جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

۱۰ اقتصاد برتر دنیا در سال ۲۰۲۴ / ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای جهان + جدول

26 بهمن 1402
۱۰ اقتصاد برتر دنیا در سال ۲۰۲۴ / ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای جهان + جدول

نشریه فوربس*، با بررسی آمار‌ها و داده‌های مرتبط با تولید ناخالص داخلی کشور‌ها ۱۰ اقتصاد برتر جهان برای سال ۲۰۲۴ را معرفی کرده است.

به گزارش بانک اول بررسی آمار مرتبط با تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان نشان می‌دهد که ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان و هند به ترتیب در سال ۲۰۲۴ پنج اقتصاد برتر جهان را تشکیل خواهند داد.

 با بررسی آمارها و داده‌های مرتبط با تولید ناخالص داخلی کشورها ۱۰ اقتصاد برتر جهان برای سال ۲۰۲۴ را معرفی کرده است.

اکو نگار در گزارشی آورده که بر اساس داده‌های مرتبط با تولید ناخالص داخلی کشورها، ایالات متحده آمریکا، چین، ژاپن، آلمان و هند بزرگترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۲۴ خواهند بود. تولید ناخالص داخلی به عنوان یک معیار کلیدی برای ارزیابی بزرگی اقتصاد یک کشور به شمار می‌رود.

۵ کشور برتر تولید ناخالص داخلی در جهان کدامند؟

بررسی آمار مرتبط با تولید ناخالص داخلی کشورها نشان می‌دهد که ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان و هند به ترتیب در سال ۲۰۲۴ پنج اقتصاد برتر جهان را تشکیل خواهند داد.

جدول زیر ۱۰ اقتصاد برتر (ثروتمندترین) جهان در را سال ۲۰۲۴، برگرفته از داده‌های صندوق بین المللی پول (از ۰۷ فوریه ۲۰۲۴) نشان می‌دهد.

۱۰ اقتصاد ثروتمند جهان در سال ۲۰۲۴

جدول تولید ناخالص کشورها

چرا ایالات متحده برترین اقتصاد جهان است؟

داده‌های آماری نشان می‌دهند که تولید ناخالص داخلی کشور آمریکا ۲۷۹۷۴ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه (هزار نفر) ۸۳.۰۶ دلار است. همچنین نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی ۱.۵٪ اعلام شده است.

با وجود این آمارها، ایالات متحده جایگاه خود را به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان و ثروتمندترین کشور دنیا حفظ کرده است.

چین، دومین اقتصاد برتر جهان

بر اساس آمارهای صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی کشور ۱۸۵۶۶ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه (هزار نفر) ۱۳.۱۶ دلار است. همچنین نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشور چین ۴.۲٪ اعلام شده است.

در سال‌های اخیر، چین رشد قابل توجهی در حوزه اقتصاد داشته و از رتبه چهارم در سال ۱۹۶۰ به رتبه دوم در سال ۲۰۲۳ رسیده است. اقتصاد چین عمدتاً به تولید، صادرات و سرمایه گذاری وابسته است. این کشور دارای نیروی کار گسترده، پشتیبانی قوی دولتی، پیشرفت‌های زیرساختی و بازار مصرفی در حال گسترش است. به همین دلیل چین توانسته به رتبه دوم برترین اقتصادهای جهان دست یابد.

تمرکز آلمان روی بازارهای صادراتی

بر اساس داده‌های صندوق بین المللی پول ، تولید ناخالص داخلی کشور آلمان ۴۷۳۰ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی بر اساس سرانه (هزارنفر) ۵۶.۰۴ دلار است. همچنین نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی در کشور آلمان ۰.۹٪ اعلام شده است.

از آنجایی که اقتصاد آلمان به شدت بر صادرات متمرکز است، تمرکز روی بخش‌های مهندسی، خودروسازی، شیمیایی و داروسازی بسیار بالاست. آلمان از نیروی کار ماهر، ابتکارات تحقیق و توسعه قوی و تمرکز روی بهره‌وری بالا بهره می‌برد.

ژاپن، اقتصادی مبتنی بر فناوری پیشرفته

بر اساس اصلاعات صندوق بین المللی پول ، تولید ناخالص داخلی کشور ژاپن ۴۲۹۱ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی این کشور بر اساس سرانه (هزار نفر) ۳۴.۵۵ دلار است. نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشور ژاپن ۱.۰٪ اعلام شده است.

اقتصاد برجسته ژاپن قدرت تولید، صنعت و خدمات خود را با تمرکز روی فناوری پیشرفته متمایز کرده است. بخش‌های برجسته اقتصاد و صنعت ژاپن شامل خودرو، الکترونیک، ماشین آلات و حوزه‌های مالی است. علاوه بر این، ژاپن به دلیل اخلاق کاری تزلزل ناپذیر، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و صادرات استثنایی با کیفیت برتر در دنیا شناخته شده است.

اقتصاد هند، سوار بر موج فناوری اطلاعات

بر اساس آمارهای صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی هند ۴۱۱۲ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی این کشور بر اساس سرانه (هزارنفر) ۲.۸۵ دلار است. همچنین، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشور هند ۶.۳٪ اعلام شده است.

کشور هند در رتبه‌بندی تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۴ در رتبه پنجم قرار گرفته است. اقتصاد هند دارای تنوع و رشد سریع است که توسط بخش‌های کلیدی مانند فناوری اطلاعات، خدمات، کشاورزی و تولید تقویت می‌شود.

لندن، مرکز مالی جهان

بر اساس صندوق بین المللی پول تولید ناخالص داخلی بریتانیا ۳۵۹۲ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی این کشور بر اساس سرانه (هزار نفر) ۵۲.۴۳ دلار است. همچنین، نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشور بریتانیا ۰.۶٪ اعلام شده است.

اقتصاد بریتانیا ترکیبی از بخش‌های خدمات، تولید، مالی و ... است. لندن به عنوان یک مرکز مالی در سراسر جهان عمل کرده و سرمایه گذاری‌های خارجی را جذب می‌کند. رشد اقتصادی بریتانیا علاوه بر موراد ذکر شده با اتحادهای تجاری و جهانی شدن آن شکل می‌گیرد.

تمرکز اقتصاد فرانسه روی صنایع متنوع

بر اساس آمارهای صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی فرانسه ۳۱۸۲ میلیارد دلار وتولید ناخالص داخلی این کشور بر اساس سرانه (هزارنفر) ۴۸.۲۲ دلار است. همچنین نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشور فرانسه ۱.۳٪ اعلام شده است.

فرانسه در سال ۲۰۲۳ تولید ناخالص داخلی ۲۹۲۰ میلیارد دلاری داشت. اقتصاد فرانسه با وجود تنوع بالا بر صنایعی مانند هوافضا، گردشگری، کالاهای لوکس و کشاورزی تمرکز دارد. فرانسه به دلیل سیستم رفاه اجتماعی قوی، زیرساخت‌های توسعه یافته و سرمایه گذاری قابل توجه در تحقیق و توسعه مشهور است.

ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا

آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی ایتالیا ۲۲۸۰ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی این کشور بر اساس سرانه (هزار نفر) ۳۸.۹۳ دلار است. نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشور فرانسه ۰.۷٪ اعلام شده است.

ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا دارای یک بازار بسیار توسعه یافته است. این کشور به دلیل بخش تجاری تأثیرگذار و پیشرو و صنعت کشاورزی در جهان شناخته شده است.

برزیل، مرکز جهانی تولید و صادرات محصولات کشاورزی

بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول،تولید ناخالص داخلی برزیل ۲۲۷۲ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی این کشور بر اساس سرانه (هزارنفر) ۱۱.۰۳ دلار است. نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشور برزیل ۱.۵٪ اعلام شده است.

اقتصاد برزیل دارای بخش‌های گسترده‌ای است که شامل کشاورزی، معدن، تولید و خدمات می‌شود. قابل ذکر است، این کشور مرکز جهانی برجسته برای تولید و صادرات محصولات کشاورزی است. عوامل متعددی از جمله قیمت کالاها، مصرف داخلی و پیشرفت زیرساخت‌ها، رشد اقتصاد برزیل را سرعت بخشیده است.

تکیه اقتصاد کانادا روی منابع طبیعی این کشور

آمارهای صندوق بین‌المللی پول می‌گویند، تولید ناخالص داخلی کانادا ۲۲۴۲ میلیارد دلار و تولید ناخالص داخلی این کشور بر اساس سرانه (هزارنفر) ۵۵.۵۳ دلار است. همچنین نرخ رشد سالانه تولید ناخالص داخلی کشور کانادا ۱.۶٪ اعلام شده است.

اقتصاد کانادا به شدت به منابع طبیعی فراوان خود متکی است که شامل نفت، گاز، مواد معدنی و الوار می‌شود. علاوه بر این، این کشور دارای بخش خدمات پر رونق، صنعت تولیدی تثبیت شده و تعهدی استوار برای پرورش نوآوری و پیشرفت های تکنولوژیکی است.

بزرگترین اقتصاد آسیا کدام است؟

بزرگترین اقتصاد آسیا، چین است، این کشور با تولید ناخالص داخلی اسمی بیش از ۱۹۳۷۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ فعالیت خواهد کرد. ژاپن و هند در رتبه بندی تولید ناخالص داخلی در آسیا پس از چین قرار دارند.

فقیرترین کشورهای جهان کدامند؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول، کشورهای سودان جنوبی، بوروندی(کشوری در آفریقا)،آفریقای مرکزی، سومالی، کنگو، موزامبیک، نیجر، مالاوی، چاد و لیبریا به ترتیب فقیرترین کشورهای جهان هستند.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها