جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پنج پرده از قدرت‌نمایی بیت‌کوین در محدوده ۵۰ هزار دلار

25 بهمن 1402
پنج پرده از قدرت‌نمایی بیت‌کوین در محدوده ۵۰ هزار دلار

بیت‌کوین بعد تقریبا ۸۰۰ روز موفق به عبور از مرز ۵۰ هزار دلار شد. رهبر بازار ارز دیجیتال در ادامه روند صعودی که از دهه پایانی آذرماه شروع کرده، در ۲۴ ساعت قبلی بازدهی تقریبا چهار درصدی از خودش به جا گذاشت و دقیقا بعد از ششم دی‌ماه ۱۴۰۰ فرصت خودنمایی در محدوده ۵۰ هزار دلار را پیدا کرد. همزمان با حضور بیت‌کوین در کانال ۵۰ هزار دلار، سرمایه‌گذاران ایرانی بازار با بالاترین قیمت تاریخی بیت‌کوین در کشورمان سروکار دارند. ارزش خود بازار ارز دیجیتال به نزدیک مرز دو تریلیون دلار نزدیک شده و تسلط ۵۴ درصدی بیت‌کوین به کل بازار از فروردین ۱۴۰۰ بی‌سابقه است.

بیت‌کوین روی قله ۸۰۰ روزه

به گزارش بانک اول قیمت بیت‌کوین دیروز  سه‌شنبه ۲۴ بهمن به‌شکل لحظه‌ای به ۴۹ هزار و ۹۵۰ دلار رسید. نمودار بیت‌کوین نشان می‌دهد رهبر بازار ازر دیجیتال در ۲۴ ساعت قبلی یکبار موفق به فتح کانال ۵۰ هزار دلار شده و تا ۵۰ هزار و ۲۸۰ دلار بالا رفته است.

بیت‌کوین حالا دقیقا بعد از ۷۷۸ روز مجال قدم گذاشتن در کانال ۵۰ هزار دلار را پیدا کرده و اصطلاحا روی قله دو ساله خودش ایستاده است.

بیت کوین با احتساب رشد چهار درصدی که در شبانه‌روز قبلی تجربه کرده، حالا درمقایسه با یک هفته قبل به بازدهی ۱۶ درصدی و درقیاس با یک ماه قبل به بازدهی ۱۸ درصدی رسیده است.

ثبت رکورد جدید برای بیت‌کوین در ایران

بیت‌کوین همزمان با فتح کانال ۵۰ هزار دلار، به بالاترین قیمت تاریخی خودش در ایران رسید. هر واحد بیت‌کوین درحال حاضر بااحتساب نرخ تقریبا ۵۵ هزار تومانی تتر چیزی نزدیک دو میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان محاسبه می‌شود و سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارز دیجیتال برای اولین بار در سال‌های گذشته با چنین قیمتی از بیت‌کوین روبرو می‌شوند.

بیت‌کوین یک ماه قبل به‌پول خودمان حدود دو میلیارد و ۲۷۵ میلیون ارزش داشت و ۲۴ بهمن پارسال یعنی یک سال قبل کمتر از ۹۵۰ میلیون معامله می‌شد.

افزایش تسلط بیت‌کوین بر بازار کریپتو

بیت‌کوین با عبور از مرز ۵۰ هزار دلار به حدود ۵۴ درصد از حجم کل بازار ارز دیجیتال تسلط پیدا کرد. برای اینکه به اهمیت این نکته پی ببرید لازم است بدانید تسلط ۵۴ درصدی بیت‌کوین بر بازار ارز دیجیتال از ۱۱ آوریل ۲۰۲۱ که مصادف است با ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ بی‌سابقه است و از این لحاظ رهبر بازار ارز دیجیتال در بهترین حالت خودش از دو سال و نیم پیش قرار گرفته.

بیت‌کوین درحال حاضر شامل ۹۸۰ میلیارد دلار از موجودی بازار ارز دیجیتال می‌شود و کل ارزش بازار ارز دیجیتال حدود ۱.۹۶ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. بعد از بیت‌کوین، فعلا اتریوم با سهم ۱۷ درصدی از بازار، در جایگاه دوم قرار دارد و تتر، بایننس‌کوین و سولانا به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم ایستادند.

ارزش بازار ارز دیجیتال به مرز دو تریلیون دلار نزدیک شد

افزایش قیمت بیت‌کوین مثل همیشه باعث افزایش توجه‌ها به بازار ارز دیجیتال شده است. نشان به آن نشان که در عرض یک روز حدود ۷۳ میلیارد دلار وارد بازار شد و در مجموع ارزش کل بازار کریپتو به عدد یک تریلیون و ۹۶۵ میلیارد دلار ارتقا پیدا کرد.

ارزش کل بازار ارز دیجیتال به این ترتیب در بالاترین سطح از ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ قرار گرفت و رسما بعد از ۱۸ ماه به یکقدمی مرز دو تریلیون دلار رسید. بررسی‌ها مشخص می‌کند همچنان حجم خریدوفروش تتر نسبت به بقیه رمز‌ارز‌ها بیشتر است و از این نظر خود بیت‌کوین و اتریوم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

افزایش قیمت بیت‌کوین و روشن شدن موتور آلت‌کوین‌ها

افزایش قیمت بیت کوین موتور بقیه آلت‌کوین‌ها را روشن کرده و اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز مهم بازار با عبور از محدوده دو هزار و ۶۷۰ دلار در بهترین فرم از اردیبهشت پارسال قرار دارد.

قیمت اتریوم همزمان با فتح سنگر ۵۰ هزار دلار به دست بیت‌کوین، در یک روز نزدیک هشت درصد ارتقا پیدا کرد. سولانا که در فرم خوبی قرار دارد، بازدهی روزانه مثبت ۱۰ درصد از خودش به جا گذاشت و امثال آواکس و پولکادات بازدهی روزانه شش درصدی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط
برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است برای خود یک هدف قیمتی در نظر گرفته باشند. به عنوان مثال اگر قیمت بیت کوین به عدد X برسد، تمام دارایی بیت کوین خود را به فروش می‌رسانند.
قیمت بیت‌کوین در ایران رسما از مرز چهار میلیارد تومان عبور کرد.
مارکوس تیلن، رئیس بخش تحقیقات در مؤسسه تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال "10ایکس ریسرچ" در سنگاپور در این باره گفت: این جریان‌ها خشک نمی‌شوند چرا که سرمایه‌گذاران مطمئن‌تر هستند که به نظر می‌رسد قیمت بالاتر خواهد رفت.
بیت کوین برای مدتی در سطح ۳۸ هزار دلار نوسان کرد، اما ناگهان و در پی حمایت نهنگ‌ها و معامله‌گران بازار تقویت شد و در مدت کوتاهی به بالای ۵۲ هزار دلار رسید، سطحی که بیت کوین از دسامبر ۲۰۲۱ موفق نشده بود به آن دست یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها