پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

همه‌چیز درمورد خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

25 بهمن 1402
همه‌چیز درمورد  خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه
چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ به‌عنوان ارزان‌ترین محصول سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون فروخته می‌شود. همین محصول در کشور چین یک مدل ۱۵ هزار دلای است و تقریبا ۸۲۵ میلیون ارزش دارد

به گزارش بانک اول  مرحله دوم فروش خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه رسما به پایان رسید، اما احتمالا مثل دور اول می‌توانیم به‌خاطر تکمیل ظرفیت مدل‌های عرضه‌شده منتظر بازگشایی سامانه و فرصت مجدد ثبت‌نام باشیم. در این دور از فروش خودرو‌های وارداتی شش شرکت واردکننده یعنی سایپا، بهمن‌موتور، فرداموتور، ماموت‌خودرو، مکث‌موتور و راساخودرو روی هم دو سدان و ۱۱ شاسی‌بلند عمدتا چینی را به میدان آوردند و باوجود اتمام فرصت اولیه ثبت‌نام هنوز تکلیف قیمت قطعی برخی از مدل‌ها مشخص نشده است. جتا VS۷ که شاسی‌بلند وارداتی ماموت‌خودرو است، به‌عنوان گران‌ترین گزینه دو میلیارد و ۵۳۵ میلیون عرضه شده و آنطرف ارزان‌ترین خودرو وارداتی، چانگان سایپا با قیمت تقریبی یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون به‌حساب می‌آید.

چانگان CS۳۵ پلاس؛ یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

چانگان CS۳۵ پلاس جلوتر از بقیه مدل‌ها تابو واردات خودرو به کشور را در برهه فعلی شکاند و سایپا به‌عنوان شرکت وارد‌کننده آن را برای دومین مرتبه در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه قرار داده است.

قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ براساس جدولی که در سامانه یکپارچه به‌چشم می‌خورد، ۸۴۹ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان است. با این حال به این عدد آیتم‌های دیگری در قالب هزینه‌های جانبی تعلق می‌گیرد و نهایتا خرید چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ از نمایندگی‌های سایپا ناقابل یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان آب می‌خورد.

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ از لحاظ فنی همان تیپ ۲ است که با چهار آپشن بیشتر روانه بازار شده و به‌همین دلیل تقریبا ۱۳۰ میلیون بیشتر، یعنی یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. همین الان فروشنده‌های چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ در بازار آزاد رقمی نزدیک یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون به‌خریداران پیشنهادی می‌دهند و قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ را قریب یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون اعلام می‌کنند.

چانگان CS۵۵ پلاس؛ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

چانگان CS۵۵ پلاس سومین و آخرین محصول وارداتی سایپا در سامانه یکپارچه است. این یکی به‌جای پیشرانه ۱.۴ لیتری چانگان CS۳۵ پلاس، به پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز است و طبق ادعای سایپا به‌شکل متوسط حدود یک لیتر کمتر بنزین مصرف می‌کند.

چانگان CS۵۵ پلاس اولین بار شهریور امسال در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد و برای اولین مرتبه امکان ثبت سفارش برای متقاضیان فراهم شده است. قیمت گمرکی چانگان CS۵۵ پلاس در سامانه یکپارچه فروش خودرو یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون اعلام شده که با اضافه شدن آیتم‌های دیگر این عدد به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون می‌رسد. مدلی که در دسته خودرو‌های ۱۵، ۱۶ هزار دلاری قرار می‌گیرد و بااحتساب نرخ‌های فعلی بازار ارز، بیشتر از ۹۰۰ میلیون نمی‌ارزد.

جتا VS۷؛ دو میلیارد و ۵۳۵ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

جتا VS۷ گران‌ترین محصول عرضه‌شده در دومین مرحله سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی است؛ دو میلیارد و ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان که البته نهایتا با احتساب هزینه‌های جانبی دو میلیارد و ۵۳۵ میلیون فروخته می‌شود.

جتا VS۷ با مشخصاتی مثل پیشرانه ۱.۴ لیتری که می‌تواند ۱۴۸ اسب‌بخار نیرو و قدرتی معادل ۲۵۰ نیو‌تن‌متر تولید کند. با این حال بخشی از فعالان بازار خودرو این اعداد را برای شاسی‌بلند هزار و ۴۲۵ کیلویی کافی نمی‌دانند. جتا VS۷ در فول‌آپشن‌ترین نسخه ممکن نهایتا ۱۹ هزار دلار یعنی حول‌وحوش یک میلیارد تومان ارزش دارد.

جتا VS۵؛ دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

خرید جتا VS۵ به عنوان دومین نماینده ماموت‌خودرو در سامانه یکپارچه چیزی نزدیک دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون خرج برمی‌دارد. در خود سامانه یکپارچه قیمت جتا VS۵ بدون درنظرگرفتن آیتم‌های ثانوی یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون اعلام شده و جتا VS۷ اساسا یک کراس‌اور ۱۵ هزار دلاری به‌حساب می‌آید.

جتا VS۵ با همان پیشرانه ۱.۴ لیتری جتا VS۷ روانه بازار می‌شود، اما فهرست امکانات رفاهی بیشتری دارد و حدود ۱۰۰ کیلو سبک‌تر از جتا VS۷ است.

جیلی آزکارا؛ یک میلیارد و ۸۹۵ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

جیلی آزکارا اولین مدل وارداتی با دو دیفرانسیل است و که با پیشرانه سه سیلندر ۱.۵ لیتری به کشور آمده است. جیلی آزکارا را به‌عنوان تنها نماینده فرداموتور در این مرحله از فروش محصولات وارداتی سامانه یکپارچه می‌شناسیم که با کمک گرفتن از موتور برقی می‌تواند تا ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور خروجی و ۱۹۰ اسب‌بخار نیرو آزاد کند.

قیمت جیلی آزکارا برای خریداری که از طریق سامانه یکپارچه اقدام می‌کند یک میلیارد و ۸۹۵ میلیون درنظر گرفته می‌شود و، چون هنوز تحویل آن به خریداران آغاز نشده، صحبت کردن درباره قیمت جیلی آزکارا در بازار آزاد فعلا به‌معنی است.

بستیون T۷۷؛ یک میلیارد و ۹۴۶ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

بستیون T۷۷ یکی دیگر از شاسی‌بلند‌های موجود در سامانه یکپارچه است که با پیشرانه ۱.۵ لیتر عرضه شده. این یکی با قیمت گمرکی یک میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ایران رسیده و نهایتا با قیمت یک میلیارد و ۹۴۶ تومان تحویل داده می‌شود.

بستیون T۷۷ تنها محصول عرضه‌شده توسط بهمن‌موتور در این دور از پیش‌فروش سامانه یکپارچه است که از اول بهمن امسال با افزایش قیمت ۵۶ میلیونی به‌فروش می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی ۷.۱ لیتر و گیربکس هفت دنده اتومات دوکلاچه را هم باید بخش دیگری از مشخصات فنی بستیون T۷۷ بدانیم.

ونوسیا D۶۰ پلاس؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۵۰۶ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

ونوسیا D۶۰ پلاس در جمع شلوغ شاسی‌بلند‌های وارداتی یکی از معدود سدان‌های عرضه‌شده است و آن را دورگه ژاپنی چینی می‌دانند. موتور ۱.۶ لیتری ونوسیا D۶۰ پلاس توانایی انتقال ۱۵۵ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و ۱۲۰ اسب‌بخار نیرو به چرخ‌ها را دارد به‌شکل ترکیبی به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۲ لیتر بنزین می‌سوزاند.

قیمت ونوسیا D۶۰ در خود کشور چین تا ۱۰۰ هزار یوآن یعنی حول‌وحوش ۱۵ هزار دلار می‌رسد که معادل ۸۲۵ میلیون تومان است. با این حال قیمت ونوسیا D۶۰ که توسط مکث‌موتور به کشورمان وارد شده، برای خریداران سامانه یکپارچه علی‌الحساب یک میلیارد و ۵۰۶ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. فراموش نکنید به این رقم هزینه‌های دیگری مثل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... در قیمت قطعی ونوسیا D۶۰ پلاس تاثیر می‌گذارد.

ونوسیا استار؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

ونوسیا استار بعد از جتا VS۷ ماموت‌خودرو دومین محصول گرانقیمت فعلی سامانه یکپارچه است. علی‌الحساب یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون به سامانه یکپارچه رفته و یکی دیگر مدل‌های وارداتی مکث‌موتور به‌شمار می‌رود. در خود چین البته بابت تیپ‌های مختلف ونوسیا استار چیزی بین ۱۸ تا ۲۲ هزار دلار پرداخت می‌شود.

مشخصات فنی ونوسیا استار نشان می‌دهد ژنراتور ۴۸ ولتی که برای آن درنظر گرفتند، در آغاز شتابگیری به‌کمک خودرو می‌آید و موتور ۱.۵ لیتر توربوشارژ این شاسی‌بلند ۲۶۰ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و ۱۸۸ اسب‌بخار نیرو آزاد می‌کند.

ونوسیا BIG-V؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

ونوسیا BIG-V سومین و آخرین محصول عرضه‌شده توسط مکث‌موتور در سامانه یکپارچه تلقی می‌شود و به‌اسم ونوسیا وی‌آنلاین هم مشهور است. دقیقا مثل ونوسیا استار از پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ کمک می‌گیرد و بین ۱۵ تا ۱۹ هزار دلار ارزش دارد.

قیمت ونوسیا BIG-V با این حال در سامانه یکپارچه بدون هزینه‌های جانبی یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان است و مثل بقیه محصولات مکث‌موتور برای اولین بار در دسترس متقاضیان خودرو‌های وارداتی قرار گرفته است.

گک GS۳؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

گک GS۳ یکی از سه مدل وارداتی راساخودرو است که فعلا بدون محاسبه قیمت قطعی گمرک عرضه می‌شود. خریداران گک GS۳ باید تا تعیین قیمت نهایی، علی‌الحساب یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون برای خودرویی که نهایتا ۲۳ هزار دلار یعنی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ارزش دارد، کنار بگذارند.

گک GS۳ به‌عنوان یک کراس‌اوور جمع‌وجور به پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی مجهز شده و نیرو موتور از طریق گیربکس شش سرعته به چرخ‌ها می‌رسد.

گک امپو؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

گک امپو تنها سدان عرضه‌شده توسط راساخودرو در دومین مرحله فروش خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه است. شتاب ۶.۹ ثانیه‌ای برای تبدیل سرعت گک امپو از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت، آن را به یکی از قدرتمندترین مدل‌های وارداتی تبدیل می‌کند. با این حال قیمت درنظرگرفته شده برای گک امپو نسبت به ارزش واقعی آن بیشتر است.

گک امپو با قیمت علی‌الحساب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه قرار می‌گیرد و قاعدتا با تعیین‌تکلیف رقم نهایی، قیمت گک امپو بالاتر می‌رود. همین محصول در کشور چین بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ دلار یعنی یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون قیمت ندارد.

گک امکو؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

گک امکو شاسی‌بلند ۲۰ هزار دلاری راساخودرو در این مرحله از فروش محصولات وارداتی است و باید یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ارزش داشته باشد.

قیمت گک امکو البته در سامانه یکپارچه به‌شکل علی‌الحساب یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعلام شده و هنوز سازمان حمایت قیمت قطعی محصولات راساخودرو در سامانه را تعیین نکرده است.

گک امکو در کشور چین با سه پیشرانه مختلف طراحی شده که نسخه ۱.۵ لیتری آن توسط راساخودرو به کشور وارد شده و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود هفت لیتر بنزین مصرف می‌کند.

اخبار مرتبط
جک J4 یکی از سدان‌های جمع و جوری است که هم‌زمان با هم‌وطنان چینی‌اش، بسترن B30 و بی وای دی F3 به بازار ایران رسید. پیش از ورود این خودرو در سال ۹۷، کرمان موتور جک J3 و جک J5 را روی خط مونتاژ داشت که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۶ به پایان کار خود رسیدند.
لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.
ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. شرکت سایپا تاکنون ۵ تیپ ساینا از جمله ساینا اتوماتیک، ساینا اس، ساینا ئی‌ایکس، ساینا اس‌ایکس و ساینا لوکس اتوماتیک تولید کرده‌است.
برخلاف شرکت فودای که از چهار موتور مختلف برای پیکاپ فودای F22 خودش استفاده کرده، اما شرکت دایون، پیکاپ V5 خود را فقط با دو موتور در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که هردوی آنها از نوع توربوشارژ هستند و گیربکس 6 دنده دستی دارند اما یکی از آنها دیزلی است و دیگری بنزینی.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها