مقاله افزود:

این پژوهش به ما کمک می‌کند تا ببینیم آنچه می‌خوریم می‌تواند تأثیر نسبتاً سریعی بر احساسات ما داشته باشد.

اخبار مرتبط
تلفن‌های همراه با برج‌های تلفن همراه و یکدیگر با استفاده از امواج فرکانس رادیویی که نوعی تابش الکترومغناطیسی هستند، ارتباط برقرار می‌کنند. اما امواج فرکانس رادیویی کم شدت ترین شکل در طیف تابش الکترومغناطیسی هستند. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که آنها کاملاً بی ضرر هستند. به گفته انجمن سرطان آمریکا، تابش فرکانس رادیویی با شدت بالا می‌تواند گرما تولید کند و باعث افزایش دمای بدن و حتی سوختگی شود.
متخصصان برخی از علائم هشداردهنده اولیه حمله قلبی و آنچه را که در صورت تجربه آنها باید انجام دهید را به اشتراک می‌گذارند:
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها