ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

متقاضیان پژو عجله کنند / تصمیم سخت ایران خودرو!

25 بهمن 1402
متقاضیان پژو عجله کنند / تصمیم سخت ایران خودرو!

مسیر تولید و فروش خانواده پژو در سال آینده دستخوش تغییرات گسترده می شود. این خبر برای متقاضیان این گروه خودرویی محبوب می تواند ناخوشایند باشد.

به گزارش  بانک اول ایران خودرو برنامه ریزی کرده تا تولید و فروش خانواده پژو را در سال آینده کاهش دهد. این اتفاق را با توجه به خیل متقاضیان این گروه خودرویی در بازار می توان به زلزله ای در بازار خودروی کشور تعبیر کرد.

آن طور که خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص برنامه ریزی کرده قرار است سال آینده در مجموع حدود 162 هزار دستگاه انواع محصولات ایران خودرو با برند پژو در خطوط تولید تکمیل شود. این در شرایطی است که این خودروساز تا پایان آذر سال جاری حدود 209 هزار دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود تکمیل و پیش بینی کرده در سه ماهه انتهایی سال جاری نیز تولید حول و حوش 54 هزار و 500 دستگاه دیگر از محصولات خود با برند پژو را نهایی کند. 

بنابراین آبی های جاده مخصوص قصد دارند در پایان سال جاری در مقابل ستون تولید گروه پژو تیراژ تولیدی نزدیک به 263 هزار و 600 دستگاهی را ثبت کنند. 

اما برنامه ریزی این خودروساز برای سال آینده از کاهش تولید سبد محصولاتی گروه پژو حکایت دارد.

آبی های جاده مخصوص قصد دارند سال 1403 در مجموع نزدیک به 162 هزار دستگاه از محصولات خود با برند پژو تولید کنند.

مقایسه تیراژ تولید احتمالی در سال جاری با برنامه ریزی تولید گروه پژو در سال آینده حکایت از افت بیش از 38 درصدی تولید گروه پژو دارد. این اتفاق نشان می دهد دیگر خانواده پژو جایگاه پیشین را برای مدیران این خودروساز ندارد و آنها قصد دارند تا سمت و سوی سرمایه گذاری خود را تغییر داده و سهم محصولات دیگر را در سبد محصولاتی خود افزایش دهند.

همین اتفاق در ارتباط با فروش خانواده پژو نیز اتفاق می افتد و می تواند به نوعی زنگ خطر را برای مشتاقان این گروه خودرویی به صدا در آورد.

ایران خودرویی ها تا پایان فصل پاییز سال جاری بیش از 213 هزار و 500 دستگاه انواع پژو را برای متقاضیان خود فاکتور کردند. آبی های جاده مخصوص به دنبال این هستند تا در فصل زمستان امسال فروش نزدیک به 55 هزار و 500 دستگاهی از محصولات حاضر در سبد محصولاتی گروه پژو را نهایی کرده تا تیراژ فروش این خانواده خودرویی در پایان 1402 در مجموع به حوالی 269 هزار دستگاهی برسد.

اما ایران خودرویی مشغول برنامه ریزی هستند تا فروش محصولات خود با برند پژو را در سال 1403 تا نزدیکی ها 162 هزار و 150 پایین بیاورند. این اتفاق به زبان درصد یعنی ایران خودرو به دنبال این است تا فروش خود را از محل خانواده پژو را نزدیک به 40 درصد کاهش دهد. این میزان افت تولید خانواده پژو با توجه به حجم تقاضا همان زلزله ای است که در سال آینده می تواند بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار دهد.

البته ایران خودرویی ها در زمان تهیه این صورت های مالی قصد خداحافظی با پژو پارس را داشتند اما بعد از واکنش بازار به این خبر و همچنین نارضایتی متقاضیانی که برای این خودرو در دور اول فروش محصولات خودروسازان از مسیر سامانه یکپارچه نام نویسی و حاضر نبودند محصولات پیشنهادی ایران خودرو را به جای آن دریافت کنند، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرد چالش بوجود آمده درباره پژو پارس در سطح دولت مطرح شده و قرار است ایران خودرویی ها با اخذ مجوز های لازم از سازمان ملی استاندارد تولید پژو پارس را در سال آینده ادامه دهند.

با توجه به اظهارات منوچهر منطقی این احتمال وجود دارد که تیراژ تولید و فروش خانواده پژو در سال آینده بیشتر از برآورد درج شده در صورت های مالی ایران خودرو باشد.

البته فراموش نکنیم کاهش تیراژ خانواده پژو توسط ایران خودرویی ها در سال آینده حتمی خواهد بود بنابراین قیمت بازاری این گروه خودرویی تحت تاثیر کاهش عرضه صعودی می شود. این افت تیراژ تولید و فروش را می توان به تصمیم سخت ایران خودرویی ها برای این گروه خودرویی محبوب تعبیر کرد که می تواند قیمت بازاری این خودرو  را در سال آینده تحت تاثیر خود قرار دهد.

اخبار مرتبط
فروش فوق العاده وانت سایپا ۱۵۱ از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه (۱۴۰۳/۰۲/۰۵) از طریق سایت فروش اینترنتی گروه خودروسازی سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com آغاز می‌ شود و متقاضیان این محصول، تا تکمیل ظرفیت می‌توانند برای خرید این خودروی محبوب بازار کار، ثبت‌نام کنند.این خودرو ۹۰ روزه تحویل مشتریان می‌شود.
گروه خودروسازی سایپا اولین مرحله از فروش فوق‌العاده وانت سایپا ۱۵۱ برای سال جاری را آغاز می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد که تا پایان سال المان‌های اصلی اتوبوس‌های برقی داخلی‌سازی شود و گفت که یکی از شرایطی که در راستای ارتقای ایمنی خودروها برای خودروسازان تعیین شده، افزایش مدت زمان گارانتی است.
سپهر دادجوی توکلی سخنگوی مرکزی ملی رقابت گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند؛ نهادهایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها