جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

ایران خودرو از برنامه فروش خود در سال 1403 رونمایی کرد

26 بهمن 1402
ایران خودرو از برنامه فروش خود در سال 1403 رونمایی کرد
برنامه تولید و فروش ایران خودرو در سایت کدال منتشر شد و مشخص شد این خودروساز سال آینده چه تیراژی را هدف گذاری کرده است.

به گزارش بانک اول  ایران خودرو سال آینده تولید حدود ۶۱۶ هزار دستگاه خودروی سواری را در برنامه دارد. البته این خودروساز طبق معمول در اطلاعات منتشر شده در  سایت کدال سازمان بورس به شفاف مشخص نکرده که قرار است در سال آینده چه تیراژی برای تولید تارا و هایما در نظر گرفته است. 

این خودروساز برای سال جاری هدف گذاری کرده بود تا ۷۲۵ هزار دستگاه خودروی سواری را در خطوط تولید خود تکمیل کند اما تولید محقق شده این خودروساز تا پایان آذر ۱۴۰۲ به همراه برآورد صورت گرفته برای تولید خودروی سواری تا در فصل زمستان امسال در مجموع از تولید حول و حوش ۵۵۴ هزار و ۳۰۰ دستگاهی حکایت می کند.البته این تیراژ تولید همانند برنامه تولید سال آینده منهای هدف گذاری تولید برای تارا و هایما است اما بعید است ایران خودرویی قصد داشتند تا امسال نزدیک ۱۷۱ هزار دستگاه انواع هایما و تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کنند.

بنابراین آنچه مدیرعامل ایران خودرو برای سال جاری در بخش تولید خودروی سواری هدف گذاری کرده بود با واقعیت تولید این خودروساز همخوان نبوده است.

پیش بینی می شود آبی های جاده مخصوص در هدف گذاری تولید سال آینده برای تولید حدود ۶۱۶ هزار دستگاهی ( منهای تیراژ تارا و هایما که مشخص نشده)  با چالش مواجه شده و طبق معمول نتوانند هدف گذاری خود را محقق کنند.

همین اتفاق در تیراژ فروش هم احتمالن گریبان ایران خودرویی ها را خواهد گرفت. ایران خودرو در پایان فصل پاییز به علاوه برآوردی که از فروش فصل زمستان خود به جز تیراژ فروش تارا و هایما در صورت های مالی خود تا پایان ۲۹ اسفند سال جاری درج کرده قرار است حول و حوش ۵۵۸ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع محصولات خود به جز تارا و هایما را برای متقاضیان فاکتور کند.

خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در برنامه دارد سال آینده تیراژ فروش خود را به جز هایما و تارا برای سایر محصولات خود به تیراژ ۶۱۷ هزار دستگاهی برساند.

بنابراین ایران خودرویی ها در تولید و فروش سال آینده به نسبت آنچه در سال جاری تا پایان آذر ۱۴۰۲ محقق شده به علاوه آنچه برآورد کردند برای سه ماهه پایانی امسال نهایی کنند، رشد نزدیک به ۱۱ درصدی را رقم بزنند.

نکته جالب این است که این رشد تولید و فروش در حالی در تیررس ایران خودرو قرار گرفته که تولید و عرضه محصولات خانواده پژو با افت همراه خواهد بود.

مدیران ایران خودرو قصد دارند سال آینده تیراژ تولید و فروش اعضای خانواده پژو را کاهش دهند این در حالیست که در ادوار گذشته برای رشد تولید و فروش خود حساب ویژه ای روی محصولات تولیدی خود با برند پژو باز می کردند.

بابد منتظر ماند و دید دو دو تا چهارتای ایزان خودرویی ها که در سایت کدال این خودروساز منتشر شده در پایان سال جاری و سال ۱۴۰۳ محقق می شود یا اینکه انحراف ایران خودرویی هااز هدف گذاری های خود برای تولید و فروش بیشتر می شود

اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها