شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

برنج بخورید تا سالم بمانید / فواید شگفت انگیز و کمتر شناخته شده برنج

26 بهمن 1402
برنج بخورید تا سالم بمانید /  فواید شگفت انگیز و کمتر شناخته شده برنج

برنج اصلی‌ترین غذای ایرانی‌ها و بسیاری از کشورهای آسیایی است. البته ازاین ماده غذایی همیشه به‌عنوان یک غذای پرنشاسته و چاق‌کننده نام برده می‌شود، اما جالب است بدانید که برنج هم فوایدی دارد.

به گزارش باننک اول تایمزآف ایندیا درباره فواید برنج مقاله‌ای منتشر کرده و نوشته: «برخلاف تصور رایج عمومی‌که برنج برای سلامتی چندان هم خوب نیست و مصرف آن برای افراد چاق مضر است، این ماده خوراکی فواید زیادی دارد. برنج سفید برای قرن‌ها یکی از مواد اصلی در چندین منطقه جهان به‌ویژه کشورهای آسیایی بوده، اما طی فرایند تصفیه و تحت‌تأثیر نور ناکافی بسیاری از ترکیبات معدنی و مغذی خود را از دست می‌دهد که بدون درنظر گرفتن این فرایند یکی از سالم‌ترین غلات کامل به شمار می‌رود.» چند مزیت برنج را در ادامه بخوانید:

 هضم آسان
هضم برنج سفید نسبت به برنج قهوه‌ای و سایر جایگزین‌ها به‌دلیل محتوای فیبر پایین آسان‌تر است. این برنج برای افرادی که مشکل گوارشی دارند ، گزینه‌ای عالی است.
 گلوتن ندارد
ترکیب طبیعی بدون گلوتن در برنج باعث می‌شود دستگاه گوارش راحت‌تر بتواند مولکول‌های غذا را تجزیه و از چسبیدن آنها به دیواره روده‌ها جلوگیری کند.
 تراکم کالری
مصرف زیاد برنج می‌تواند وزن را بسیار افزایش دهد، اما با رعایت یک رژیم سالم این خوراکی محبوب با مقدار زیادی کربوهیدرات منبعی غنی از انرژی و کالری به شمار می‌رود.
 ماندگاری طولانی
برنج سفید در مقایسه با برنج قهوه‌ای و سایر غلات، ماندگاری بیشتری دارد و اگر به‌درستی ذخیره شود، می‌تواند برای مدت طولانی قابل خوردن باقی بماند.
 مواد مضر کمی دارد
سبوس برنج حاوی یک ماده ضد‌مغذی به نام اسیدفیتیک است که طی فرایند آسیاب برنج سفید حذف و باعث می‌شود جایگزین بهتری برای برنج قهوه‌ای و سایر غلات باشد.

اخبار مرتبط
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.
متخصصان تغذیه ۲ ماده غذایی ارزان‌قیمت را مشخص کردند که در برابر سرطان، چاقی و کلسترول محافظت ایجاد می‌کنند.
سالانه تقریباً ۶۰ میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها